video thumb

دو پروژه‌ی بزرگ NFT سولانا به اتریوم و پالی‌گان می‌روند

بر اساس اخبار منتشر شده، بلاک‌چین رقیب اتریوم (ETH) یعنی سولانا (SOL)، در طول بازار خرسی سال ۲۰۲۲ میلادی مانند سایر رمزارزهای بازار روندهای نزولی بسیاری را تجربه کرده است، اما اکنون به نظر می‌رسد که تا قبل از به پایان رسیدن سال میلادی جاری، قرار است یک روند نزولی قابل توجه دیگر را در این بازار خرسی تجربه کند. این سقوط سولانا در حالی اتفاق می‌افتد که دو پروژه‌ی بزرگ توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) آن از مهاجرت به شبکه‌های دیگر خبر داده‌اند.

پروژه‌های توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ی وای‌تی‌اس (y00ts) و دی‌گادز (DeGods III) که مبتنی بر سولانا هستند، دو روز مانده به سال نو میلادی جدید در توییتر اعلام کردند که سال آینده به شبکه‌های اتریوم و پالی‌گان (MATIC) منتقل خواهند شد. هر دو پروژه‌ توسط پلتفرم دی‌لبز (DeLabs) در ایالات‌متحده آمریکا ایجاد شده‌اند. وای‌تی‌اس در اعلامیه‌ای گفت به راه حل مقیاس‌پذیری اتریوم و پالی‌گان پل خواهند زد و طولی نکشید که دی‌گادز هم اعلامیه‌ای مشابه منتشر کرد.

بر اساس داده‌های ارز دیجیتال دی‌اپ‌رادار (DappRadar)، دی‌گادز با حجم فروش ۱٫۵ میلیون دلاری در ۲۴ ساعت، برترین مجموعه‌ی توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ در سولانا است. وی‌تی‌اس هم با حجم فروش ۷۸۶ هزار دلاری در ۲۴ ساعت، دومین مجموعه‌ی برتر توکن‌های غیرقابل معاوضه در سولانا است. هر دو مجموعه توکن غیرقابل معاوضه توسط هنرمند معروفی به نام روهان ورا (Rohun Vora) ساخته شده‌اند.

در زمان نگارش این مقاله، سولانا با ۱۰ درصد کاهش در قیمت  ۱۰٫۰۵ دلار معامله می‌شود که بر اساس داده‌های موجود، ۹۶ درصد از بالاترین رکورد قیمتی خودش کاهش یافته است. مشخص نیست که این روند نزولی سولانا تا کجا پیش می‌رود و باید دید که تا پایان سال میلادی جاری و آغاز سال جدید، چگونه پیش خواهد رفت.