سرمایکس
video thumb

کره جنوبی فرآیند قانونی سازی فعالیت ارزهای دیجیتال در این کشور را آغاز کرد

به گزارش روزنامه تایمز کره، وزارت دارایی کره جنوبی از بررسی وضع مالیات بر ارزهای دیجیتال و ICO ها خبر داد.

به گزارش ارزجو، بر اساس این گزارش، «هونگ نام کی»، وزیر اقتصاد و دارایی کره جنوبی و معاون نخست وزیر این کشور با انتشار بیانیه‌ای رسمی از تصمیم این کشور برای نهایی سازی وضعیت وضع مالیات بر ارزهای دیجیتال بین المللی در کره جنوبی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به قانون منع استفاده از ICOها در کره جنوبی اعلام کرد که مقام‌های مربوطه در این کشور با احتیاط کامل مشغول وضع ساز و کاری جدید در خصوص ارزهای دیجیتال و بر اساس وضعیت فعلی این ارزها در فضای بازارهای بین المللی و مسائل مربوط به حمایت از حقوق سرمایه گذاران است.

این مقام کره‌ای همچنین در یادداشت اخیر خود که آن را برای پارلمان این کشور ارسال کرده، روز سه شنبه، چهارم دسامبر را به عنوان نوبت جلسه استماع در خصوص ارزهای دیجیتال در پارلمان اعلام کرده است.

وزیر اقتصاد و دارایی کره جنوبی تاکید کرد که دولت این کشور در حال برنامه ریزی تشکیل کار گروهی متشکل از کلیه دستگاه‌های مربوطه در این زمینه از جمله سازمان ملی مالیات جهت بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال خارجی و ICO ها خبر داد.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از دو هزار ارز دیجیتال در جهان، تاکید کرد که مقررات مربوط به نحوه کار این ارزها بر اساس مقررات بین المللی وضع خواهند شد.

به گفته هنگ، هم اکنون بیش از ۱۶۰ ارز دیجیتال بین المللی در فضای اقتصادی کره جنوبی مشغول به فعالیت هستند که مقام‌های مربوطه باید وسواس زیادی برای تعیین مقررات مربوط به فعالیت این دسته از ارزها در کره جنوبی به خرج دهند.

در همین حال، معاون وزیر اقتصاد و دارایی کره جنوبی نیز بر لزوم به کار گیری تمام ظرفیت نهادها و دستگاه‌های مربوطه در خصوص پرورش و رشد صحیح این دسته از دارایی‌ها در فضای اقتصادی کشورش خبر داده و هشدار داد که بیش از ۹۰ درصد از معاملات انجام شده با ارزهای دیجیتال در معرض خطر سرقت و کلاهبرداری قرار دارند.

لازم به ذکر است دولت کره جنوبی در ماه اکتبر از آمادگی خود برای انجام برنامه ریزی مناسب جهت تعیین وضعیت قانونی جدید برای فعالیت ارزهای دیجیتال در این کشور خبر داده و گفته بود رسیدگی به وضعیت قانونی این دسته از سرمایه ها در ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

سئول پیشتر در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ فعالیت کلیه ارزهای دیجیتال در این کشور را ممنوع اعلام کرده بود. اما دولت کره جنوبی بار دیگر در آگوست سال جاری میلادی از تغییر رویه دولت در خصوص برخورد با ارزهای دیجیتال و حرکت به سمت قانونی سازی فعالیت آنها در فضای اقتصادی این کشور خبر داده و گفته بود قصد دارد این کشور را به جزیره ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل کند.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version