سرمایکس
video thumb

بلاک چین و توکن‌های امن؛ ایجاد انقلاب در نظام مالی جهان

علیرغم عقب گردهای اخیر بازار ارزهای دیجیتال، جنبش تامین امنیت توکن‌ها همچنین در هاله‌ای از بدبینی در میان بازیگران صحنه بلاک چین و صنعت مالی به سر می برد. البته با توجه به وجود سرمایه ۵۰۰ تریلیون دلاری موجود در بازار ارزهای دیجیتال، جای تعجب باقی نمی‌ماند که توکن‌ها همچنان به عنوان هدفی جذاب برای حملات سایبری به حساب آیند.

به گزارش ارزجو، پیش از آنکه این چالش منجر به تعطیلی کامل صنعت ارزهای دیجیتال شود، باید موانع موجود بر سر راه بر طرف سازی این معضل برداشته شوند. برای رمز گشایی از پتانسیل این طبقه جدید از سرمایه و بهره برداری از آن در سطح جهانی، بر طرف کردن این موانع ضروری به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد جای کمتر شکی باقی مانده که توکن‌های امن به عنوان ابزاری اساسی در تشکیل ستون آینده تکنولوژی مالی جهان به حساب می‌آیند. جایی که ارزهای دیجیتال همچنان به عنوان پول های مجازی و وسیله ای برای پرداخت به حساب آمده، توکن‌‌های امن می‌توانند مالکیت این دسته از سرمایه‌های دیجیتال را نیز به شکل دیجیتال تبدیل کنند. این کار منجر به تبدیل همه عناصر تامین امنیت سرمایه‌های سنتی مانند طلا به ارزهای دیجیتال خواهد شد.

اما آنچه در حال رخ دادن در صنعت ارزهای دیجیتال است، در حقیقت آغاز فرآیندی به طول چندین دهه برای دستیابی حقوق دیجیتال سازی مالکیت خواهد بود. این امر نه تنها منجر به توسعه امنیت بازارها با استفاده از شفاف سازی اصولی در زمینه تکنولوژی بلاک چین خواهد شد، بلکه از میزان نیاز به خدمات سرپرستی گران قیمت در بازار کاسته و در نتیجه بازاری قابل دسترس تر از گذشته برای استفاده همگان ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر افزایش میزان شفاف سازی و هزینه محور سازی امور مربوطه، توکن‌های امن سطح جدیدی از تاثیرگذاری در بازارهای جهانی مالی ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر، اقدام به انجام امور تجاری و یا امنیت فروش می‌تواند در هر مکان و هر ساعت از شبانه روز با استفاده از سیستم تراکنش های فعلی انجام شود. توکن‌های امن در تمام طول شبانه روز و هفت روز هفته در هر جای جهان با استفاده از دسترسی به اینترنت قابل مبادله بوده و با این حساب شما هیچ گاه از دفتر کار خود خرج نخواهید شد و می‌توانید در هر زمان و مکان به انجام امور بازرگانی و تجاری خود ادامه دهید.

در شرایط فعلی، تعداد زیادی از پلتفرم‌های تبادل مالی آنلاین در سرتاسر جهان وجود دارند که به سهامداران اجازه می‌دهند تا در هر زمان از شبانه روز اقدام به مبادله سهام و یا اوراق قرضه خود کنند.

صدای ارزجو بلاک چین ارزهای دیجیتال صدای ارزجو

در نتیجه می‌توانیم شاهد ارزش آشکار ارزهای دیجیتال در برابر موسسات مالی سنتی باشیم. توکن های امن در قیاس با ابزارهای مالی سنتی مانند بانک‌ها و موسسات مالی دیگر در این زمینه بسیار پیشرفته تر هستند. به اعتقاد کارشناسان با توجه به این خصوصیت بلاک چین‌ها، این ابزارهای نوین مالی می‌توانند تا حد زیادی برای متعاملین فعال در بازارهای مالی نیز جالب توجه باشند. بازیگران سازمانی اغلب در خصوص مشروعیت ارزهای دیجیتال به عنوان سبقه نوینی از سرمایه رفتاری محتاطانه دارند که همین امر می تواند منجر به ایجاد گنگی در بازار این دسته از ارزها شود.

نتایج حاصل از بررسی شرایط قوانین امنیتی بازار فعلی نشان دهنده موفقیت در پیشنهاد توکن‌های امن (STO) دارند که می‌توانند به شکلی قانونی و مبتنی بر مقررات در صدر فهرست ابزارهای مالی امن قرار گیرند. توکن‌های امن در حقیقت شانس ورود سرمایه گذاران به بازاری را فراهم می‌آورند که فعالیت در آن بسیار ساده تر و آسان تر خواهد بود و کارکرد آن نیز تاثیر شگرفی بر صنعت بلاک چین خواهد داشت.

با توجه به وجود منافع بالقوه فراوان در این بازار، ذکر این سوال بسیار هم است که چرا ایجاد توکن‌های امن سازگار در پس فرآیند غنی سازی ارزهای دیجیتال قرار داده شده‌اند. چالش عمده موجود در موفقیت جنبش توکن‌های امن، ماهیت از هم گسیخته مقررات در سطح جهانی است. در حالیکه توکن‌های امن متعهد به انتقال صنعت امنیت سنتی به بازاری شبانه روزی و جهانی هستند، مقررات موجود در این زمینه بسیار پیچیده و متناقض با یکدیگر به نظر می‌رسند.

با توجه به همکاری‌های محدود در این صنعت، توکن‌های امن صادر شده از سوی گروه های مختلف مالی از وجود تناقض میان بلاک چین‌ها و فعالان بازار از جمله سیستم های مبادلاتی، سرپرستی‌ها و کیف پول های الکترونیکی شخصی رنج می‌کشند. برای فائق آمدن موثر بر مسائل موجود، همکاری بین المللی میان بازیگران این صنعت و شرکت‌های تولید کننده توکن‌های امن ضروری است.

هرچند که این دسته از توکن‌ها آینده اقتصاد جهان را شکل خواهند داد، اما با این حال همچنان موانعی بر سر راه فعالیت این دسته از توکن‌ها موجود هستند که برای تبدیل این توکن‌ها به واقعیت، باید ابتدا این موانع را از سر راه برداشت. البته باید توجه داشت که حل این مشکلات و موانع در محیطی ایزوله و سترون امکانپذیر نخواهد بود. به همین دلیلی نیز یک کنسرسیوم متشکل از رهبران صنعت بلاک چین اقدام به تنظیم موافقتنامه میل بروک (Millbrook Accord) کرده‌اند که بر اساس آن، گروهی از بازیگران اصلی در زمینه جنبش توکن‌های امن، قرار است رهنمودها و راه حل های عملی خود جهت تسریع در ایجاد توکن‌های امن سازگار در مقیاس جهانی و از طریق چارچوب توکن های تصدیق شده (VTF) را تنظیم کرده و ارائه دهند.

استفاده از کدهای منبع باز VFT به عنوان نخستین قدم در جهت برداشتن موانع موجود بر سر راه فعالیت توکن‌های امن به حساب می‌آیند. با وجود منافع موجود سرشار بر سر راه بخش‌های مالی و بلاک چینی، مساله توکن‌های امن یکی از نیازهایی است که باید به آن پاسخ داده شود. برای حرکت صحیح در مسیر این جنبش جهانی به همراه شاخه‌های جهانی آن، تنها پاسخ ممکن بر سر این راه، آغاز گفتگو و همکاری جهان در این زمینه است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version