video thumb

سولانا باری دیگر وارد ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار شد

پس از سقوط صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) به دلیل ارتباطش با صاحب صرافی، سام-بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، با کاهش قیمت شدیدی مواجه شد. با این حال، به نظر می‌رسد که این احساسات منفی نسبت به سولانا، جای خودش را به احساسات مثبت داده است، زیرا از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی، تقریباً حدود ۱۳۵ درصد ازایش قیمت داشته است که این عملکرد قابل‌توجه تاکنون، این ارز دیجیتال را به بهترین رمز ارز در سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، سولانا با ۱٫۹ درصد افزایش در قیمت ۲۳ دلار معامله می‌شود. در زمان اوج فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس، سولانا تا ۹ دلار سقوط کرد و دو پروژه برتر توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) او سولانا را ترک کردند و به دیگر شبکه‌ها برای میزبانی رفتند. عملکرد قیمتی بزرگ سولانا در دو هفت گذشته، آن را به محدوده ۲۳ دلار رسانده است که افزایش دو برابری آن را نشان می‌دهد. بر اساس داده‌های منتشر شده، ارزش بازار سولانا در یک هفته گذشته از ۵ میلیارد دلار به بیش از ۹ میلیارد دلار افزایش یافته است.

همچنین بر اساس دیگر داده‌های منتشر شده، آدرس کیف پول‌های فعال سولانا از زمان سقوط صرافی اف‌تی‌ایکس در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، بیش از سه برابر افزایش یافته است. به گفته دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، تعداد کل کیف پول‌های فعال در سولانا از تقریباً ۴۵ هزار کیف پول در روز، به ۸۳ هزار کیف پول افزایش یافته است. لازم به ذکر است که افزایش قابل‌توجه تعداد کیف پول‌های سولانا هم‌زمان با ظهور یک میم‌کوین جدید به نام بنک اینو (Bonk Inu) در اکوسیستم سولانا است. این میم‌کوین با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی خود، نقش مؤثری در برگرداندن کاربران به اکوسیستم سولانا داشته است.

در پایان، سولانا به بازیابی قیمتی خودش ادامه می‌دهد و باید دید که این بازیابی در آینده چگونه پیش خواهد رفت. یکی از بنیان‌گذاران پروژه بازی ویدیویی در اکوسیستم سولانا، می‌گوید که اعتقاد کاربران وفادار به سولانا جبران شده است. او همچنین معتقد است که خروج سم-بنکمن فرید از اکوسیستم برای بلاک‌چین خوب بوده و این فناوری اکنون در حال بهبودی است.