video thumb

رابرت کیوساکی روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کند

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده‌ی کتاب پدر پولدار و پدر بی‌پول (Rich Dad Poor Dad) که از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های انگیزشی برای کسب‌وکار محسوب می‌شود، در تازه‌ترین صحبت‌های خود از وضعیت فعلی سبد سرمایه‌گذاری‌اش گزارش می‌دهد. به نظر می‌رسد که کیوساکی در ارتباط با بیت‌کوین (BTC) در سال جدید میلادی بسیار هیجان‌زده است و سرمایه‌گذاری بیشتر او بر بیت‌کوین گواه این موضوع است.

به عقیده‌ی کیوساکی، بیت‌کوین از طبقه‌ی دارایی‌های با ارزشی همچون طلا، نقره و نفت محسوب می‌شود و این نویسنده‌ی مشهور بارها علاقه‌ی خودش به این سه دارایی طلا، نقره و نفت را ابراز کرده است. کیوساکی پیش از این در گفتگویی بیت‌کوین ۱,۰۰۰ دلاری را پیش‌بینی کرده بود که با واکنش تعجب‌برانگیز کاربران بازار ارزهای دیجیتال مواجه شد. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که او این پیش‌بینی خودش را به باد فراموشی گرفته است و به سرمایه‌گذاری در سطوح فعلی بیت‌کوین ادامه می‌دهد.

همچنین به نظر می‌رسد که خوش‌بینی کیوساکی نسبت به بیت‌کوین صرفاً به این ارز دیجیتال محدود می‌شود و او آینده‌ی قیمتی چندان خوشایندی را برای سایر ارزهای دیجیتال بازار پیش‌بینی نمی‌کند. به عقیده‌ی او، بیشتر آلت‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال در نهایت توسط اقدامات نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده‌ آمریکا درهم‌شکسته خواهند شد که به نوبه‌ی خود یک اظهار نظر سؤال‌برانگیز است.

کیوساکی دلیلی برای این پیش‌بینی تاریکش برای آینده‌ی آلت‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال نیاورد، اما به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که خودشان را برای یک سال پرفرازونشیب دیگر در بازار ارزهای دیجیتال آماده کنند. بر اساس گفته‌های او، سیاست‌های فدرال رزرو ایالات‌متحده آمریکا برای افزایش نرخ بهره تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا خواهد کرد و منجر به فروپاشی بسیاری از بخش‌ها مانند املاک و مستغلات می‌شود.

به طور کلی، این سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ی فدرال رزرو دامن‌گیر بازار املاک و درآمد شخصی افراد خواهد شد و آتش آن نیز به بازار ارزهای دیجیتال خواهد رسید. این یعنی به عقیده‌ی کیوساکی، در سال ۲۰۲۴ باید انتظار فروپاشی‌های بیشتری را در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم. در پایان، کیوساکی باری دیگر تأکید می‌کند که در چنین شرایطی، تنها افراد باهوش و آگاه ثروتمند می‌شوند.