سرمایکس
video thumb

افزایش ۴ هزار درصدی حملات سایبری به ارزهای دیجیتال !

آیا می‌دانستید تعداد بد افزارهای نفوذی به فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال ۴ هزار درصد افزایش داشته است؟ از آنجاکه استفاده از ارزهای دیجیتال و میزان محبوبیت آنها از سال ۲۰۱۷ به این سو به سرعت رو به رشد بوده است، تعداد مجرمان دیجیتال فعال در این عرصه که به دنبال سو استفاده از این بازار پر سود هستند نیز رشد قابل توجهی داشته است.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده از سوی شرکت McAfee، میزان جرایم مربوط به بخش ارزهای دیجیتال طی ۱۲ ماه اخیر رشد زیادی داشته است.

موج فزاینده بد افزارهای فعال در محیط استخراج ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی لابراتور McAfee در دسامبر سال جاری میلادی، رشد تعداد بد افزارهای فعال در محیط استخراج ارزهای دیجیتال ۴ هزار درصد افزایش داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که رشد این بد افزارها از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ تا سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، روند بسیار قابل ملاحظه‌ای داشته است. گفته می‌شود این میزان رشد پس از آن کمی کاهش داشته اما مجددا در سه ماهه سوم و سوم سال جاری میلادی مجددا سیر صعودی به خود گرفته است.

آمارهای منتشر شده از سوی McAfee نشان می دهد مجرمین بخش ارزهای دیجیتال به شدت عملیات استخراج این دسته از ارزها را هدف حملات خود قرار داده که این کار را از طریق انتشار بد افزارهای سرقت ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند. به گفته McAfee ،میزان این بد افزارها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ تا ۷۱ درصد رشد داشته است. مجرمین بیشتر ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء مانند دوربین های IP و فیلم برداری استخراج کنندگان را جهت سرقت اطلاعات آنها مورد هدف قرار داده‌اند که دلیل این کار نیز نبود امنیت کافی در این دسته از وسایل و همچنین پردازشگر‌های ضعیف مورد استفاده در کامپیوترهای آنها ذکر شده است.

McAfee همچنین نمونه‌هایی از چگونگی مورد هدف قرار گرفتن کاربران از طریق برنامه‌های پیام رسان مانند تلگرام، دیکورد و اسلک را به عنوان ساده ترین ابزارهای مورد هدف قرار دادن استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در گزارش خود آورده‌اند.

گزارش ماه دسامبر لابراتوار McAfee

گزارش منتشر شده ماه دسامبر McAfee، از افزایش تعداد فروم‌های متشکل از مجرمین سایبری و ارتباط آنها با یکدیگر از طریق این فروم‌ها و در نتیجه افزایش میزان اثر بخشی آنها در انجام اقدامات مجرمانه خبر داده است.

یکی دیگر از موارد ذکر شده در گزارش McAfee، به افزایش زمان مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال باز میگردد.

لازم به ذکر است McAfee یک شرکت تولید کننده نرم افزارهای تخصصی امنیتی آمریکایی بوده که مقر آن در کالیفرنیا است. این شرکت در سال ۲۰۱۱ از سوی شرکت بزرگ و محبوب Intel خریداری شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان نرم افزارهای آنتی ویروس و امنیت شبکه در جهان به حساب می‌آید.

اما McAfee تنها منتشر کننده گزارش های امنیتی مربوط به تهدیدات امنیتی و مصادیق مجرمانه در فضای اینترنتی نیست. شرکت روسی Kaspersky یکی دیگر از شرکت‌های فعال در این زمینه است که بنا بر گزارش منتشر شده از سوی این شرکت، میزان سرقت های انجام شده در فضای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸، تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش Kaspersky که از جمله بزرگترین شرکت‌های تولید کننده آنتی ویروس در جهان به حساب می‌آید، تعداد حملات انجام شده سایبری در سال ۲۰۱۷، حدود ۳٫۵ میلیون مورد بوده است.

اما از آنجاکه میزان محبوبیت ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش است، هر روزه بر تعداد و انواع جرایم سایبری در این حوزه نیز افزوده می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version