سرمایکس
video thumb

افزایش تعداد هواداران بیت کوین با وجود افت قیمت در بازار!

این حقیقت که بسیاری از مخالفان بیت کوین درصدد ضربه زدن به این ارز دیجیتال هستند بر کسی پوشیده نیست. در تاریخ سرمایه، بارها و بارها چنین اهدافی از طریق جریان اصلی رسانه پیگیری شده است. مدیران سنتی و رگولاتورها یکی از عوامل مهم پشت پرده این حملات علیه خود نظام سرمایه‌های سنتی در صنایع مختلف بوده‌اند. دنیای ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست.

موسسه تحقیقاتی ByteSize اخیرا با انتشار توئیتی اعلام کرده که بیت کوین با بهره گیری از ماهیت شکست ناپذیر خود از مشکلات ایجاد شده بر سر راه این ارز دیجیتال و تهدیدات تحمیل شده علیه این قسم از سرمایه به سود خود استفاده کرده است. این موسسه مستقل تحقیقاتی همچنین اعلام کرده که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که از تبلیغات منفی موجود علیه این ارز دیجیتال نهایت سود را برده است. بر اساس مفهوم تئوری شکست ناپذیری، سیستم‌های سرمایه‌ای مانند بیت کوین همواره در حال تقویت المان‌های دفاعی خود بوده و این دفاع حتی به هنگام رخداد یا تشدید نوسان، افت و یا شکست قیمت در بازار تقویت نیز خواهد شد.

محققان موسسه ByteSize همچنین در جریان تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که هر بار یک ارز دیجیتال تا مرز نابودی پیش می‌رود، بار بعد فرآیند از بین بردن آن مشکل تر خواهد شد. بر اساس گزارش مذکور، در ۹۰ درصد موارد، کاهش قیمت‌های بیت کوین و کاهش ارزش این ارز دیجیتال در بازار منجر به توقف رشد پروژه‌های مربوط به توسعه این ارز نشده است. حتی برخی کارشناسان معتقدند که بازار خرسی سال گذشته برای پیشرفت بیت کوین موثر نیز بوده است.

ByteSize اذعان داشته که حتی امکان اتصال همزمان بیت کوین به ارزهای هیدرا و فونیکس نیز امکان پذیر است. محققان همچنین معتقدند که سیکل افت و خیز قیمت‌ها، سرمایه انسانی و نوآوری‌هایی مانند راه اندازی پلتفرم‌های مبادلات ارزی Coinbase و بایننس منجر به تقویت موقعیت بیت کوین در بازار شده‌اند.

در خصوص افت شدید قیمت‌های مربوط به سال ۲۰۱۸ نیز ByteSize توضیح داده که به وجود آمدن و موفقیت شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال همچون ErisX، Bakkt و شرکت خدمات سرمایه‌های دیجیتال Fidelity همگی محصول وجود همین بازار خرسی در سال گذشته بوده‌اند. اما نکته مهم این است که طبقه وفاداران واقعی به بیت کوین با وجود سقوط ارزش بسیار زیاد این ارز دیجیتاتل در سال گذشته میلادی و متحمل شدن ضرر مالی ۹۰ درصدی از این افت، همچنان در حال سرمایه گذاری بیشتر بر روی این ارز دیجیتال بوده و از داد و ستد این ارز دیجیتال پا پس نکشیده‌اند. مزیتی رقابتی که به گفته ByteSize، هیچ یک از دیگر انواع سرمایه‌های دیجیتال از آن برخوردار نیستند.

محققان این موسسه همچنین معتقدند رشد و افول بیت‌کوین منجر به ایجاد یک «حلقه بازخورد غوطه ور» برای این ارز دیجیتال شده که بخشی لا ینفک از وجود بیت‌کوین نیز بدل گشته است. لذا خاصیت شکست ناپذیری بیت‌کوین غیر قابل حذف است.

پژوهشگران ByteSize همچنین معتقدند که بیت کوین ماهیتی غیر همبسته و نامتقارن دارد که ناشی از همان ویژگی شکست ناپذیری آن است.

البته آنچه مسلم است، بر خلاف نگاه بیش از حد خوش بینانیه‌ای که ByteSize نسبت به بیت‌کوین و اعتقاد به نظریه شکست پذیری این ارز دیجیتال دارد، بیت‌کوین تنها در سال ۲۰۱۸ با حدود ۹۰ افت شدید قیمت در سال گذشته میلادی مواجه شد که تاثیر بسیار زیادی بر روی تعداد هواداران این ارز دیجیتال در بازار گذاشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version