سرمایکس
video thumb

ژاپن بازرسی از موسسات غیر مجاز فعال در زمینه ارزهای دیجیتال را آغاز کرد

نشریه کوین تلگراف ژاپن از رسیدگی آژانس خدمات مالی این کشور (FSA) به آن دسته از موسسات مالی غیر مجاز که اقدام به جذب سرمایه گذار در بخش ارزهای دیجیتال می‌کنند خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود دلیل رسیدگی ناگهانی دولت ژاپن به موضوع نهادهای غیر مجاز، اقدام این نهادها به جذب ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری به جای ارز فیات است؛ پدیده‌ای غیر معمول که دولت ژاپن معتقد به آن مشکوک است.

به گفته مقام های ژاپنی این عمل موسسات مذکور بر خلاف قوانین وضع شده از سوی FSA که موسسات فعال در زمینه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را از دریافت ارز دیجیتال به جای ارز فیات را برای سرمایه گذاری منع می‌کند.

به نوشته کوین تلگراف ژاپن، تصمیم دولت این کشور برای بازنگري وضعیت فعلی این شرکت‌ها در پاییز امسال مطرح شد؛ یعنی درست زمانی که پلیس توکیو هشت نفر از افراد فعال در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتال را به اتهام تشکیل باندی هرمی که مبالغی معادل ۶۸ میلیون دلار را به شکل ارزهای فیات و دیجیتال از افراد عادی و به بهانه سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال جمع آوری کرده بودند، بازداشت کرد. به گفته پلیس توکیو، این مبلغ پول و ارز دیجیتال از ۶ هزار سرمایه گذار جمع آوری شده بود.

گفته می‌شود متهمان به هنگام بازداشت، دلیل جمع آوری این مقدار پول در قالب ارزهای دیجیتال را فرار از چنگ قوانین وضع شده از سوی دولت ژاپن در زمینه سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال عنوان کرده بودند.

این درحالیست که حتی یکی از نشریات محلی ژاپنی به نام «سانکئی» در آن زمان نوشته بود که افراد بازداشت شده تمامی سرمایه مورد نیاز خود را به شکل ارزهای دیجیتال از دست سرمایه گذاران دریافت کرده و هیچ مبلغی از ارزهای فیات در این میان وجود نداشته است.

اکنون، FSA معتقد است بازنگری و اصلاحات در زمینه مقررات مربوط به فعالیت موسسات جذب کننده سرمایه گذاران به بازار ارزهای دیجیتال جهت جلوگیری از چنین وقایعی لازم و ضروری است.

همانطور که می‌دانیم ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین کشورهایی که بازار ارزهای دیجیتالی در آنجا رونق چشمگیری دارند، طی سالهای گذشته با مشکلات زیادی در زمینه این صنعت نو پا دست به گریبان بوده است. از ماجرای حمله سایبری به شرکت Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ گرفته تا حمله به پلتفرم بزرگ مبادلات ارزهای دیجیتال Coincheck در اوایل سال ۲۰۱۸٫

FSA از زمان انجام حمله دوم، به شدت بر روی فعالیت موسسات فعال در زمینه ارزهای دیجیتال حساس شده و قوانین امنیتی خود در زمینه مبادله این گونه ارزها را به شدت سفت و سخت تر کرده است.

به همین دلیل نیز، پیشتر در ماه جاری میلادی نیز پنج شرکت بزرگ فعال در این زمینه عضویت خود در اتحادیه مبادلات ارزهای مجازی ژاپن (JCEA) را به طور رسمی اعلام کردند. این اتحادیه یک نهاد مستقل به حساب می‌آید که با وضع مقررات داخلی خود اقدام به تعیین استانداردهای لازم برای حمایت از سرمایه گذاران در زمینه ارزهای دیجیتالی کرده است. این نهاد تحت قوانین و مقررات FSA فعالیت کرده و در آوریل سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است.

گفته می‌شود اقدامات اخیر FSA در جهت روشن ساختن ابهامات باقی مانده در زمینه مقررات مربوط به فعالیت ارزهای دیجیتالی بوده که در آن، نهادهای ناظر بر فعالیت این دسته از ارزها، آنها را به عنوان سرمایه‌های دیجیتال شناسایی کرده و با این حساب سرمایه گذاران و تجار دیگر نمی‌توانند مدعی شوند که دولت ژاپن ارزهای دیجیتال را به عنوان پول شناسایی کرده است.

FSA همچنین در حال وضع و تدوین مقررات مربوط به فعالیت ICOها بوده تا از این طریق بتواند سرمایه گذاران در برابر کلاهبرداری های احتمالی حفاظت و حمایت کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version