سرمایکس
video thumb

امتیاز ویژه مالیاتی دولت آمریکا به سرمایه گذاران متضرر از ارزهای دیجیتال

با پایان یافتن سال میلادی که در حقیقت سالی وحشتناک برای سرمایه گذاران در صنعت ارزهای دیجیتال به حساب آمده و ضررهای سنگینی متوجه بسیاری از آنها کرده، شنیدن یک خبر خوش از قوانین مالیاتی در آمریکا می‌تواند تا حدی این درد سرمایه گذاران این کشور را تسکین دهد.

بر اساس مصوبات اخیر سرویس درآمدهای داخلی آمریکا، آن دسته از متعاملین ارزهای دیجیتال متضرر شده در سال ۲۰۱۸ می‌توانند از این قوانین جدید جهت پرداخت مالیات خود استفاده نمایند و از تخفیف بسیار بالای مالیاتی برخوردار کردند.

بر اساس قوانین در نظر گرفته شده از سوی سرویس خدمات داخلی آمریکا (IRS)، ارزهای دیجیتال به عنوان اموال اشخاص در نظر گرفته می شوند و نه پول در دست آنها. با این حساب به لحاظ قانونی، با این دسته از ارزها نیز به مانند سهام و یا املاک رفتار می‌شود که مالیات در نظر گرفته شده برای آنها نیز بسیار کاهش خواهد یافت.

در حقیقت مالیات در نظر گرفته شده برای این دسته از ارزها، مالیات بر سود سرمایه محسوب شده که در کوتاه مدت ۴۰٫۸ درصد و در بلند مدت نیز ۲۳٫۸ درصد بر روی سود حاصل از آنها بسته خواهد شد. به عبارت دیگر اگر یک سرمایه گذار ۱۰ بیت کوین در عرض دو سال خریداری کند که ارزش هر کدام ۱۵۰۰ دلار باشد و تصمیم بگیرد هر کدام را به قیمت ۴ هزار دلار در سال ۲۰۱۸ به فروش برساند، این مالیات بر ۲۵ هزار دلار سود حاصل از این معامله لحاظ خواهد شد.

از سوی دیگر بر اساس ماده قانونی ۸۹۴۹ وضع شده از سوی این سرویس، در صورتیکه خریدار ارز دیجیتال با ضرر مواجه شود، آنگاه ارز دیجیتال در دست دارندگان به عنوان اموال آنها محسوب شده که در این صورت بر اساس قوانین داخلی آمریکا، نهایتا ۳ هزار دلار در سال به آنها مالیات تعلق خواهد گرفت. البته در صورتیکه سرمایه گذار متضرر شده در پایان سال مالی نتوانست مبلغ ذکر شده را پرداخت کند، می‌تواند این پرداخت را به سال آینده موکول کرده و در پایان سال مالی بعد آن را بپردازد.

مهمتر از همه اینکه سرمایه‌های دیجیتال شامل قوانین Wash Sale نیز نخواهد شد. یعنی سرمایه گذار می‌تواند به صورت کاملا قانونی، سهم خود از ارزهای دیجیتال را بر اساس قانون ۸۹۴۹ به شخص دیگر بفروشد و پس از مدتی کوتاهی مثلا چند ساعت، آن را مجددا از وی خریداری نماید.

اما نکته مهم و قابل توجه اینجاست که سرمایه گذاران مایل به استفاده از این خدمات می‌بایست مشخصات ثبتی دقیق مبادلات ارزهای دیجیتال خود در یک سال مالی را در اختیار سرویس یاد شده قرار دهند که این اطلاعات باید در قالب یک برنامه نرم افزاری تهیه و ارائه شده و نمی‌توان آن را به صورت دستی تهیه کرده و در اختیار سرویس گذاشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version