سرمایکس
video thumb

اقدام سالانه HODLer : اثبات کلیدها

یک هدف بزرگ بیت کوین به عنوان یک ارز رمزنگاری شده، غیرمتمرکز بودن بود: نه فقط به خاطر امنیت و از میان برداشتن تنها نقطه تاریک آن، بلکه اول و مهمتر از همه به خاطر گرفتن قدرت کنترل وجوه شما از مؤسسات متمرکز. این همان کاری است که انجمن ” HODLer های تا آخرین نفس” قرار است در مراسم ۳ ژانویه انجام دهند: آن‌ها در جشن اثبات کلیدها شرکت می‌کنند و تمام بیت کوین‌های حفظ شده توسط اشخاص ثالث مورد اعتماد را برای آن‌ها نگهداری می‌کنند.

گفته می‌شود این کار که نوعی سنجش اعتماد از سوی این جامعه است، متعلقات این جامعه را اثبات کرده و این اجماع شبکه‌ای را تقویت می‌کند.

وب سایت رسمی آن‌ها این گونه تشریح می‌کند: “شما می‌توانید اثبات کلیدها را یک اقدام آماده سازی جنگی در نظر بگیرید. خوشبختانه، کمک می‌کند از درگیری‌های آزاردهنده با کسانی که مخالف قدرت گرفتن افراد در زمینه مالکیت پولی هستند جلوگیری می‌کند”.

این حرکت شانسی است برای کاربران تا مالکیت‌شان را نسبت به مایملک‌شان مجددا عنوان کنند و طرف‌های ثالث را بر آن دارند تا اثبات کنند واقعا تمام دارایی مورد ادعای‌شان را در دست دارند. به استناد سخنان تریس مایر میزبان پادکست دانش بیت کوین و یکی از پیشروان اصلی اثبات کلیدها، این رویداد به شکل یک “جشن” برنامه ریزی شده است.

مایر در یک اعلان ویدیویی گفت: “ایده اثبات کلیدها برای این است که به جامعه کریپتو نشان داده شود هنوز بر وجوه‌مان کنترل داریم. افراد جدید زیادی به این اجتماع وارد شده‌اند … من فکر می‌کنم اعلام و اعلام مجدد تسلط مالی‌مان بر یک مبنای منظم بسیار مهم است”.

کلیدهای خصوصی یک رشته مخفی از نامه‌ها و ارقامی هستند که برای مشروعیت بخشیدن به تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مالکیت واقعی دارایی‌های دیجیتال را نشان می‌دهد. علیرغم این مورد، بسیاری از مالکان کریپتو واقعا کلیدهای خصوصی‌شان را در اختیار ندارند، بلکه در عوض برای محافظت از مایملک‌شان بر ماهیت‌های ثابث مانند صرافی‌ها یا خدمات حمایتی اعتماد مي‌کنند. ممکن است این مورد برای شما چیزی شبیه به بانک‌ها به نظر برسد، ولی حالت ایده‌آل در نظر گرفته شده برای بیت کوین جدای از مشروعیت بخشیدن به نگرانی‌های امنیتی این است که بررسی آن‌ها را خارج از اصول وضع شده تضمین کند.

این حرکت حمایت‌های زیادی را به دست آورد. در چند هفته گذشته، افراد برجسته زیادی در جامعه کریپتو مانند نیک زابو متخصص کریپتوگرافی، از این عملیات حمایت کردند و برای نشان دادن حمایتش [Jan/3[key emoji]] را به توییتر خود اضافه کردند. شعار پشت این اقدام یعنی “کلید تو نیست؛ بیت کوین تو نیست” در ابتدا توسط آندرئاس آنتونوپولوس مطرح شد؛ آنتونوپولوس یک مبلغ بیت کوین است. انتخاب این روز نیز اتفاقی نبوده است: در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ اولین بلاک بیت کوین حیات یافت.

مفهوم این رویداد از “ساتوشی” کاربر ردیت گرفته شد و مایر در وبسایت جدید خود به آن بها داد. مایر از تمام علاقمندان شرکت کننده در رویداد اثبات کلیدها دعوت کرده است تا پیام او را توییت و ری توییت نند و فرم موجود در وبسایت اثبات کلیدها را پر کنند و به توییت‌های‌شان لینک بدهند. در زمان نگارش این نوشتار، ۲۴۶ نفر، از جمله شخصیت‌های کریپتو مانند کیسر ریپورت میزبان مشترک استیسی هربرت و آدامنت کاپیتال مؤسس Tuur Demeester، این فرم را پر کرده‌اند.

با این حال همه از این رویداد حمایت نکرده‌اند.

مایر همچنین اضافه کرد این رویداد “آخرین سنجش استرس” خواهد بود و حرکت سکه‌های شرکت کنندگان به تعداد تراکنش‌های بیشتری در آن روز منجر خواهد شد. او اضافه کرد توجه داشته باشید که “شرکت‌ها و صرافی‌ها باید قابل اعتماد بودن و اجماع‌شان را ثابت کنند. این تمرین کوچک بهای زیادی ندارد، شاید در حد کارمز چند تراکنش، با این حال مالکیت را اثبات می‌کند و اجماع این شبکه را تقویت می‌کند. سپس در ۴ ژانویه با اعتبار به دست آمده بر مبنای تثبیت کلیدها، به کسب و کار به صورت معمول باز می‌گردند”.

u/Porriz کاربر ردیت به اهمیت این موضوع می‌پردازد که: “کریپتو برای این مورد هدف گذاری شده است که در تملک افراد باشد، توسط خودشان از آن حمایت شود و خودشان آن را پس انداز کنند. هر زمان در صرافی سکه می‌خرید و همان‌جا رهایش می‌کنید حقیقتا مالک آن نیستید. بهترین خدمات آن‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند خریدتان را به هر آدرسی که ارائه می‌کنید عرضه کنند مثلا مستقیما به کیف پول سخت افزاری‌تان هدایت شود. نکته این جا است که شما تا زمانی‌که کلید شخصی‌تان را نداشته باشید صاحب سکه‌ها نیستید. شما می‌توانید با نصب یک کیف پول نرم افزاری روی موبایل یا کامپیوترتان، ایجاد کیف پول کاغذی یا خرید کیف پول سخت افزاری و انتقال پول‌ها به کیف‌تان این کار را انجام دهید. این تنها راه برای حصول اطمینان از مالکیت بر سکه‌های خریداری شده است به ویژه در زمان ورشکستگی صرافی، وقوع کلاهبرداردی یا هر اتفاق مشابه در صرافی”.

کاربر u/FixedGearJunkie اضافه می‌کند: “حقیقتا این پول را از جیب بانک خارج می‌کنید و در جیب خودتان قرار می‌دهید. از لحاظ تئوریک هیچ تأثیری بر بازار نخواهد داشت چرا که آن سکه‌ها خریداری شده‌اند. ولی اگر تمام افراد مالک بیت کوین که به مشارکت صرافی‌ها متکی هستند این کار را انجام دهند منیجه جالب و مفیدی برای این اکوسیستم خواهد بود”.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version