video thumb

بایننس گزارش‌های منتشرشده مبنی بر عدم پشتیبانی کامل از استیبل‌کوین خود را رد کرد

بر اساس اخبار منتشر شده، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، بایننس (Binance)، ادعا می‌کند که توکن‌های پگ (Peg) بایننس به طور کامل و همیشگی از استیبل‌کوین این صرافی یعنی بایننس دلار (BUSD) پشتیبانی می‌کنند و گزارش خبرگزاری بلومبرگ مبنی بر عدم پشتیبانی بدون وقفه را رد کرده است. این صرافی بعداً در گزارشی در ۱۰ ژانویه به تفاوت‌های یک استیبل‌کوین پگ و پشتیبانی شده پرداخت.

بر اساس تحلیل یکی از بنیان‌گذاران چین‌آرگو (ChainArgo)، جاناتان ریتر (Jonathan Reiter)، استیبل‌کوین پگ بایننس‌دلار اغلب بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تحت وثیقه قرار می‌گرفته است، شکافی که بر اساس همین گزارش، گاهی از یک میلیارد دلار فراتر می‌رفته است. با این حال، بر اساس ادعای صرافی بایننس، تمامی استیبل‌کوین‌‌های بایننس‌دلار توسط وجوه نقد و معادل با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند. بایننس همچنین افزود که تمامی توکن‌های پگ بایننس‌دلار همه توسط بایننس‌دلار پشتیبانی می‌شوند.

به طور کلی، بایننس گزارش بلومبرگ مبنی بر عدم پشتیبانی کامل از استیبل‌کوین‌های پگ بایننس‌دلار را رد می‌کند و آن را به داده‌های غلطی ربط می‌دهد که تنها مواقعی را نشان داده که پگ بایننس‌دلار پشتیبانی نمی‌شده است. به نظر می‌رسد که رسانه‌ها پس از سقوط استیبل‌کوین ترا‌یو‌اس‌دی (TerraUSD)، توجه خود را به طور ویژه به سمت استیبل‌کوین‌ها معطوف کرده‌اند. صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شاهد ورشکستگی‌ها و شکست‌های بسیاری بوده است که هرکدام به نوبه خود بر این صنعت تأثیر بسیاری گذاشتند.

در کنار بایننس‌دلار، تتر (USDT) که بزرگ‌ترین استیبل‌کوین بازار ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار است، به دلیل ادعایی مشابه مبنی بر عدم پشتیبانی کامل از تترهای عرضه شده مورد انتقاد قرار گرفت. در ماه سپتامبر، یک قاضی از ایالات‌متحده آمریکا به شرکت تتر دستور داد تا ثابت کند که هر تتر معادل یک دلار آمریکا است و این شرکت این موضوع را به طور کامل رعایت می‌کند.