video thumb

راهنمای استفاده از کیف پول سرمایکس

همونطور که میدونین با توجه به ماهیت رمزارزها، این دارایی های دیجیتال رو باید در کیف پول های مخصوصی نگهداری کرد که بهشون ولت هم گفته میشه، امروزه ده ها ولت مختلف در بازار عرضه شده که هرکدوم ویژگی های منحصر به فردی دارن. جالبه بدونین یکی از اولین ولت های ایرانی رو سرمایکس عرضه کرده، یک کیف پول پیشرفته و امن که طی سالیان گذشته بدون هیچ مشکلی به هزاران کاربر ایرانی خدمات ارائه داده و با امنیت حداکثری از دارایی های دیجیتالی کاربران محافظت کرده.

کیف پول سرمایکس علاوه بر سرعت و امنیت بالا، از تعداد بسیار زیادی ارزدیجیتال هم پشتیبانی می کنه. در حال حاضر در کیف پول داخلی سرمایکس بیش از ۵۷۰ و در کیف پول بلاک چینی بیش از ۷۰ ارزدیجیتال متنوع در دسته های مختلف پشتیبانی میشن و شما تقریبا هر ارزی که بخواین رو میتونین بدون نگرانی پیرامون مشکلات امنیت و تحریم ها در این کیف پول نگهداری کنین و در هر زمانی این ارزها رو منتقل یا به فروش برسونین.

چه تریدر باشین و هر روز معاملات ارزدیجیتال ثبت کنین و چه هولدر باشین و بخواین برای مدت طولانی ارزهای دیجیتال رو نگهداری کنین، کیف پول سرمایکس تمام امکانات و خدمات مورد نیاز شما رو ارائه میده. این کیف پول در حال حاضر به صورت تحت وب و اپلیکیشن برای شما کاربران عزیز عرضه شده و میتونین در هر زمانی و با هردستگاهی به کیف پول و ارزهای دیجیتالتون دسترسی داشته باشین. ثبت نام و استفاده از این کیف پول ساده و سریعه و در ادامه این آموزش می خوایم امکانات و بخش های مختلف این کیف پول رو بهتون نشون بدیم، پس همراه ما باشین.

راهنمای ویدیویی کار با کیف پول سرمایکس

ثبت نام و استفاده از کیف پول

برای استفاده از کیف پول سرمایکس، تنها به یک حساب کاربری نیاز دارین. ساخت حساب کاربری در صرافی سرمایکس راحته و برای شروع میتونین آموزش ثبت نام و احراز هویتی که براتون آماده کردیم رو مشاهده کنین.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، با شماره موبایل و رمزعبورتون وارد حساب کاربری بشین. بعد از ورود به حساب، میتونین با گزینه “کیف پول من” در صفحه پیشخوان، گزینه “کیف پول من” در منوی اصلی وبسایت و یا گزینه “کیف پول” در منوی کاربری در سمت راست صفحه، به کیف پول سرمایکس وارد بشین. اما قبل از استفاده از کیف پول مهمه که تنظیمات امنیتی رو انجام بدیم و کیف پول رو فعال کنیم.

JK8(HC21r9qR%R20kfPdL#v#

فعال سازی کیف پول

پس از مطالعه متن های نمایش داده شده به شما در قسمت کیف پول، گزینه “تنظیمات” را انتخاب کنین. دقت داشته باشین تنظیم پیامک یا Google Authenticator برای ارسال ارزدیجیتال الزامیه، با اینکه فعال کردن یکی کافیه ولی پیشنهاد می کنیم برای امنیت حداکثری هر دو رو فعال کنین.

برای فعال سازی Google Authenticator، ابتدا برنامه رو دانلود و نصب کنین. سپس برنامه رو باز کنین و با انتخاب دکمه افزودن ، گزینه اسکن بارکد رو انتخاب کنین. با اسکن بارکدی که در انتهای صفحه نمایش داده شده، مشاهده می کنین که بخش جدیدی به عنوان کیف پول سرمایکس به برنامه اضافه شده که به صورت مداوم کد بهتون نمایش میده.

حالا کافیه در باکس پایین، در ابتدا رمز حساب رو وارد کنین و سپس کد پیامکی و کدی که نرم افزار بهتون نمایش داده رو وارد و سپس گزینه فعال سازی Google Authenticator رو انتخاب کنین. تبریک، با موفقیت Google Authenticator فعال شده و از این به بعد با کدهای نمایش داده شده در این نرم افزار میتونین مراحل تایید برای ارسال ارز کیف پول رو انجام بدین.

راهنمای استفاده از کیف پول سرمایکس

همچنین امکان فعال سازی کیف پول با پیامک نیز وجود داره و کافیه پس از انتخاب گزینه “پیامک”، رمز عبور حسابتون رو وارد کنین و کد دریافت شده پیامکی رو وارد و با گزینه “فعال سازی تاییدیه با پیامک” تنظیم امنیتی پیامکی رو فعال کنین.

در نهایت گزینه سومی به نام “سوال امنیتی” رو مشاهده می کنین. با تنظیم سوال امنیتی، در مواقعی که تحت هیچ شرایطی به رمزعبورتون دسترسی ندارین و یا می خواین در شرایط اضطراری اکانتتون رو غیرفعال کنین، میتونین از سوال و جوابی که در این بخش تنظیم کردین برای اثبات مالکیت حساب به تیم پشتیبانی استفاده کنین. پس با توجه به اهمیت این موضوع، پیشنهاد می کنیم حتما این بخش رو انجام بدین.

در بخش “سوال امنیتی” دو باکس به شما نمایش داده میشه، شما میتونین از بین سوالات نمایش داده شده دوتارو انتخاب و جواب رو در باکس مقابلشون بنویسین. سوال و جواب رو به نوعی انتخاب کنین که فقط خودتون اونهارو میدونین و به راحتی فراموش نمیکنین. در نهایت با وارد کردن رمز حساب کاربری و گزینه “فعال سازی” سوالات امنیتی رو ثبت کنین.

راهنمای استفاده از کیف پول سرمایکس

حالا که تنظیمات رو انجام دادین و کیف پول فعال شده، وقتشه از این کیف پول استفاده کنیم. در بخش کیف پول، در ابتدا موجودی دلاری و تومانی حسابتون رو میتونین مشاهده می کنین که به صورت لحظه ای و با واریز و برداشت ارز بروزرسانی میشه. در ادامه دو بخش کیف پول سرمایکس رو میبینین که به نام های “کیف پول داخلی” و “کیف پول بلاک چینی” مشخص شده.

 

کیف پول سرمایکس

کیف پول داخلی از تمام ارزهای دیجیتال بازار سرمایکس پشتیبانی می کنه که هم اکنون شامل بیش از ۶۵۰ ارزدیجیتال متنوع هست. خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کیف پول داخلی به سرعت انجام میشه و کارمزد تراکنش شبکه نداره. همچنین در صورت نیاز میتونین موجودی خودتون رو به هر کیف پولی منتقل کنین .

لیست و موجودی ارزهای کیف پول به صورت مداوم بروزرسانی میشه، اما اگه می خواین از موجودی مطمئن بشین میتونین از گزینه بروزرسانی که در زیر دکمه کیف پول داخلی قرار گرفته استفاده کنین. در کنار این گزینه، تاریخچه تراکنش ها نیز قابل مشاهده است. در سمت چپ نیز باکس جستجو وجود داره که میتونین نام ارزدیجیتال مورد نظرتون رو به فارسی یا انگلیسی جستجو کنین.

در ادامه لیست ارزها و موجودی به شما نمایش داده میشه، توجه داشته باشین که در کیف پول داخلی امکان واریز وجه وجود نداره و تنها راه شارژ کیف پول داخلی، خرید مستقیم از بازار سرمایکس. در صورتی که می خواین از بقیه کیف پول ها به کیف پول سرمایکس ارزدیجیتال منتقل کنین، باید از بخش “کیف پول بلاکچینی” استفاده کنین.

کیف پول بلاک چینی

نگهداری و معاملات ارزها در کیف پول بلاک چینی همونطور که از نامش مشخصه، در زنجیره های بلاکچینی انجام میشه و هم اکنون این کیف پول از بیش از ۷۰ ارزدیجیتال متنوع پشتیبانی می کنه.

در این بخش نیز مانند کیف پول داخلی، در ابتدا مجموع موجودی قابل مشاهده است و در ادامه لیست ارزها قرار گرفته. برای دسترسی بهتر در این بخش نیز گزینه های بروزرسانی، تاریخچه تراکنش های کیف پول و باکس جستجو وجود داره.

در ادامه لیست ارزهای دیجیتال قرار گرفته که میتونین نماد، نام، تصویر، شبکه، و موجودی قابل ارسال رو مشاهده کنین.

راهنمای استفاده از کیف پول سرمایکس

همچنین با مشاهده لیست ارزهای کیف پول، متوجه مهم ترین تفاوت این کیف پول با کیف پول داخلی میشین و اون گزینه های “دریافت” و “ارسال” ارزدیجیتاله. شما در هر زمانی و از هر کیف پول و صرافی می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو به کیف پول بلاکچینی سرمایکس منتقل کنین و در صورت نیاز، موجودی رو به هر کیف پول بلاکچینی ارسال کنین.

دریافت ارز دیجیتال

در صورتی که ارزدیجیتال رو در یک کیف پول خارجی نگهداری می کنین، میتونین به راحتی موجودی خودتون رو به کیف پول امن و غیرقابل تحریم سرمایکس منتقل کنین. برای این کار کافیه در بخش کیف پول بلاک چینی، ارزدیجیتال مورد نظرتون رو پیدا کنین و سپس گزینه “دریافت” رو انتخاب کنین تا به صفحه “اطلاعات دریافت” هدایت بشین. در این صفحه کافیه گزینه “ساخت آدرس دریافت” رو انتخاب کنین تا آدرس کیف پول همراه با QR Code به شما نمایش داده بشه. حتما به متن قرمز رنگ هشدار و شبکه این کیف پول دقت داشته باشین و تنها در شبکه گفته شده به این آدرس کیف پول ارزدیجیتال رو ارسال کنین.

توجه داشته باشین با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال امکان برگشت ارزهای ارسال شده وجود نداره مسئولیت ارسال ارزدیجیتال به آدرس اشتباه به عهده شماست. پس چک کردن آدرس کیف پول و شبکه قبل از ارسال ارزدیجیتال یادتون نره.

راهنمای استفاده از کیف پول سرمایکس

ارسال ارزدیجیتال

در صورتی که به هردلیلی خواستین موجودی ارزدیجیتال خودتون رو از سرمایکس خارج کنین و یا به یک کیف پول دیگ در صرافی سرمایکس منتقل کنین، میتونین از گزینه “ارسال” استفاده کنین. با انتخاب این گزینه، در ابتدا نام ارز و شبکه ارسال به شما نمایش داده میشه. به شبکه ارسالی دقت کافی رو داشته باشین و حتما مطمئن بشین که کیف پول مقصد از شبکه ارسالی نمایش داده شده پشتیبانی می کنه. برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع میتونین با تیم پشتیبانی سرمایکس در تماس باشین.

در ادامه موجودی قابل ارسال ارزدیجیتال به شما نمایش داده میشه، ممکنه در این بخش متوجه بشین که موجودی قابل ارسال کمتر از موجودی اصلی شماست. دلیل این موضوع، کارمزد شبکه است و در بخش موجودی قابل ارسال، موجودی اصلی حساب شما منهی کارمزد شبکه نشون داده میشه.

مقدار این کارمزد در انتهای صفحه نمایش داده شده قابل مشاهده است. کارمزد شبکه، کارمزدی هست که برای انجام تراکنش به بلاکچین باید پرداخت بشه و سرمایکس نقشی در تعیین مقدار یا دریافت اون نداره.

به عنوان مثال، در صورتی که ما ۱۰۰ دوج کوین موجودی داشته باشیم، با حذف کارمزد شبکه که ۵ دوج کوین هست، میتونیم ۹۵ دوج کوین رو ارسال کنیم.

توجه داشته باشین در صورتی که از کیف پول خودتون به کیف پول دیگری در سرمایکس ارز ارسال کنین، کارمزد انتقال ۰ خواهد بود.

در نهایت در باکس نمایش داده شده، مقداری که می خواین ارسال کنین رو وارد کنین. پس از وارد کردن مقدار ارزدیجیتال ارسالی، بخش آدرس گیرنده به شما نمایش داده میشه که باید کیف پول مقصد رو وارد کنین. حتما چندین بار این آدرس رو قبل از تایید نهایی بررسی کنین و مطمئن بشین که کیف پول مقصد، از ارزدیجیتال و شبکه ارسالی شما پشتیبانی می کنه.

راهنمای استفاده از کیف پول سرمایکس

در ادامه کد پیامکی (و یا کدGoogle Authenticator ) تایید رو دریافت کنین و پس از وارد کردن کد، گزینه “ارسال” رو انتخاب کنین تا درخواست ارسالی شما ثبت بشه. پس از تایید درخواست شما، در مدت زمان کوتاهی با توجه به شبکه ارسالی ارزدیجیتال مقدار دقیق ارزدیجیتال خواسته شده به آدرس مقصد ارسال میشه. شما میتونین از قسمت “تاریخچه تراکنش ها” در لیست ارزها و یا از منوی کاربری در راست صفحه و در زیر قسمت “کیف پول” درخواست های برداشت و جزئیاتش رو مشاهده کنین.

خرید و فروش ارزدیجیتال با کیف پول سرمایکس

همونطور که در لیست ارزها میبینین، در کیف پول داخلی و بلاکچینی سرمایکس به صورت مستقیم امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز وجود داره. روال خرید و فروش ارزدیجیتال در کیف پول، ساده و راحت و همانند مراحل خرید و فروش در بخش بازار هست و در صورتی که در روند خرید و فروش سوال یا مشکلی دارین، میتونین ویدیوهای جامع آموزشی خرید و فروش ارزدیجیتالی که تهیه کردیم رو نگاه کنین. همچنین تیم پشتیبانی سرمایکس به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به صورت چت آنلاین، تیکت و تلفنی پاسخگوی تمام سوالات و مشکلات شماست.