سرمایکس
video thumb

سه اشتباهی که باعث ناپدید شدن ارز دیجیتال شما می‌شود

وقتی کسی پول شما را می‌دزدد هیچ کس در بانک نمی‌تواند کاری در این مورد برایتان انجام دهد.طی سال‌های اخیر ارز دیجیتال با سرعت سرسام آوری به پیش رفته‌اند با وجود تقریباً یک هزار ارز دیجیتال که تا به حال به وجود آمده‌اند هر روز ارزهای دیجیتال بیشتری به این تعداد اضافه می‌شوند تا امپراتوری ارزهای دیجیتال را گسترش بیشتری دهند. برای مثال بیت کوین (Bitcoin) در حال حاضر بسیار سریع و ارزان به دست می‌آید ولی بلاک چین (Blockchain) یونیورسا (Universa) هزار برابر سریعتر است و تراکنش‌های آن هم ۱۰۰ برابر ارزانتر از بیت کوین می‌باشد.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس: با این حال با وجودی که ارزهای دیجیتال فاکتور مهمی در ثبات اقتصادی هستند پیشگویی‌ها نشان می‌دهد که استقبال از ارزهای دیجیتال به آسانی صورت نمی‌پذیرد. قبلاً هم با این عدم اطمینان روبه‌رو شده‌ایم. در دهه ۹۰ رسانه‌های خبری، پیشگویی‌های نیکولاس نگروپونته (Nicolas Negroponte) را در مورد اینکه در سال‌های آینده همه افراد کتاب‌هایشان را از اینترنت دریافت خواهند کرد مورد تمسخر قرار دادند. این طور که به نظر می‌آید این سناریو قرار است در مورد ارزهای دیجیتال نیز انجام شود.ارزهای دیجیتال ممکن است بتوانند نهایتاً تمام بخشهای اقتصادی که ما آن را می‌شناسیم زیر و رو کنند. ولی در راه رسیدن به این موفقیت، صنعت ارزهای دیجیتال باید سه حفره امنیتی خود را اصلاح نمایند.

۱- بازیابی رمز

از آنجا که ارزهای دیجیتال نامتمرکز هستند از دست دادن دسترسی به سکه‌هایتان هیچ‌گونه شانسی را برای دوباره به دست آوردن آنها باقی نمی‌گذارد. و این می‌تواند سرمایه داران عرصه دیجیتال را ناامید کند. من در اواسط سال ۲۰۱۷ تصمیم به سرمایه گذاری در بیت کوین گرفتم. تصمیم گرفته بودم که کیف پولم را خودم مدیریت کنم. دو هفته بعد دو بار نتوانستم به حساب کاربری خودم وارد شوم. و این به خاطر ساختاری بود که در جهت جلوگیری از کلاهبرداری ابداع شده بود.این تنها مثال در این مورد نیست. یک مطالعه جدید توسط چینالیسیس Chainalysis نشان داده است که بین ۲/۷ میلیون و ۳/۷ میلیون بیت کوین برای همیشه از دست رفته‌اند. با مظنه کنونی ارز این مقدار حدوداً چیزی برابر با ۲۴/۲ میلیارد دلار تا ۳۳/۲ میلیارد دلار پول از دست رفته خواهد بود. صنعت ارز دیجیتال برای پیشرفت احتیاج به امکان بازیابی پسورد دارد تا موارد مشابه دیگر به وقوع نپیوندد.

ارز دیجیتال

۲- کلاهبرداری

در صورتی که امکان دسترسی به حساب کاربری‌تان به اندازه کافی شما را وحشت‌زده نکرده است، نظرتان درباره کلاهبرداری چیست؟ مؤسسات مالی قدیمی باید مشتریانشان را بشناسند و بدانند که الگوهای پرداختشان به چه صورت است. آنها گزارش‌هایی جمع‌آوری می‌کنند، به مشتریانشان در مورد فعالیت‌های غیرمعمول هشدار می‌دهند و مقامات را در جریان تراکنش‌های مشکوک قرار می‌دهند. با این حال در دنیای ارزهای دیجیتال ناشناس ماندن یکی از عوامل موفقیت آن است و پاشنه آشیل آن نیز به شمار می‌رود. با اینکه بانکداری به روش سنتی می‌تواند مورد کلاهبرداری و تقلب قرار گیرد ولی عدم تمرکز و ناشناس ماندن در حیطه ارزهای دیجیتال می‌تواند ریسک بیشتری در این زمینه ایجاد کند. در دو ماهه اول سال ۲۰۱۸ کلاهبرداران حدود ۱/۳۶ میلیارد دلار ارز دیجیتال را سرقت کردند. همچنین ناشناس ماندن در این حوزه باعث می‌شود که کلاهبرداری های کوچک کشف نشوند که این مورد می‌تواند یکی از مواردی باشد که به نفع کلاهبرداران تمام می‌شود.

همچنین بخوانید: خرید و فروش ارز دیجیتال

۳- هک

یکی از دوستان من مقداری از ارز دیجیتال ریپل (Ripple) خود را در اثر سرقت از دست داد. بخش خدمات مشتریان وجود نداشت تا او بتواند با آنها تماس گرفته به آنها ایمیل بزنند یا برایشان پیام بفرستد و در مورد این مشکل صحبت کند. با این حال آنچه او را بیشتر ناراحت می‌کرد این بود که نمی‌توانست توضیح دهد با وجود این که خودش یک متخصص در زمینه تکنولوژی بوده و بر روی استارت‌آپی در مورد بلاک چین مشغول به کار بود و تمام موارد ایمنی را به خوبی رعایت کرده بود هکران به چه وسیله‌ای توانسته بودند وارد کیف پول او شوند. تحقیقات نشان می‌دهد بعد از کلاهبرداری مجازی ارزهای دیجیتالی که حدود ۳۰ درصد از سرقت‌ها در زمینه ارز مجازی را در بر می‌گیرد هک در مقام دوم مشکلات ارزهای دیجیتال قرار دارد که ۲۲ درصد را در این زمینه به خود اختصاص می‌دهد.

بانک‌ها هنوز هم یکی از بهترین سیستم‌های امنیتی در دنیا را در اختیار خود دارند. بعلاوه بیمه از پول شما در حساب بانکی محافظت می‌کند. شاید در آینده وقتی که بانکها تصمیم گرفته‌اند از ارز دیجیتال استفاده کنند بتوانیم از گاوصندوق‌هایی برای نگهداری ارز دیجیتال خود بهره ببریم. با اینکه این ارزها مجازی هستند بهترین مکان برای نگهداری از آنها یک کیف پول فیزیکی است. آیا ما به زودی می‌توانیم به یک بانک ارزهای مجازی دسترسی داشته باشیم تا این مشکل را برطرف کنیم؟ شاید اینطور نشود ولی چشم انداز خوبی است. به همین خاطر است که خلافکارانی که پشت کلاهبرداری آریس بانک آیکو AriseBank ICO بودند توانستند در مدت کوتاه مبلغ بسیار زیادی را جمع آوری کنند. بسیاری از افراد از جمله من امیدواریم که بتوانیم بانک ارزهای مجازی را در آینده شاهد باشیم ولی ممکن است برای این امر مجبور باشیم کمی بیشتر صبر کنیم.

ارز دیجیتال

نتیجه گیری

تعداد ارزهای دیجیتال در حال رشد است و آنها روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند. دیر یا زود ما به مقرراتی برای حل مشکلات کنونی نیازمند خواهیم بود. کمیسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا وارد این حوزه شده است. شاید به این معنی باشد که پلتفرم‌های تجاری ارزهای دیجیتال برای انجام فعالیت‌های تجاری مجبور به ثبت در کمیسیون ارز و اوراق بهادار شوند. همین طور که منتظریم تا ببینیم که این اتفاق در آینده چگونه پیش خواهد رفت صنعت ارز دیجیتال باید معیارهای امنیتی جدیدی را برای حفاظت از مشتریان خود در نظر بگیرد تا بتواند به رقابت با مؤسسات مالی سنتی بپردازد و به ارز ثابت در آینده تبدیل شود. (ارز دیجیتال )

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version