سرمایکس
video thumb

ممکن است از دستگاه‌های خود پرداز بیت کوین برای پولشویی استفاده شود!

چند ساعت قبل از طلوع آفتاب، گروهی از تفنگداران اسبق ایالات متحده به خیابان‌های منهتن آمدند و به فروشگاه Apollo Deli & Fruit رسیدند. این فروشگاه در گوشه خیابان هارلم قرار دارد. این فروشگاه نیز مانند اکثر فروشگاه‌های نیویورک است با این تفاوت که در گوشه‌ای این علامت کار گذاشته شده است: “آرامش خود را حفظ کنید و در این‌جا بیت کوین بخرید”. و در کنار قفسه‌های چیپس شرکت Lay چیزی شبیه به دستگاه  ATM قرار گرفته است.

به گزارش ارزجو، سه مرد که مانند پلیس‌های لباس شخصی بودند مستقیما به سمت دستگاه ATM رفتند. در حالی‌که دو نفر از آن‌ها به جستجو می‌پرداختند، یکی از آن‌ها با استفاده از یک کلید درب جلویی دستگاه را باز کرد و یک صفحه کلید کوچک را بیرون آورد. چند رقم را وارد کرد و دستگاه باز شد، در این حال بود که یک جعبه پلاستیکی سفید رنگ حاوی چند هزار دلار نقد را دید. او جعبه را در یک کیف قرار داد و یک جعبه خالی را در دریچه مورد نظر گذاشت و ظرف چند دقیقه آن سه مرد به ماشین‌شان برگشتند. تا ساعت ۸ صبح این کیف با بیش از ۳۰۰ هزار دلار پر شده بود: یک دزدی شبانه از بیش از بیست و چهار دستگاه خودپرداز بیت کوین یا BTM، که در تملک شرکت cottonwood بود.

این شرکت به سرعت در حال رشد است و اکنون ۹۱ دستگاه خودپرداز دارد که در نیویورک تقریبا به هر شخصی اجازه خرید بیت کوین با پول نقد می‌دهد که او را به بزرگترین ارائه دهنده شهر تبدیل کرده است. این شرکت ۱۳ کارمند دارد و عایدی ناخالص سالیانه آن ۳۵ میلیون دلار است، یعنی حدودا ۳۸۵،۰۰۰ دلار از هر دستگاه، این آمار به استناد اسناد دادگاه مطرح شده است. این شرکت منتظر تأیید از سوی بانک قانونگذار نیویورک برای اخذ مدرک BitLicense است، این مدرک مجوزی است برای شرکت‌های مبتنی بر بیت کوین.

همچنان، ماهیت عملیات‌های شرکت Cottonwood مرموز است. در وب سایت این شرکت تقریبا هیچ اطلاعاتی فراتر از این‌که این دستگاه‌ها را در کجا می‌توان پیدا کرد و نکاتی در مورد استفاده از دستگاه‌ها یافت نمی‌شود. آنیلو زاپلا مالک و مؤسس شرکت Cottonwood یک پروفایل لینکدین دارد که او را به عنوان “هنرمند مشهور آزادکار” معرفی مي‌کند (این عنوان به تأثیرات ویژه مبتنی بر کامپیوتر بر آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی اشاره دارد) و هیچ اشاره‌ای به موضوع بیت کوین و BTM نمی‌کند. چاد روسو یکی دیگر از مؤسسان این شرکت برای موضوعات مرتبط با مواد مخدر و فروش اسلحه در آریزونا در سال ۲۰۰۹ مجرم شناخته شد. شرکت Cottonwood به پرسش‌های پیرامون روسو پاسخ نداد.

بیت کوین‌

آن روز صبح، تفنگداران سابق به دفتر WeWork رفتند. این دفتر جایی است که وجوه نقد شمارش می‌شوند و در محفظه‌های شیشه‌ای گذاشته می‌شوند. سرگروه این تیم به هر یک از اعضای تیم خود ۴۰۰ دلار نقد پرداخت می‌کند و سپس مبغ خود را به صورت بیت کوین دریافت می‌کند.

استفاده از نظامیان سابق برای جمع آوری پول نقد سیستمی است که از صنعت ماریجوانا گرفته شده است. این صنعت مانند دنیای بیت کوین در صنعت بانکداری ممنوع است. یکی از شرکت‌های مریلند که دوازده دستگاه را در منطقه Midwest زیر نظر دارد اخیرا برای استخدام یک پیک مسلح آگهی داده است، فرد مورد نظر باید توانایی دو روز رانندگی را داشته باشد و لباسی مجهز به دوربین تن کند: “افرادی که تجربه جنگ تن به تن دارند در اولویت هستند”.

بیت کوین نسبت به سال گذشته که در اوج بود دچار افول شده است ولی بازار دستگاه‌های خودپردازی که به افراد اجازه می‌دهد بیت کوین بخرند اصلا کم نشده است. دستگاه‌های BTM، علیرغم این موضوع که تحت رادارها و نظارت قانونگذار فعالیت می‌کنند ولی بخش قانونی و سریع الرشد دنیای کریپتو هستند. آن‌ها سریع هستند و دردسر آن‌ها در مقایسه با صرافی‌های آنلاین مانند Coinbase کمتر است. در چند سال گذشته، این دستگاه‌ها در بسیاری فروشگاه‌ها، باشگاه‌ها و برخی اماکن دیگر تعبیه شده‌اند. بیش از ۴ هزار دستگاه BTM در سراسر دنیا وجود دارد که تنها ۲،۳۸۹ دستگاه در ایالات متحده قرار دارند. به گزارش وبسایت پیگیر فعالیت‌های این صنعت به نام Coin ATM Radar، دستگاه‌های جدیدتر با نرخ رشد ۵ دستگاه در روز در حال نصب و بهره‌برداری هستند.

تقریبا هر شخصی می‌تواند با قیمت چند هزار دلار یک دستگاه BTM خریداری کند – یکی از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا یک دستگاه در محوطه خوابگاه خود در سانتا باربارا راه اندازی کرده است. اخذ مجوز فدرال انتقال پول مستلزم این است که ۱۵ دقیقه در وبسیات وزارت خزانه داری ایالات متحده وقت بگذارید. در برخی ایالت‌ها، این دستگاه‌ها را دستگاه فروش خودکار می‌دانند نه دستگاه تجاری مبتنی بر خدمات پولی. دارندگان این دستگاه‌ها باید با قوانین بانکداری همسو باشند و از پولشویی ممانعت کنند. جلوگیری از پولشویی مستلزم جمع آوری داده از مشتریان است. ولی این امر روی کاغذ ممکن است ولی در عمل کار دشواری است و برخی از دستگاه‌ها علنا اعلام مي‌کنند این قانون را نادیده گرفته‌اند. یک شرکت در لس آنجلس با ۱۷ دستگاه BTM به مشتریان بالقوه آنلاین خود گفته است می‌توانند بدون اطلاعات هویتی نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنند و این تراکنش “کاملا ناشناس” انجام خواهد شد. ولی اگر این گفته صحت داشته باشد غیر قانونی است.

دستگاه‌های BTM ابزارهای خوبی برای پول کثیف هستند. بیت کوینی که در یک دستگاه در خیابان هارلم خریداری شود بلافاصله به کیف پول دیجیتالی فرد خریدار که پای دستگاه ایستاده است، حساب گروه‌های قاچاق مواد مخدر در کلمبیا، یا هکرها منتقل می‌شود. حق الزحمه این تراکنش‌ها متفاوت است و در لحظه بسته به تقاضا تغییر می‌کند. شرکت Cottonwood از افراد ۱۹ درصد یا بیشتر کارمزد تراکنش می‌گیرد. (به نظر زیاد می‌آید ولی باید بدانید که نرخ جاری برای پول تمیز در فضای مجرمانه در حدود ۳۰ درصد است).

در حال حاضر، قانونگذاران ایالات متحده هیچ علاقه یا منبعی برای بررسی BTM ها ندارند. بنابراین در حال حاضر راز آشکاری است که قاچاقچیان مواد مخدر و دیگر مجرمان از این دستگاه‌ها برای پولشویی استفاده می‌کنند. آرنولد اسپنسر مشاور کل شرکت Coinsecure که در دالاس واقع است و بزرگترین اپراتور دستگاه‌های BTM در دنیا است می‌گوید: “مشخصا افرادی وجود دارند قصد دارند از طریق دستگاه‌های BTM پولشویی کنند ولی در مقادیر کوچک. ما اکثر آن‌ها را شناسایی کرده‌ایم، البته اگر نخواهیم بگوییم همه آن‌ها شناسایی شده‌اند”. در آگوست ۲۰۱۶، این شرکت آقای اسپنسر را استخدام کرد، اسپنسر پیشتر دستیار اسبق دادستان ایالات متحده بود که یکی از طولانی‌ترین حکم‌های صادر شده در مورد پولشویی را صادر کرد.

بخشی از وظیفه او دنبال کردن شکست‌های قانونی و اخلاقی رقبا و مطرح کردن آن‌ها است. اسپنسر پس از آن که مالکان AriseBank اعلام کردند قصد دارند تا پایان سال ۲۰۱۷ تعداد ۱،۱۰۰ ATM ارز دیجیتال راه اندازی کنند به افشای یک کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در دالاس کمک کرد. زمانی‌که اسپنسر از یک شهر جدید دیدن می‌کرد، یک پاکت نامه پر از اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری برای خرید بیت کوین همراه خود می‌برد و به یکی از دستگاه‌های BTM شرکت رقیب مراجعه می‌کرد تا بررسی کند آیا با قوانین ضد پولشویی همسو است یا خیر.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version