سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راه اندازی سیستم مبتنی بر بلاک چین کشتیرانی در اسپانیا با کمک IBM

به گزارش شبکه خبری اروپا نیوز، مقامات بندر خلیج السالیراس در اسپانیا از امضای قرارداد همکاری با شرکت IBM جهت راه اندازی پلتفرم کشتیرانی مبتنی بر بلاک چین Tradelens در این بندر خبر دادند.

Tradelens پلتفرم کشتیرانی تولید شده توسط شرکت IBM است که با همکاری کشتیرانی بزرگ مرسک تولید و راه اندازی شده است.

لازم به ذکر است السالیراس یکی از ۱۰ بندر پر تردد قاره اروپا به حساب می‌آید که ظرفیت ترافیک بیش از ۷۰ میلیون تن بار را در سال را دارد. این بندر توانست در سال ۲۰۱۷ میزان ۴٫۳ میلیون کانتینر را جا به جا کند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مقامات بندر السالیراس که در شبکه خبری اروپا نیوز پخش شد، پلتفرم خریداری شده برای این بندر امکان تبادل اطلاعات و اسناد میان شرکای تجاری عضو یک زنجیره تامین مشترک که بندر السالیراس یکی از آنهاست را فراهم می کند. بر این اساس، این پلتفرم ارزشی افزوده برای خطوط کشتیرانی، فرواردرهای بار، شرکت‌های لجستیکی و کشتیرانان فراهم آورده است.

در همین حال، شبکه خبری اروپا پرس نیز اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۰۰ نهاد سازمانی و ۲۰ بندر دیگر به شبکه Tradelens متصل شده‌اند. گفته می‌شود این پلتفرم تجاری تاکنون اطلاعات بیش از ۲۳۰ میلیون بارنامه را در سامانه خود به ثبت رسانده که این تعداد در مجموع شامل بیش از ۲۰ میلیون کانتینر می‌شود.

لازم به ذکر است سهولت کار با تکنولوژی بلاک چین در امور مربوط به تجارت بین المللی، منجر به هجوم فزاینده خطوط کشتیرانی به سمت استفاده از این تکنولوژی جهت افزایش بهره وری و دقت در تجارت بین الملل شده است. در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، بندر روتردام در هلند نیز به طور رسمی شراکت تجاری خود را با بانک ABN AMRO این کشور و شرکت سامسونگ کره جنوبی جهت آزمایش نخستین سیستم بر پایه بلاک چین در این بندر اعلام کرد.

در ژوئن سال ۲۰۱۸ نیز بندر ابوظبی در امارات متحده عربی نیز به طور رسمی تکنولوژی بلاک چین را برای انجام امور تجاری خود پذیرفت تا نخستین بندر مجهز به این تکنولوژی در منطقه خاورمیانه به حساب آید.

همچنین در سپتامبر سال گذشته نیز شرکت بنادر متحد بریتانیا تفاهمنامه همکاری خود را با شرکت لجستیک دیجیتال MTI جهت راه اندازی و توسعه تکنولوژی بلاک چینی در این بندر و به کارگیری آن جهت توسعه تجارت بین المللی در این بندر به امضا رساند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location