سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

حمایت صرافی کوین بیس از ریپل در دادگاه شکایت SEC

بر اساس اخبار منتشر شده، صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌بیس (Coinbase) از دادگاه فدرال ایالات‌متحده آمریکا درخواست کرده است تا بتواند به عنوان یک دوست دادگاه (Amicus Curiae) در مبارزه حقوقی جاری بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و شرکت ارزهای دیجیتال ریپل (XRP) وارد شود. دوست دادگاه شخصی است که راجع به مسائل موضوعی و حکمی دعوای حقوقی، اطلاعات و تحلیل‌های حقوقی خود را به دادگاه ارائه می‌نماید.

مدیران صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌بیس به ائتلاف بلاک‌چین که شامل یک گروه لابی‌گر صنعتی و یک پلتفرم پرداخت ارزهای دیجیتال می‌شود، ملحق شده‌اند تا بتوانند به نحوی از ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که در اواخر سال ۲۰۲۰ از ریپل به دلیل فروش ثبت نشده شکایت کرد، پشتیبانی کنند. کوین‌بیس اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را مورد هدف قرار داده است و می‌گوید که مقامات نظارتی راهنمای روشنی در اختیار شرکت‌های بلاک‌چینی قرار نداده‌اند، پس نباید از نظر حقوقی حقی برای شکایت داشته باشند.

در پرونده اعتراض کوین‌بیس به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا آمده است: «با توجه به عدم وجود قوانین شفاف برای صنعت ارزهای دیجیتال، این سوال به وجود می‌آید که آیا این کمیسیون قبل از اقدام قانونی علیه یکی از هزاران دارایی دیجیتال منحصر به فرد، اطلاعیه یا راهنمای نظارتی‌ای منتشر کرده است یا خیر». به طور کلی، کوین‌بیس به این امر اعتراض کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد رویکرد اجرایی خود در قبال دارایی‌های دیجیتال ناسازگار بوده است و این باعث عدم اطمینان برای بسیاری از شرکت‌ها و پلتفرم‌ها در این صنعت شده است.

کوین‌بیس در ادامه اعتراض خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا افزود: «علاوه بر این، این الزامات حال حاضر کمیسیون تنها برای معاملات اوراق بهادر ملی مناسب است و برای پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال که عملکرد بسیار متفاوت‌تری دارند، قابل اجرا نیست. همچنین این کمیسیون تنها به دلال‌ها اجازه می‌دهد تا در بورس اوراق بهادار ثبت‌شده عضویت داشته باشند، به این معنی که مشتریان خرده‌فروش تنها می‌توانند دارایی‌ها را به طور غیرمستقیم از دلال‌ها با کارمزد بالا دریافت کنند. اگر خطرات واسطه‌گری و حضور شخص ثالث را هم اضافه کنیم، سرمایه‌گذار با هزینه هنگفتی باید در بورس معامله کند که البته جلوی تمام این‌ها در بازار ارزهای دیجیتال گرفته شده است.»

در بیشتر پرونده‌ها و اعتراضات مطرح شده علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، صرفا بر این استدلال و حفظ این دیدگاه متمرکز شده‌اند که قانون‌گذار هیچ قوانین شفافی به پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال ارائه نکرده است. آن‌ها همچنین این دیدگاه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که با ارزهای دیجیتال می‌تواند مانند اوراق بهادار سنتی رفتار کند را مورد هدف قرار دادند و چندین دلیل نقص آوردند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location