سرمایکس
video thumb

بانک مرکزی اروپا: ارزهای دیجیتال در حال از بین رفتن هستند

گروهی از اعضای بانک مرکزی اروپا با صدور بیانیه‌ای نسبت به آغاز فرآیند فروپاشی و شکست پروژه ارزهای دیجیتال هشدار دادند.

بر اساس این گزارش، «آردو هنسن» که همچنین سمت ریاست بانک مرکزی استونی را نیز بر عهده دارد، در جریان برگزاری یک کنفرانس در شهر ریگا، پایخت لیتوانی گفت که عمر ارزهای دیجیتال رو به پایان است.

این مقام ارشد بانک مرکزی اروپا همچنین هشدار داد که حباب ارزهای دیجیتال در حال از بین رفتن بوده و احتمالا باید منتظر ماند و دید که این زمان فروپاشی دقیق این حباب چه وقت خواهد بود. در چنین شرایطی است که ما به توازن دست خواهیم یافت.

وی در ادامه سخنان خود افزود: من فکر می‌کنم به سالها پیش باز خواهیم گشت، یعنی سالهایی پیش از به وجود آمدن وضعیت فعلی که ما به این ماجرا (ارزهای دیجیتال) به چشم افسانه نگاه می‌کردیم.

هنسن همچنین با تاکید بر لزوم تمرکز بر مساله حمایت از سرمایه گذار در زمینه ارزهای دیجیتال، گفت که ارزهای دیجیتال هیچ چیز نیستند به جز ابزاری برای ارتکاب فعالیت‌های غیر قانونی.

رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا ضمن اشاره به نگرانی‌های موجود در زمینه ثبات مالی، این مساله را تفاوت اساسی موجود میان بخش‌های مالی اقتصاد سنتی و سرمایه‌های دیجیتال دانست.

لازم به ذکر است، «ماریو دراگی» مسئول سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا پیشتر انتقاداتی در خصوص تاسیس نخستین ارز دیجیتال ملی استونی به نام Estcoin داشته که آنها را خطاب به رئیس بانک مرکزی این کشور مطرح کرده است. دراگی در آن زمان اعلام کرده بود که هیچ یک از اعضای بانک مرکزی اروپا نمی‌توانند برای خود ارز جداگانه‌ای معرفی کنند. چرا که ارز رسمی منطقه یورو، تنها همان یورو است.

همچنین «بنوئیت کوره»، از اعضای اجرایی بانک مرکزی اروپا نیز طی سخنان ماه نوامبر خود با انتقاد از بیت کوین، این ارز دیجیتال و موسس آن یعنی ناکاموتو را به اهریمنی تشبیه کرد که منجر به ایجا یک بحران مالی در جهان شده است.

«والدیس دمبروسکی»، نایب رئیس کمسیون اروپا نیز در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا به دنبال توسعه طبقه بندی سرمایه‌های دیجیتال و تنظیم نقشه راه وضع مقررات برای آنها است. البته وی در آن زمان اعلام کرده بود که ارزهای دیجیتال باید ماندگار شده و هنوز علیرغم وجود تمامی مشکلات، به رشد خود ادامه می‌دهند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version