سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مقامات کره جنوبی به دنبال تشدید مجازات‌ کلاهبرداری‌های مرتبط به ارزهای دیجیتال هستند

پس از فروپاشی اکوسیستم ترا در بهار گذشته، مقامات نظارتی کره جنوبی تصمیم گرفتند تا قوانینی را تنظیم کنند تا جلوی تکرار چنین فروپاشی‌هایی گرفته شود و تأکید خاصی بر حمایت از سرمایه‌گذاران در ارز‌های دیجیتال وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد که اولین اقدام مقامات کره جنوبی، تشدید مجازات برای اقدامات تجاری ناعادلانه در صنعت است.

به گفته رسانه‌های محلی کره جنوبی، کمیسیون خدمات مالی (FSC) و مجلس ملی کره در تلاش برای تصویب لایحه‌ای هستند که مقامات مالی را قادر می‌سازد تا رویه‌های تجاری ناعادلانه مانند استفاده از اطلاعات افشا نشده، دست‌کاری قیمت و کلاهبرداری را در حین نظارت بر مبادلات ارزهای دیجیتال، شناسایی و افراد خاطی را مجازات کنند.

این قانون پیشنهادی دارای ویژگی‌های نوظهور بسیاری است و لازم به ذکر است که در حال حاضر ۱۴ پیشنهاد مختلف در زمینه ارزهای دیجیتال در مجلس ملی این کشور مطرح شده است که هر کدام جامعه ارزهای دیجیتال را در این کشور به سمتی سوق خواهد داد. با این حال، این احتمال داده می‌شود که در سال ۲۰۲۳، قانون تشدید مجازات حمایت بیشتری از طرف سرمایه‌گذاران جلب کند.

یکی از مقامات کره‌ای می‌گوید که در ایالات‌متحده آمریکا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) این کشور از طیف وسیعی از اختیارات برخورد‌ار است و می‌تواند تجارت ناعدلانه را بدون نیاز به دخالت نهاد قانونی دیگری، مجازات کند، اما در کره چنین چیزی وجود ندارد و یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند قانون را بر کسی اعمال کند.

در حال حاضر جزئیات بیشتری از این طرح و از اینکه هر تخلف چه مجازاتی به دنبال خواهد داشت مطرح نشده است، اما انتظار می‌رود که مقامات نظارتی کره جنوبی به منظور هماهنگ‌سازی، آن را در سطحی مشابه با صنعت مالی سنتی طراحی کنند.

مقامات کره جنوبی در ماه سپتامبر حکم دستگیری یکی از بنیان‌گذاران اکوسیستم ترا، دو کوان (Do Kwon) را صادر کردند که در نهایت لغو شد. بعد از آن، اینترپل کوان را به لیست اعلان قرمز خود اضافه کرد و از مجریان قانون محلی خواست تا در صورت روئیت، او را بازداشت کنند. در ۶ اکتبر، وزارت امور خارجه کره جنوبی به یکی از بنیان‌گذاران ترا دستور داد که پاسپورت خودش را تسلیم کند چرا که در غیر این صورت، گذرنامه او لغو خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version