سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سام بنکمن-فرید: از اعلام ورشکستگی پشیمان هستم

مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX)، سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، از اعلام «ورشکستگی فصل ۱۱» در هفته گذشته ابراز پشیمانی کرد و آن را یکی از بزرگ‌ترین خرابکاری‌هایش معرفی کرد. بنکمن-فرید در مصاحبه‌ای با شبکه واکس (Vox) که در ۱۶ نوامبر منتشر شد، به سؤالاتی در مورد تعدادی از موضوعات مهم مانند اعلام ورشکستگی فصل ۱۱، افکار خود در مورد قانون‌گذاران، اصول اخلاقی، هک شدن صرافی و اینکه اف‌تی‌ایکس و آلامدا (Alameda) چطور با پول سرمایه‌گذاران قمار می‌کردند، پاسخ داد.

بنکمن-فرید می‌گوید که او مرتکب چندین اشتباه شده است، اما بزرگ‌ترین اشتباه او درخواست برای «ورشکستگی فصل ۱۱» بود، کاری که به ادعای او، همه به او گفتند انجام دهد. به عقیده بنکمن-فرید، اگر او ورشکستگی فصل ۱۱ را درخواست نکرده بود، ۷۰ درصد مشکلات تا الآن برطرف شده بود و برداشت‌ها در عرض یک ماه برای مشتریان به‌طور کامل باز می‌شد.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، بنکمن-فرید پس از اعتراف به نقص نقدینگی در ۸ نوامبر، به دنبال تأمین ۸ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران برای تأمین بودجه اضطراری شبکه جهت پوشش کسری بود. او حتی ثروت شخصی خودش را برای ادامه فعالیت مجموع سرمایه‌گذاران و مشتریان ارائه کرد. بنکمن-فرید در پاسخ به این سؤال که قدم بعدی او چه خواهد بود گفت که همچنان دو هفته فرصت دارد تا ۸ میلیارد دلار را دریافت کند، ۸ میلیارد دلاری که به گفته او، تنها چیزی است که تا پایان عمرش برایش اهمیت خواهد داشت.

سام بنکمن-فرید: از اعلام ورشکستگی پشیمان هستم
سام بنکمن-فرید: از اعلام ورشکستگی پشیمان هستم

با این حال، در بیانیه ۱۶ نوامبر صرافی، مدیرعامل و مدیر ارشد بازسازی صرافی اف‌تی‌ایکس، جان ری (John Ray)، به کاربران و سرمایه‌گذاران یادآوری کرد که بنکمن-فرید دیگر هیچ نقشی در آلامدا ریسرچ و اف‌تی‌ایکس ندارد و از طرف صرافی و دیگر مجموعه‌هایش صحبت نمی‌کند. در خصوص دیگر موضوعات مورد بحث در این مصاحبه، بنکمن-فرید به قانون‌گذاران بازارهای مالی لعنت فرستاد و گفت که آن‌ها همه چیز را بدتر می‌کنند و اصلاً به مشتریان اهمیت نمی‌دهند.

ساعاتی بعد، بنکمن-فرید نظرش را عوض کرد و در توییتی در ۱۶ نوامبر نوشت: «قانون‌گذار بودن واقعاً کار سختی است. آن‌ها کار غیرممکنی دارند: قانون‌گذاری بازار مالی‌ای که سریع‌تر از حد مجاز رشد می‌کند». بنکمن-فرید همچنین تائید کرد که پول برداشته شده از صرافی در واقع یک هک بوده است و نشان می‌دهد که یا کار یک کارمند سابق بوده و یا رایانه یکی از کارمندان به بدافزار آلوده شده است.

مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس باری دیگر پشت ادعای خود مبنی بر اینکه اف‌تی‌ایکس هرگز دارایی‌های مشتریان را سرمایه‌گذاری نکرده است، ایستاد که این نشان می‌دهد که شایعات در واقع دقیق بوده است، زیرا آلامدا شرکتی بوده است که دست به سرمایه‌گذاری با دارایی‌ سرمایه‌گذاران می‌زده و نه اف‌تی‌ایکس.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location