سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

صرافی اف تی ایکس به قربانیان فیشینگ غرامت ۶ میلیون دلاری می‌دهد

مؤسس و مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX)، سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) در یک پست توییتری در ۲۳ اکتبر اعلام کرد که صرافی حدود ۶ میلیون دلار به قربانیان یک کلاهبرداری فیشینگ غرامت می‌دهد. در این کلاهبرداری فیشینگ، هکرها موفق شدند تا یکسری معاملات غیرمجاز را در حساب‌های برخی از کاربران صرافی انجام دهند.

سم بنکمن فراید در ادامه این پست توییتری افزود که صرافی‌ها عموماً به کاربران خود غرامتی بابت چنین کلاهبرداری‌هایی ارائه نمی‌دهند، اما در این مورد، آن‌ها به کاربران غرامت خواهند داد. بنکمن فراید این فرآیند پرداخت غرامت را یک بار برای همیشه عنوان کرد و گفت که در آینده دیگر چنین اقدامی تکرار نخواهد شد. در حمله اخیر، هکر‌ها با به دست آوردن کلیدهای رابط برنامه‌نویسی برنامه حساب کاربری (API) کاربران، موفق به انجام معاملات غیرمجاز شدند.

این حمله هکرها در ۲۱ اکتبر افشا شد، زمانی که پلتفرم ارزهای دیجیتال تری کاماز (۳Commas) این موضوع را اعلام کرد و گفت که هشدار داده شده است که برخی از کاربران در این صرافی فعالیت‌های تجاری غیرمجاز داشته‌اند. پس از بررسی‌های اولیه اف تی ایکس و تری کاماز، حساب‌های مشکوک به حالت تعلیق درآمدند تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود. آن‌ها همچنین تمام کلید‌های ای‌پی‌آی که در معرض خطر بودند را غیرفعال کردند.

در ۱۹ اکتبر، بنکمن فراید یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن افکار خودش در رابطه با مقررات ارزهای دیجیتال را شرح داده بود. او در این پست وبلاگی پیشنهاد کرد که هکرها ۵ درصد از مبلغ به سرقت رفته را برای خود برمی‌دارند و باقی را به صرافی پس می‌دهند، پیشنهادی که او آن را استاندارد ۵-۵ نامید. او اکنون در جدید‌ترین توییت خود، استاندارد پیشنهادی‌اش را امتحان کرد و از هکر درخواست کرد.

او از هکر خواست تا ۹۵ درصد از مبلغ به سرقت رفت را ظرف ۲۴ ساعت بازگرداند تا مورد پیگرد قانونی قرار نگیرد. ماه اکتبر چندان ماه امنی برای بازار ارزهای دیجیتال نبود و هک‌های بسیاری در این ماه انجام شد. جامعه ارزهای دیجیتال حتی این ماه را هکتوبر (hacktober) نام‌گذاری کردند. این بزرگ‌ترین ماه برای فعالیت‌های هکری بوده است و این در حالی است که تازه در نیمه ماه قرار داریم.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version