سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

توقف برداشت‌ها از صرافی OKX؛ دلیل آن چه بود؟

بر اساس اخبار منتشر شده، به دنبال به‌روز اختلال سخت‌افزاری در دیتاسنترهای شرکت علی بابا (Alibaba Cloud) که تأمین‌کننده زیرساخت‌های ابری صرافی ارزهای دیجیتال اوککس (OKX) هستند، این صرافی ارزهای دیجیتال با مشکلاتی مواجه شد، مشکلاتی که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، منجر به توقف عملیات برداشت‌ از صرافی و حتی واریز به آن شده است.

سرورهای شرکت زیرساخت ابری علی بابا روز گذشته تقریباً در ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت ایران آفلاین شدند و از لحظه قطعی، به مدت تقریبا دوازده ساعت هیچ تراکنشی در صرافی پردازش نشد. داده‌های زنجیره‌ای نیز تائید می‌کنند که در زمان آفلاین بودن سرورها در این بازه‌ی زمانی، هیچ تراکنشی در اوککس پردازش نشده است.

این تأمین‌کننده زیرساخت‌های ابری، طی اعلامیه‌ای رسمی خاموشی سرورها را تائید کرد. صرافی‌ اوککس(OKX) نیز در این حین اعلام کرد که در حال همکاری با شرکت علی بابا است تا هر چه سریع‌تر مشکل را برطرف کنند. صرافی همچنین گفت که وجوه سرمایه‌گذاران امن است و بابت مشکل پیش آمده از کاربران خود عذرخواهی کرد.

اکنون در زمان نگارش این مقاله، پس از تقریباً ۱۲ ساعت از زمان قطعی، برداشت و واریزها در ساعت ۸ صبح به وقت ایران باری دیگر ممکن شده است و صرافی اوککس این موضوع را از طریق اعلامیه‌ای در صفحه توییتر خود اعلام کرد. پیش از رفع این مشکل، برخی ادعا می‌کردند که علاوه بر قطعی سرورها، صرافی موجودی حسابشان را به اشتباه ۰ دلار زده است. بسیاری هم در میانه خرید رمزارز گرفتار شده‌اند و نگرانی‌هایی در مورد ضررهای احتمالی داشتند.

علاوه بر اوککس، برخی صرافی ها و وبسایت های ارائه دهنده خدمات دیگر که از علی بابا استفاده می کردند نیز دچار مشکل شده بودند که هم اکنون برطرف شده است و نیازی به نگرانی نیست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location