video thumb

انتقاد اپوزیسیون از دولت هوادار ارزهای دیجیتال در مالتا

«آدریان دلیا» رهبر اپوزیسیون دولت مالتا طی اظهارات اخیر خود، انتقادات تندی علیه سیاست‌های دولت در خصوص حمایت از ارزهای دیجیتال مطرح کرده است. این سخنان وی در روزنامه مالتا ایندیپندنت چاپ و منتشر شده است.

کشور مالتا که «ژوزف موسکات» رئیس جمهوری آن به شکل فزاینده‌ای از ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین حمایت می‌کند، در حال تبدیل شدن به آنچه دولت این کشور آن را جزیره بلاک چین می‌خواند، است.

علیرغم تمامی توافقنامه‌هایی که دولت مالتا سال گذشته با پلتفرم‌های مبادله ارزهای دیجیتال مانند بایننس به امضا رسانده است، دلیا همچنان از طرح‌های دولت مالتا در این خصوص انتقاد می‌کند.

به اعتقاد دلیا نبود فعالیت مربوط به این ارزها طی هفته‌های اخیر، دلیل اصلی نگرانی وی به حساب می‌آید.

به نوشته مالتا ایندیپندنت که این سخنان را به صورت غیر مستقیم از قول دلیا نوشته است که مالتا به دست دولت به جزیره بیت کوین بدل شده اما دولت در ایام تعطیلات کریسمس کاملا سکوت اختیار کرده و هیچ اقدام عملی در خصوص این کار انجام نداده است.

لازم به ذکر است پس از مطرح شده این اظهارات دالیا، دبیر کمسیون خدمات مالی پارلمان این کشور اعلام کرد که شهر والتا به عنوان پایتخت مالتا در حال فراهم آوردن فضای فعالیت بیشتر حمایت از ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین است.

این مقام عالی رتبه پارلمان مالتا همچنین اعلام کرد که تلاش‌ها برای ایجاد اطمینان عمومی در میان مردم در جهت معرفی پتانسیل‌های این صنعت ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، مالتا از جمله کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می‌آید که در ماه اکتبر به همراه شش کشور دیگر عضو این اتحادیه، استفاده رسمی از تکنولوژی بلاک چین را آغاز کردند. ارزهای دیجیتال

همچنین طرفداران دولت در این کشور به دنبال برکناری دالیا به عنوان رهبر اپوزیسیون از سمت خود به اتهام سوء استفاده از منابع ملی برای استفاده شخصی بوده است. موضوعی که وی همواره آن را رد کرده و معتقد است همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند.