video thumb

استراتژیست ارشد بازار: بیت‌کوین به محدوده‌ی ۱۱ تا ۱۴ هزار دلار سقوط خواهد کرد

لیست عناوین این مطلب

کالب فرانزن (Caleb Franzen)، استراتژیست ارشد بازار در شرکت کوبیک آنالیتیکس (Cubic Analytics)، در شبکه‌ی اجتماعی توییتر نظر خودش را در مورد مسیر احتمالی حرکت بیت‌کوین (BTC) با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشت. او معتقد است که قیمت بیت‌کوین به سمت مسیر نزولی ۱۴ هزار دلار می‌رود و حتی ممکن است به کمتر از این هم سقوط کند. او محدوده‌ی قیمتی بیت‌کوین را بین ۱۱٫۴ هزار دلار تا ۱۳٫۹ هزار دلار را پیش‌بینی کرد.

فرانزن در گذشته به عنوان تحلیلگر در حوزه‌ی امور بانکی کار می‌کرد و بعد‌ها به تجزیه‌وتحلیل ارزهای دیجیتال روی آورد. او در صفحه‌ی شخصی خودش نمودار قیمتی بیت‌کوین را منتشر کرد که در آن منطقه‌ای را در پایین‌ترین محدوده‌ی قیمتی بیت‌کوین در ۱۱ تا ۱۴ هزار دلار برجسته کرده است.

او می‌گوید که این محدوده‌ی قیمتی، سطحی هست که بیت‌کوین در دسامبر سال ۲۰۱۷ در آن قرار گرفته است، سطحی که در آن زمان، اوج قیمتی آن بوده است. علاوه بر این، همان سطح در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک سطح مقاومت عمل کرده است. این تاریخچه‌ی بیت‌کوین، او را بر این باور وا‌داشته است که بیت‌کوین احتمالاً به آن سطح بازمی‌گردد. با این حال، او اعتراف می‌کند در بازار ارزهای دیجیتال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است که این سقوط قیمتی هرگز رخ ندهد.

استراتژیست ارشد بازار: بیت‌کوین به محدوده‌ی 11 تا 14 هزار دلار سقوط خواهد کرد
استراتژیست ارشد بازار: بیت‌کوین به محدوده‌ی ۱۱ تا ۱۴ هزار دلار سقوط خواهد کرد

بیت‌کوین همچنان تحت فشار است

این ارز دیجیتال برتر بازار از ۱۴ دسامبر تاکنون، در محدوده‌ی ۱۶,۸۰۰ دلار معامله می‌شود. در همان روز، فدرال رزرو خبر از یک افزایش نرخ بهره‌ی دیگر داد، اما این بار افزایش را به جای ۷۵ واحد، ۵۰ واحد پایه اعلام کرد که با انتظارات تحلیلگران مطابقت داشت و باعث شوک بزرگی به بازار نشد. فدرال رزرو همچنین اعلام کرد که مصمم است به افزایش نرخ بهره در سال میلادی آینده ادامه دهد که این منجر به کاهش ادامه‌دار ارزش بازار سهام و ارزهای دیجیتال خواهد شد.

بر اساس داده‌های منتشر شده از کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیت‌کوین از بالاترین قیمت خود در ۱۸,۲۴۴ دلار در همان ۱۴ دسامبر سقوط کرده است و اکنون در زمان نگارش این مقاله، با ۰٫۰۴ درصد افزایش در قیمت ۱۶,۸۰۰ دلار معامله می‌شود. مایک مک‌گلون (Mike McGlone) استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence) معتقد است که به محض اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند، بیت‌کوین افزایش قیمت را از سر خواهد گرفت.