سرمایکس
video thumb

تاکید ایران بر اهمیت بلاک چین در توسعه اقتصاد کشور

یک مقام ایرانی در گفتگو با روزنامه تهران تایمز از پتانسیل ارزهای دیجیتال و لزوم بهره گیری از این تکنولوژی بلاک چین برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور سخن گفت.

بر اساس این گزارش علیرضا دلیری معاون مدیریت توسعه منابع ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور جهان از مزایای این تکنولوژی استفاده می‌کنند، تاکید کرد که تکنولوژی بلاک چین می‌تواند می تواند به عنوان ابزاری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و شرکای بین المللی تهران مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به ابراز نگرانی کشورها از نگرانی خود در خصوص خطرات رو به رشد در پیش روی صنعت بلاک چین، گفت که معاونت توسعه منابع ریاست جمهوری ایران به دنبال بهره گیری از این تکنولوژی در زمینه توسعه بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور در آینده است.

این مقام ایرانی همچنین در سخنان خود با اشاره به چگونگی کمک بلاک چین به توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور تاکید کرد که رشد مبتنی بر توسعه این تکنولوژی بسیار مهم بوده و این همان چیزی است که ایران در حال حاضر به آن نیازمند است.

وی افزود: امکان تقویت زیر ساخت‌های تکنولوژی بلاک چین با کمک دولت و بخش خصوصی وجود دارد.

به گفته دلیری برای اجرایی شدن این هدف، ایران می‌بایست با ملت‌های دیگر در جهت اطمینان از بهره گیری از برخی تکنولوژی‌های روز جهان به ویژه فناوری بلاک چین همکاری کند.

گفته می‌شود دلیری پیشتر در سال جاری میلادی نیز مواضعی مشابه به سخنان اخیر خود مطرح کرده و اعلام کرده بود که تهران در حال فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تولید و توسعه ارز ملی خود است. وی همچنین در این سخنان تاکید کرد که ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان پشتوانه‌ای برای واحد پول رسمی ایران به حساب آمده و به مبادلات ارزی تهران به شرکای بین المللی ایران در زمان برقراری شرایط تحریم‌های آمریکا علیه این کشور کمک شایانی نماید.

این در حالیست که بسیاری از پلتفرم‌های مبادلاتی ارزهای دیجیتال مانند بایننس در پی اعمال تحریم های واشنگتن علیه تهران، اقدام به ممانعت از امکان فعالیت کاربران ایرانی خود از انجام مبادله ارزی کرده و اعلام کرده‌اند که این محدودیت اعمال شده در پی پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام شده است.  تحریم های آمریکا علیه این کشور کمک شایانی نماید.

گفتنی است که این مصاحبه و گزارش در سایتهای بزرگ خبری حوزه ارزهای دیجیتال منتشر شده و بازتاب بسیار زیادی داشته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version