سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

شبکه لایتنینگ برای رفع باگی مهم یک به‌روزرسانی اضطراری منتشر کرد

توسعه‌دهندگان شبکه لایتنینگ (Lightning Network) در روز گذشته، ۱ نوامبر، یک به‌روزرسانی اضطراری برای تمامی نودهای اپراتورهای ال‌ان‌دی منتشر کردند. این به‌روزرسانی پس از آن منتشر شد که نودهای ال‌ان‌دی به دلیل یک باگ نرم‌افزاری بحرانی، از همگام شدن با شبکه خارج می‌شدند. این دومین باگ بحرانی بود که شبکه لایتنینگ در کمتر از یک ماه تجربه کرد.

به گفته لایتنینگ لبز (Lightning Labs)، توسعه‌دهنده شبکه لایتنینگ بیت‌کوین، برخی از نودهای ال‌ان‌دی به دلیل مشکل پیش آمده در کتابخانه تجزیه سیم بی‌تی‌سی‌دی (btcd)، همگام‌سازی با شبکه را متوقف کردند. درست سه ساعت پس از شناسایی این مشکل، یک به‌روزرسانی اضطراری منتشر شد. در واقع، به‌روزرسانی یک رفع خطای فوری برای باگی بود که می‌توانست در تجزیه تراکنش‌های خاص با تعداد ورودی بسیار مشکل ایجاد کند.

بر اساس توضیحات منتشر شده، نودهای به‌روز نشده در شبکه در برابر کانال‌های مخرب نهایی که کانال‌های قفل‌های زمانی آن‌ها طی دو هفته منقضی می‌شوند، آسیب‌پذیر خواهند بود. این باگ نرم‌افزاری تنها بر نودهای ال‌ان‌دی تأثیر می‌گذارد و شبکه را وادار می‌کند تا به استفاده از نودهای قدیمی خودش بازگردد، هر چند که تراکنش‌های پرداختی همچنان در دسترس باقی می‌مانند.

این باگ توسط توسعه‌دهنده‌ای به نام بوراک (Burak) در توییتر ایجاد شد، با پیامی در تراکنش که خطاب به توسعه‌دهندگان شبکه گفته بود: “شما سی‌ال‌ان را اجرا خواهید کرد و تو خوشحال خواهی شد”. بوراک همچنین مسئول ایجاد باگ مشابهی در ۹ اکتبر بود، زمانی که او یک تراکنش ۹۹۸ از ۹۹۹ چند علامتی ایجاد کرد که توسط نودهای ال‌ان‌دی و بی‌تی‌سی‌دی رد شد و منجر به رد کل بلوک و همه بلوک‌های پس از تراکنش شد. در همان روز، توسعه‌دهندگان لایتنینگ لبز یک به‌روزرسانی فوری منتشر کردند.

هکری به نام آنتوئی تاونز (Anthony Towns)، ادعا و به توسعه‌دهندگان این موضوع را خاطرنشان کرده است که مخزن بی‌تی‌سی‌دی خط‌مشی گزارش دهی برای باگ‌های امنیتی ندارد. شبکه لایتنینگ یک شبکه لایه دوم است که به بلاک‌چین بیت‌کوین اضافه شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های خارج از شبکه داشته باشند، یعنی تراکنش‌هایی بین طرف‌هایی که در شبکه آن بلاک‌چین قرار ندارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location