سرمایکس
video thumb

هر آن‌چیزی که از Augur باید بدانید

دو شخص Ron Bernstein و vitalik buterin در اوایل سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفتند که پلفترمی را ارائه دهند که با کمک اتریوم بتواند بازار ارز را پیش‌بینی کند و علاوه بر این‌ها غیرمتمرکز باشد. آنها Augur را در سال ۲۰۱۵ توسعه دادند و نسخه‌ بتا آن را در سال ۲۰۱۶ به جامعه نشان دادند اما با این حال اصلی‌ترین نسخه‌ی آن از سال ۲۰۱۷ به بعد رواج یافت. اتریوم نوعی فناوری ای بود که قراردادهای هوشمند بلاک‌چین را انجام می‌داد و به همین دلیل این دو نفر تصمیم گرفتند که augur  را بر روی پلتفرم اتریوم ایجاد کنند که پیش‌بینی ها برای کاربران ارزهای دیجیتال و کسانی که trading انجام می‌دهند راحت‌تر شود.

روش کار Augur

ساده‌ترین روش کار این پلتفرم نوعی حدس و شرط بر روی اقداماتی که در آینده قرار است رخ دهد می‌باشد. مثلا کاربر در سایت ثبت‌نام می‌کند و می‌خواهد پیش‌بینی ای برای خود انجام دهد. حال اینجا پلتفرم از او سوالی در مورد یکی از وقایای کشوری می‌پرسد و به کاربر می‌گویند که آن واقعه قرار است رخ دهد یا نه. کاربر بر روی رخ دادن آن شرط می‌بندد. حال اگر در آینده آن واقعه در آن کشور رخ دهد، پول کاربر دو برابر می‌شود اما اگر آن واقعه رخ ندهد کاربر پولی که با آن شرط بسته بود را از دست می‌دهد. سوال‌های این پلتفرم می‌تواند متفاوت و هیجان‌انگیز باشد. این سوالات دامنه‌ی گسترده‌ای دارند و از آب و هوای یک شهر تا وضعیت ارزی یک کشور مطرح می‌شوند.

در پیش‌بینی‌های این پلتفرم سهم وجود دارد. هر سهم در Augur می‌تواند تا یک دلار باشد. مثلا اگر شخصی برای یک پیش‌بینی ده سهم به قیمت ۵۰ سنت خریده باشد، اگر پیش‌بینی را درست حدس زده باشد در نهایت بین یک تا ده دلار به او تعلق می‌گیرد اما اگر پیش‌بینی را اشتباه حدس زده باشد آن مبلغی که با آن سهم‌ها را خریده بود را از دست می‌دهد. تغییر قیمت سهم‌ها بر اساس رخدادی است که شما بر روی آن پیش‌بینی می‌کنید و فراموش نکنید که نیازی نیست حتما سهم‌ها را تا رخداد بعدی نگه دارید، می‌توانید آنها را در صرافی خود پلتفرم به فروش برسانید.

اگر بخواهید بهتر سیستم سهم در این پلتفرم را متوجه شوید باید یک مسابقه اتومبیل‌رانی را در نظر بگیرید. شما سهم‌های تیم ضعیف‌تر را به قیمت ده سنت تهیه می‌کنید و بعدا خواهید دید که این تیم بازی‌ها را برنده شده و همین هم باعث می‌شود که سهمی که شما خریده اید ارزشمند شود. حال می‌توانید سهم آن تیم را به قیمت ۵۰ سنت به فروش برسانید که در حقیقت بر روی هر سهم ۴۰ سنت سود کرده اید.

باید بدانید که جواب­های بسیاری از رخدادها توسط یک سیستم جامع مشخص نمی‌شود بلکه توسط کاربران زیادی با استفاده از توکن‌های REP اعلام می‌شود. Augur نوعی خرده‌جمعی ای را در پلتفرم خود ارائه داده است که می‌تواند مانند یک موتور جستجوی قوی عمل کند. شما می‌توانید سوالی را از تعداد کاربران زیادی بپرسید و میانگین جواب آنها را مشاهده کنید که قطعا این جواب از جواب یک متخصص­ دقیق‌تر و مورد اعتمادتر خواهد بود.

تفاوت Augur با دیگر پلتفرم‌ها

تفاوت پلتفرم Augur  با دیگر پلتفرم‌هایی که این نوع پیش‌بینی را در اختیار کابران قرار می‌دهند این است که Augur غیرمتمرکز و قابل اعتماد است. در دیگر پلتفرم‌ها نتیجه‌ی یک رخداد توسط یک سیستم جامع اعلام می‌شود که در این شرایط امکان تقلب و دزدی وجود دارد اما در سیستم Augur هزاران نفر آن رخداد را تایید می‌کنند و نتیجه‌ی آن را می‌گویند که همین باعث می‌شود هیچگونه تقلبی در آن صورت نگیرد و امنیت و اعتماد بالایی در آن وجود داشته باشد.

تفاوت بعدی این پلتفرم این است که هر کاربری می‌تواند برای یک رخدادی که در آینده قرار است رخ دهد، یک بازار ایجاد کند و سهام‌های مشخص شده ای در آن جریان دهد. البته محدودیت‌هایی هم این وسط وجود دارد اما مهم‌ترین چیزی که مطرح است این است که کاربری که برای سوالات بیهوده و مشخص شده بازار ایجاد کند نمی‌تواند سود بسیاری از کاربرها را برداشت کند زیرا بازار آن مشخص شده بوده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version