video thumb

بنیان‌گذار اتریوم امیدوار است که سولانا فرصتی برای پیشرفت پیدا کند

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم (ETH) در توییتی در ۳۰ دسامبر با رقیبش یعنی سولانا (SOL) ابراز همدردی کرد و گفت که امیدوار است که جامعه‌ی سولانا فرصت عادلانه‌ای برای پیشرفت به دست بیاورد. قیمت توکن سولانا از زمان اوج قیمتی خود به دلیل ارتباط با صرافی سقوط کرده‌ی اف‌تی‌ایکس (FTX) بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است، اگرچه توسعه‌دهندگان سولانا ادعا می‌کنند که فروپاشی اف‌تی‌ایکس آسیبی به شبکه‌‌ی سولانا وارد نکرده است و کاهش قیمتی سولانا را مرتبط به فروپاشی اف‌تی‌ایکس نمی‌دانند.

ستایش ویتالیک از سولانا بسیاری را در جامعه‌ی ارزهای دیجیتال توییتر تحت تأثیر قرار داد. یکی از افراد مشهور در صنعت ارزهای دیجیتال در رشته توییتی استدلال کرد که شرکت‌های ارز دیجیتال بیشتری باید از ویتالیک پیروی کنند چرا که او از رقابت بر اساس شایستگی خوشحال است و مثبت فکر می‌کند. البته لازم به ذکر است که همه از اظهارات بوترین راضی نبودند و آن را نوعی سیگنال دهی مجازی در نظر گرفتند.

برخی از منتقدان نیز زمان‌بندی توییت ویتالیک بوترین را زیر سؤال بردند و آن را مشکوک دانستند. به عقیده‌ی آن‌ها، اگر سولانا همچنان خوب کار می‌کند، پس چرا باید به تحسین آن بپردازد؟ سولانا زمانی لقب قاتل اتریوم را به خود اختصاص داده بود، لقبی که سولانا تا حدی به لطف مقیاس‌پذیری بالایش آن را به دست آورده بود. با این حال، سولانا در درازمدت به دلیل متمرکز بودن و بی‌ثباتی بیش‌ازحدش مورد انتقاد قرار گرفت و رفته رفته بی‌ارزش شد.

سولانا اکنون در زمان نگارش این مقاله، با ۴ درصد افزایش قیمت در  ۹٫۹۳ دلار معامله می‌شود. باید دید که اظهارات ویتالیک چه تأثیری بر این ارز دیجیتال خواهد گذاشت. آیا باعث رشد بیشتر آن خواهد شد، یا نتیجه‌ی عکس خواهد داد؟