سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چرا قیمت بیت‌کوین در حال افزایش است؟

قیمت بیت‌کوین (BTC) در ۲۲ نوامبر افزایش پیدا کرد و این افزایش قیمت در سطح بازار نشان می‌دهد که بیت‌کوین، بایننس‌کوین (BNB) و اتر (ETH)، می‌توانند از پایین‌ترین سطوح قیمتی خود خارج شوند و به سطوح قیمتی بالا بازگردند. این افزایش قیمت فعلی نشان می‌دهد که بازار در حال تکمیل اصلاحات قیمتی خودش است، حتی با وجود مشکلات نقدینگی‌ای که دامن بازار را گرفته است.

بازار سهام هم مشابه با بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت مثبتی قرار دارد. سهام داوجونز صنعتی (DJIA) حدود ۰٫۹۴ درصد افزایش یافته و سهام اس‌و‌پی ۵۰۰ هم ۱ درصد افزایش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد که گزارش ماه نوامبر مشاغل در ۲ دسامبر منتشر می‌شود و بازار سهام در تلاش است تا با افزایش قیمت، انعطاف‌پذیری خودش را نشان دهد.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

همان‌طور که بارها در مقالات مختلف از سرمایکس به آن‌ اشاره کردیم، بازار ارزهای دیجیتال ارتباط بسیار نزدیکی با بازار سهام ایالات‌متحده آمریکا دارد و گمان می‌رود که بیت‌کوین این پویایی قیمت را همسو با بازار سهام حفظ کند. اکنون در این مقاله، می‌خواهیم به سه دلیل افزایش قیمت بیت‌کوین پس از یک هفته نزولی بپردازیم.

سود باز بیت‌کوین به سمت تریدرهای کوتاه‌مدت سوق دارد

از زمان سقوط قیمت بیت‌کوین به محدوده ۱۷,۶۰۰ دلار در ۱۸ ژوئن، سود باز معاملات فیوچرز بیت‌کوین رو به افزایش بوده‌ است. با توجه به افزایش‌ قیمت ناگهانی و قدرتمند بیت‌کوین، احتمال می‌رود که شاهد لیکویید شدن بسیاری از معامله‌گران باشیم. با این حال، تعیین این موضوع که آیا حرکت به سمت صعودی یا نزولی خواهد بود، همچنان امری دشوار است.

افزایش قیمت فعلی بیت‌کوین بر همه مشهود است، اما این موضوع که آیا این افزایش قیمت ادامه‌دار است یا خیر را نمی‌توان به طور قطع پیش‌بینی کرد. بسیاری معتقدند که اگر فدرال رزرو آمریکا روی سیاست‌های فعلی خود برای کم کردن نرخ افزایش بهره تمرکز کند، قیمت بیت‌کوین می‌تواند به سمت افزایش قیمت ادامه دهد و بخش قابل توجهی از سود باز در معاملات فیوچرز را لیکویید کند.

سقوط صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) موجی از لیکویید شدن‌ها را به دنبال داشت و همین باعث کاهش قیمت بیت‌کوین شد. بر اساس داده‌های منتشر شده، حدود ۵۴۹ میلیون دلار در ۷ نوامبر در معاملات بلند‌مدت میان‌زنجیره‌ای لیکویید شده است و به نظر می‌رسد که این یکی از عامل‌های سقوط بیت‌کوین به محدوده ۱۶ هزار دلار بوده است.

نمودار لیکویید بیت‌کوین
نمودار لیکویید بیت‌کوین

به طور خلاصه، لیکویید معاملات بلند‌مدت باعث کاهش قیمت بیت‌کوین می‌شود، اما لیکویید شدن معاملات کوتاه‌مدت این‌گونه نیست و برعکس، به طور مستقیم باعث افزایش قیمت بیت‌کوین می‌شود. افزایش قیمت کنونی شاهد افزایش سود باز کوتاه‌مدت است که این می‌تواند به افزایش قیمت بیشتر بیت‌کوین کمک کند.

به گفته تحلیلگران بازار، داد‌های بلند‌مدت به نفع بیت‌کوین هستند

وقتی از داده‌های بلند‌مدت صحبت می‌کنیم، به این اشاره کرده‌ایم که دقیقاً در ماه‌های آینده چه رویدادهایی وجود دارند که به نحوی می‌توانند بر بیت‌کوین اثر بگذراند. در حال حاضر، این داده‌های بلند‌مدت به سود بیت‌کوین هستند، زیرا سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که فدرال رزرو در دو ماه آینده نرخ بهره را با اندازه کوچک‌تری افزایش می‌دهد.

این اعتقاد بلند‌مدت سرمایه‌گذاران، باعث اعتماد آن‌ها به بازار و افزایش قیمت رمزارزها شده است. به گفته شرکت ماکرو‌میکرو (MacroMicro) که برآوردهای اجماع سرمایه‌گذاران در مورد تغییرات مورد انتظار در نرخ‌های بهره را منتشر می‌کند، این احتمال را تائید کرد و گفت که نرخ‌های بهره در آینده ممکن است کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد.

کاهش احتمالی نرخ بهره
کاهش احتمالی نرخ بهره

در نمودار بالا، به کاهش احتمالی نرخ افزایش بهره اشاره شده است. احساسات عمومی نشان می‌دهد که احتمال کاهش نرخ بهره بالا است و سرمایه‌گذاران معتقدند که این موضوع امکان بهبود بازار ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. به طور کلی، اگر نرخ بهره کاهش پیدا کند و اقتصاد کلان به رشدش ادامه دهد، بیت‌کوین می‌تواند به مسیر صعودی‌اش بازگردد.

بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح سالانه خود می‌رسد و نشانه‌هایی از فروش بیش از حد را نشان می‌دهد

شاخص قدرت نسبی (RSI) یک تحلیل تکنیکال محبوب است که نشان می‌دهد آیا بیت‌کوین بیش از حد خرید شده یا بیش از حد به فروش رسیده است. زمانی که شاخص قدرت نسبی زیر ۳۰ باشد، بیت‌کوین به بیش از حد فروش رسیده است. با توجه به سال‌های پیش، زمانی که شاخص قدرت نسبی به زیر ۳۰ می‌رسد، قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند که بر اساس شاخص قدرت نسبی، در منطقه بیش از حد فروش شاهد جهش بالایی از خرید بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران هستیم. به طور خلاصه، سرمایه‌گذاران در حال خرید بیت‌کوین در کف هستند و تحلیلگران می‌گویند که اگر بیت‌کوین به محدود ۱۶ تا ۱۷ هزار دلار بازگردد، می‌تواند به یک تله صعودی برای خرس‌های بازار تبدیل شود.

در پایان، داده‌های منتشر شده در کوتاه‌مدت حرکت صعودی قیمت بیت‌کوین را نشان می‌دهند، اما لازم به ذکر است که چالش‌های بزرگ‌تری وجود دارد که می‌توانند بر کل بازار تأثیر بگذارند. بازار ارزهای دیجیتال مثل همیشه قابل پیش‌بینی نیست و همه چیز از جمله حرکت بیت‌کوین، ممکن است تغییر کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location