video thumb

گوگل به اعتبار‌دهنده بلاک‌چین سولانا تبدیل می‌شود

بر اساس گزارش منتشر شده در ۳ نوامبر، سرویس ابری شرکت گوگل (Google Cloud) اعلام کرد که به اعتباردهنده بلاک‌چین سولانا (SOL) تبدیل می‌شود و در کنار این اعلامیه، از چندین محصول و خدمات دیگر خود که با شبکه بلاک‌چین ادغام می‌کند، پرده برداشت. اخیراً، شرکت آلمانی هتزنر (Hetzner) حدود هزار اعتبار‌دهنده سولانا را به دلیل نقض سیاست‌های خود اخراج کرد.

با این حال، یکی از بنیانگذاران سولانا، آناتولی یاکاونکو (Anatoly Yakavenko) با قاطعیت گفت که یک اعتبار‌دهنده جدید همچون سرویس ابری گوگل، می‌تواند به حفظ زمان کار شبکه کمک کند و افزود که تا قبل از پایان سال، هیچ قطعی دیگری در شبکه وجود نخواهد داشت.

سرویس ابری گوگل دیگر محصولات مرتبط به بلاک‌چین سولانا را معرفی کرد

همکاری سرویس ابری گوگل و سولانا صرفاً به اینجا ختم نمی‌شود، سرویس ابری گوگل فاش کرد که در همکاری با سولانا، در حال توسعه یک انجین نود (Node) بلاک‌چین هستند که آن را تا سال ۲۰۲۳ به شبکه سولانا خواهند آورد. گوگل اظهار داشت که این انجین نود تازه، راه‌اندازی یک نود اختصاصی در فضای ابری را برای هر کسی آسان‌تر می‌کند.

انجین نود بلاک‌چین یک سرویس میزبانی نود است که به دلیل استفاده در بین توسعه‌دهندگان اتریوم (ETH) مشهور است.

با تبدیل سرویس ابری گوگل به اعتباردهنده سولانا و ادغام این انجین نود با شبکه آن، این شبکه به راحتی در دسترس کاربران وسیع‌تری قرار می‌گیرد.

گوگل همچنین اعلام کرد که داده‌های سولانا را فهرست بندی می‌کند تا توسعه‌دهندگانی که در سولانا فعالیت می‌کنند، به داده‌های تاریخی دسترسی داشته باشند.

پس انتشار خبر تبدیل شدن سرویس ابری گوگل به اعتباردهنده سولانا، توکن بومی این شبکه بلاک‌چینی حدود ۱۵ درصد افزایش یافت و اکنون در زمان نگارش این مقاله، توکن سولانا در قیمت  ۳۵٫۵۸ دلار معامله می‌شود.