سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت‌کوین از مقاومت نزولی عبور کرد: آیا افزایش قیمت دنباله‌داری در کار است؟

در ۴ و ۵ اکتبر، بیت‌کوین (BTC) یک گام صعودی از مرز ۲۰ هزار دلاری برداشت و قیمت را به بالای روند نزولی بلند‌مدت رساند. برخی تریدرها و تحلیلگران ممکن است به دلیل این اتفاق، کمی احساس پیروزی کنند، اما آیا عوامل کلان و شاخص‌های مرتبط، از این دیدگاه صعودی پشتیبانی می‌کنند؟

در حال حاضر، به خوبی می‌دانیم که بیت‌کوین در ۱۱۴ روز گذشته به خرید و فروش بین ۱۸,۵۰۰ تا ۲۴,۵۰۰ دلار ادامه داده و این روند را حفظ کرده است. عبور بیت‌کوین از ۲۰ هزار دلار ارتباط مستقیمی با بازار سهام دارد و این ارتباط مستقیم هم موضوع جدیدی نیست. خرید بیت کوین در حالی در ۴ اکتبر به ۲۰,۳۶۵ هزار دلار رسید که شاخص‌های نزدک (Nasdaq)، داو (Dow) و اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500) با افزایش ۲ تا ۳ درصدی در همان روز همراه شده‌اند.

علیرغم رشد همه جانبه بازار خرید ارزهای دیجیتال و سهام در ۴ اکتبر، تحلیلگران و بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان توسط ترس بزرگشان از تورم جهانی، افزایش نرخ بهره و سایر نگرانی‌های اقتصادی تعقیب می‌شوند و این ترس اشتهای آن‌ها برای تعامل با بازارهای مالی را سرکوب می‌کند.

در ۵ اکتبر، اوپک (OPEC) اعلام کرد که قصد دارد تولید نفت را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد که این تقریباً معادل ۲ درصد تقاضای جهانی است. ذخایر نفت در این اعلامیه افزایش پیدا کرد، اما ایالات‌متحده آمریکا نگران است که این کاهش‌ تولید نفت، مبارزه فدرال رزرو با تورم را پیچیده کند و منجر به افزایش قیمت بنزین شود.

به طور کلی، نشانه‌ای مثبت برای امید به بازار دیده نمی‌شود. سرمایه‌گذاران نهادی بازار سهام می‌گویند که انتظار می‌رود نوسانات در بازارهای سهام ادامه پیدا کند. آن‌ها حتی اهداف مالی خود برای شاخص‌هایی مانند اس‌اندپی ۵۰۰ را کاهش داده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند که شرایط نزولی در سال ۲۰۲۳ هم ادامه خواهد داشت.

تورم در سرتاسر جهان همچنان بالاست، درآمد شرکت‌ها به سمت نزولی شدن می‌رود و فدرال رزرو همچنان مشغول مبارزه با تورم است. هیچ یک از این تحولات کمکی به تقویت احساسات سرمایه‌گذاران نمی‌کند و با توجه به ارتباط مستقیم بازار سهام با ارزهای دیجیتال، بعید به نظر می‌رسد که با وجود حساسیت بازار ارزهای دیجیتال به حریان اخبار اقتصادی نزولی، عبور بیت‌کوین از خط روند نزولی نشانه تغییر کلی روند قیمتی بیت‌کوین باشد.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location