سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بهترین راهنمای الگوهای شمعی (کندل‌ استیک)

الگوهای شمعی ژاپنی (کندل استیک) اصطلاحی است که برای نمودارهای قیمت در معاملات سهام و ارز بکار می‌رود و این اصطلاح از لحاظ تشابهی که این نمودارها با شمع دارند انتخاب گردیده است. در ژاپن صدها سال قبل استفاده از این نمودارها در معاملات برنج شروع گردیده و بعدا بتدریج در سایر خرید و فروش‌ها تعمیم داده شده است. در سال‌های اخیر استفاده از شمع های ژاپنی بعلت امتیازاتی که در مقایسه با سایر نمودارها دارند مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.

تجارت کندل‌ استیک شایع‌ترین و ساده‌ترین نوع تجارت برای فهمیدن است. استراتژی الگوهای کندل استیک که در این راهنما معرفی شده است، به شما اسرار نحوه بازاریابی بازار Fx را نشان می‌دهد. هنگامی که شما برای اولین باربخواهید تجارت خود را شروع کنید، با مفاهیم جدید گمراه خواهید شد. فهم همه چیز می تواند بسیار گیج‌کننده باشد و قطعا این یک کار دشوار است. این دوره آموزشی نحوه خواندن نمودار کندل‌ استیک برای مبتدیان را نشان می دهد. ما قصد داریم آن را به شیوه ای ساده و به طریقی که در ذهن شما تجسم شود، توضیح دهیم. اگر شما یک تاجر حرفه‌ای هستید نیز این راهنمای کندل‌استیک برای شما مناسب است. ما قصد داریم یک استراتژی الگوهای شمعی (کندل استیک) قدرتمند را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید، زیرا ما قصد داریم از برخی از بهترین الگوهای کندل استیک استفاده کنیم که فقط معامله‌گران نهادی می دانند. ابتدا با اصول بازرگانی کندل‌ استیک و چگونگی خواندن صحیح نمودار کندل‌ استیک شروع می‌کنیم.

فهم نمودارهای کندل‌استیک برای مبتدیان

کندل استیک به معنای شمعدان، نوعی نمودار قیمت است که قیمت‌های بالا، پایین، و همچنین قیمت باز شدن و بسته شدن معاملات را در یک بازه معاملاتی مشخص نشان می‌دهد.

قیمت باز (OPEN): اولین قیمتی که در یک بازه معاملاتی معامله صورت می‌گیرد.

قیمت بسته (CLOSE): آخرین قیمتی است که در یک بازه معاملاتی در آن قیمت معامله‌ای صورت گرفته است.

قیمت بالا (HIGH): بیشترین قیمتی است که در یک بازه معاملاتی در آن قیمت معامله‌ای صورت گرفته است.

قیمت پایین (LOW): کمترین قیمتی است که در یک بازه معاملاتی در آن قیمت معامله‌ای صورت گرفته است.

نکته ۱٫ بر خلاف نمودار رنکو، نمودار کندل‌ استیک شامل عنصر زمان می باشد.

مهم‌ترین اطلاعاتی که به عنوان یک معامله‌گر به آن نیاز دارید، قیمت امروز و قیمت‌های قبلی است. و نمودار قیمت کندل‌ استیک دقیقا به شما می گوید که قیمت ها در زمان داده شده چه می‌کنند. قیمت کندل‌ استیک به شما یک بینش منحصر به فرد در مورد نوسانات بازار می دهد. نمودار قیمت کندل‌ استیک از تعداد زیادی کندل‌های فردی ساخته شده که دارای اشکال مختلفی هستند و الگوهای کندل‌ استیک مختلف را تشکیل می‌دهند.

در اینجا سه نوع کندل استیک وجود دارد:

  •  الگوی اینگالف صعودی (Bullish ): این کندل‌ها سبز رنگ هستند و نشان‌دهنده افزایش قیمت در مدت زمان انتخاب شده هستند. به عبارت دیگر قیمت پایانی بالاتر از قیمت آغازین است.
  • الگوی اینگالف نزولی یا (bearish): این کندل ها قرمز رنگ هستند و نشان‌دهنده کاهش قیمت در مدت زمان انتخاب شده هستند. به عبارت دیگر قیمت پایانی پایین‌تر از قیمت آغازین است.
  • کندل استیک طبیعی: این کندل ها بدون بدنه هستند و قیمت آغازین هم برابر قیمت یا پایانی است.

الگوی اینگالف نزولی یا (bearish)در برابر الگوی اینگالف صعودی (Bullish )

میله های بالا و پایین بدنه سایه نامیده می شوند. در اصطلاحات فارکس آنها را فتیله یا دم نیز می‌نامند.

علاوه بر قیمت باز شدن و بسته شدن، نمودار کندل‌ استیک اطلاعاتی در مورد بالاترین و پایین‌ترین قیمت را در دوره زمانی انتخاب شده به ما می دهد.

در تجزیه و تحلیل فنی، کندل‌ استیک (نمودار شمعی ژاپنی) می تواند انواع مختلفی از قیمت‌گذاری را نشان دهد که اساس بسیاری از استراتژی‌های الگوهای کندل استیک است.

در حال حاضر، ما قصد داریم بر روی بهترین الگوهای کندل‌ استیک که بسیاری از بانک‌ها در برابر معامله‌گران خرده‌فروشی استفاده می کنند، تمرکز کنیم.

استراتژی الگوهای کندل‌ استیک

اگر می خواهید بیشتر از آنچه که کندل‌ استیک ها نشان می دهند بهره ببرید، بهترین الگوهای کندل‌ استیک را که می توانید از آنها استفاده کنید را کشف کنید.

ما در اینجا قصد داریم که برخی از الگوهای کندل استیک را به شما معرفی کنیم. اگر شما فلسفه آنچه کندل‌ استیک نشان می‌دهد را درک کنید، فهمش برای شما ساده‌تر خواهد شد.

نمودار کندل استیک نه تنها این امکان را به شما می دهد که بینشی نسبت به نبرد بین خریداران و فروشندگان حاصل کنید، بلکه از الگوهای نمودار می‌توانید برای هدایت معاملات خود نیز استفاده کنید.

در این راهنما ما قصد داریم تا محبوب‌ترین الگوی کندل‌ استیک را در بین معامله‌گران بانکی نشان دهیم. الگوهای شمعدانی فارکس که ما در حال صحبت کردن در مورد آن هستیم، الگوی ORB Nr4 است، الگویی که توسط توبی کرابل (Toby Crabel)، مدیر صندوق سرمایه گذاری ایجاد شده است.

دلیل این که ما کار توبی کرابل را ذکر می‌کنیم، این است که وی پدر الگوی ORB است که به عنوان قدرتمندترین ابزار در ۲۵ سال گذشته محسوب می‌شود. این روش تجاری قدرتمند به لری ویلیامز، معامله‌گر افسانه ای گورو کمک کرد تا سرمایه اش از ۱۰،۰۰۰ دلار به یک میلیون دلار در کمتر از  یک سال تبدیل شود.

مرحله ۱: چگونه ORB Nr4 را شناسایی کنید

الگوی ORB به عنوان یک تجارت با مقدار ثابت و در یک بازه معاملاتی تعریف شده است.

اگر تجارت ORB پس از روزی که محدوده روزانه آن کمتر از ۳ روز گذشته است، صورت گیرد، موثرتر خواهد بود. شما سه کندل دارید که با یک کندل دیگر که محدوده روزانه اش کمتر از سه روز گذشته است، دنبال می‌شوند.

نکته ۲ : روز چهارم لزوما نیاز ندارد که در یک روز باشد، فقط باید محدوده روزانه‌اش کمتر از ۳ روز گذشته باشد.

الگوی ORB Nr4 می تواند بهترین الگوی کندل‌استیک برای تجارت روزانه باشد. شما فقط باید چارچوب قواعد مشابهی که در این راهنما وجود دارد را در نمودار روزانه مورد علاقه خود، بکار بگیرید. ۴۰ درصد زمان اولیه تجارت فقط در مورد نوسانات بازار در آن روز است. استراتژی الگوهای کندل‌استیک ما این رفتار قیمتی را در برمی‌گیرد تا بتوانید ریسک خود را بهتر مدیریت کنید و اهداف خود را تنظیم کنید.

اساسا شما می توانید یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید.

ما قصد داریم قوانین معاملاتی را با استفاده از مثال های تجاری واقعی که از بهترین الگوهای کندل‌ استیک استفاده کرده و در این راهنما آورده شده است را برای شما بیان کنیم.

مرحله ۲: بهترین الگوهای کندل استیک را شناسایی کنید و بالا و پایین کندل چهارم را علامت بزنید

هنگامی که شما ORB Nr4 را در الگوی نمودار کندل‌استیک جستجو می کنید، دو چیز را در نظر داشته باشید:

  • محدوده روزانه کندل چهارم باید نسبت به ۳ کندل قبلی باریک‌تر و کوچکتر باشد.
  • محدوده قیمت کندل چهارم نیز باید در محدوده کندل ۳ باشد.

بهترین الگوهای شمعی (کندل استیک) برای معاملات روزانه

الگوی ORB Nr4 در نمودار بالا یک الگو شمعی صعودی است، زیرا به یک حرکت صعودی منجر می شود.

محدوده معاملات روزانه باریک نشان دهنده کسادی و رکود است و کسادی و رکود همیشه منجر به توسعه می شود. این یک قاعده کلی است، زیرا بازار از دوران کسادی و رکود به دوران توسعه می رسد.

به همین دلیل است که الگوی کندل‌ استیک ORB Nr4 بسیار قدرتمند است.

گام ۳: چارچوب زمانی یعنی مدت زمانی که طول می کشد تا یک کندل استیک تشکیل شود.

تجارت ما روز بعد از اینکه الگوی ORB Nr4 نشان داده شد، انجام می شود. برای داشتن دید روشنی از اقدامات کوتاه‌مدت قیمت، ما نیاز داریم که بر یک چهارچوب زمانی ۱ ساعته تمرکز کنیم.

نکته ۳٫ اگر شکست در ۵ ساعت اول روز معاملاتی اتفاق می افتد، فقط خرید یا فروش داشته باشید.

الگوی اینگالف صعودی (Bullish )

ما از تکنیک orb برای به دست آوردن شرایط بازار استفاده می کنیم، بدین ترتیب یک ورود موثر به بازار خواهیم داشت.

در حال حاضر، اگر تجارت شما یک بازدهی به موقع را نشان نمی دهد، تجارت شما با خطر مواجه خواهد شد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر پس از اولین روز معاملاتی، تجارت شما در قسمت سبز نیست، می توانید با خیال راحت تجارت در بازار را متوقف کنید.

الگوی اینگالف صعودی (Bullish)، سیگنال کاهش قیمت را اعلام می‌کند. این الگو، حرکتی بزرگ به سمت بالا است. زمانی که شکل کندل اینگالف را مشاهده کردید، بایستی منتظر کندل بعدی بمانید و سپس موقعیت خود را آغاز کنید. حد ضرر یا (SL) خود را پایین کندل اینگالف قرار دهید.

الگوی اینگالف نزولی (bearish)

الگوی اینگالف نزولی (bearish) پیشرو در کاهش شدید قیمت است. زمانی که شکل کندل اینگالف را مشاهده کردید، بایستی منتظر کندل بعدی بمانید و سپس موقعیت خود را آغاز کنید. حد ضرر  یا (SL) خود را بالای کندل اینگالف قرار دهید. پس از مشاهده این الگو باید صبر کرد تا بازار به حالت عادی خود باز گردد.

نتیجه گیری

این راهنما، نتیجه یک سری تحقیقاتی است که گرایش های بازار قابل معامله را برای ما به ارمغان آورده است. کندل استیک‌ها احساسات و هیجانات سرمایه‌گذاران در بازار را به شکل تصویری در می‌آورند، به این ترتیب تحلیلگران تکنیکال می‌توانند زمان مناسب خرید و فروش را با بررسی و تحلیل نمودارهای شمعی تشخیص دهند.

برخی از بهترین الگوهای شمعدانی، زمانی قابل پیش بینی است که شما یک چارچوب حول محور این الگوهای نمودار ایجاد کرده باشید. به عنوان یک تاجر، تعهدات شما بر این است که این مفاهیم تجاری را در درک خود از بازار اعمال کنید.

اگر شما این دو مورد را بخوبی با هم ترکیب کنید، به راحتی استراتژی الگوهای کندل استیک را در اختیار خواهید داشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location