video thumb

کاردانو محبوب‌ترین ارز دیجیتال در آفریقا است

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، با تجزیه‌وتحلیل داده‌های پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به وسیله هوش مصنوعی (AI)، احساسات کاربران بازار ارزهای دیجیتال رتبه‌بندی شد. بر اساس تجزیه‌وتحلیل به دست آمده و مطابقت آن با مکان‌های جغرافیایی، مشخص شد که ارز دیجیتال کاردانو (ADA) محبوب‌ترین ارز دیجیتال در قاره آفریقا است.

بر اساس داده‌های منتشر شده، کاردانو محبوب‌ترین ارز دیجیتال در کشورهای کنیا، اوگاندا، غنا، تونس و سایر نقاط جهان از جمله سوئیس و پورتوریکو است. در مناطق ذکر شده، کاردانو حضور پررنگ‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال محبوب دیگر همچون سولانا (SOL)، اتریوم (ETH)، آوالانچ (AVAX) و دیگر رمزارزها دارد. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که آمار قراردادهای هوشمند و برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در این تجزیه‌وتحلیل لحاظ شده‌اند.

بر اساس داده‌های مرکز تحقیقات پیو (Research Center Pew)، مردم در سراسر جهان از پلتفرم‌های غیرمتمرکز به عنوان جایگزینی برای حوزه‌های سرمایه‌گذاری سنتی استفاده می‌کنند. ارز دیجیتال کاردانو علیرغم محبوبیت قابل‌توجه خود در آفریقا، مدت زمان زیادی طول کشید تا قابلیت قراردادهای هوشمند را به بلاک‌چین خود اضافه کند. این امر به‌خودی‌خود موجب شد تا سولانا و اتریوم اکثر کاربرانی را که به دنبال برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز مناسب بودند را به خود جذب کنند.

به گفته چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، مدیرعامل شرکت توسعه‌‌دهنده بلاک‌چین اینپوت آیتپوت گلوبال (IOG) و بنیان‌گذار کاردانو، منطقه آفریقا پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای تجربه یک رونق اقتصادی قابل‌توجه را دارد. هاسکینسون تخمین می‌زند که آفریقا بیش از ۵ هزار میلیارد دلار به عنوان دارایی غیر نقدینگی ذخیره شده دارد، به این معنی که سیستمی وجود ندارد که به مردم منطقه کمک کند تا ثروت خود را ذخیره کنند و از آن سود ببرند.