video thumb

هر آن‌چیزی که از Digix DAO باید بدانید

دنیای ارز دیجیتال روز به روز درحال پیشرفت است و ارزهای زیادی به این دنیا اضافه می‌شود. این خود می‌تواند به طور کل خوب و مفید باشد اما زمانی که دقیق‌تر به این قضیه نگاه می‌کنید، پیدا کردن یک ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری در بین ارزهای موجود سخت خواهد بود اما هنوز راه‌هایی وجود دارد که بتوان یک ارز مناسب را برای سرمایه‌گذاری پیدا کرد. Digix DAO می‌تواند یکی از این ارزهای مناسب باشد.

معرفی Digix DAO

ارز Digix DAO را در نگاه اول می‌توان ارزی دانست که با توکن DAO یا همان Decentralized autonomous organization معروف است و پشتوانه‌ی آن طلا است. این ارز از شرکتی به نام Digix Global  آمده است که اگر صفحه‌ی سفید سایت شان را چک کنید خواهید دانست که آنها از دو نوع پروتکل PoA و PoP برای این ارز استفاده کرده اند.

این شرکت پروتکل Digix DAO جوری توسعه داده است که می‌تواند نسبت به تمام فلزات گران قیمت تاثیرپذیر باشد اما درحال حاضر بخشی که بیشتر درمورد آن بحث می‌شود، پشتوانه‌ی طلای آن است. آنها دو نوع توکن با نام‌های DGD و DGX توسعه داده اند که هرکدام برای خود ویژگی‌هایی در این پلتفرم دارد که در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا خواهید شد.

کاربرها در پلتفرم Digix DAO ابتدا با توکن DGD سر و کار دارند. کاربرها تمام تصمیمات و مبادلات ارزی شان را با توکن DGD انجام می‌دهند و اگر بتوانند به درجه‌ی بالایی از فعالیت برسند یا عملکرد مناسبی در پیشنهادات خود داشته باشند، توکن DGX به عنوان هدیه به آنها تعلق می‌گیرد.

معرفی توکن DGX

DGX یا همان Digix Gold توکنی است که پشتوانه‌ی آن طلا است. یعنی زمانی که شما یک توکن DGX داشته باشید، یک گرم طلا در اختیار دارید و اگر صد توکن هم داشته باشید یعنی صد گرم طلا در اختیار دارید که از لحاظ امنیت هم باید بدانید که در مکان امنی نگهداری می‌شود. شاید بسیاری از کاربرها به دلیل امنیت و ترس نخواهند که چنین توکنی را دریافت کنند اما باید بدانید که این طلاها در یکی از شرکت‌های معتبر سنگاپور به نام thesafehouse.sg نگهداری می‌شود و فرد می‌تواند در امنیت کامل توکن‌های خود را خریداری کند. حال وقتی شما این توکن‌ها را خریدید طبیعتا زمانی خواهد رسید که می‌خواهید آن را به فروش برسانید یا توکن تان را دریافت کنید. زمانی که فرایندهای احراز هویت شما تایید شود و توکن‌ها را خریداری کردید، می‌توانید در هر زمانی اعلام کنید که طلای خود را می‌خواهید و این طلا به صورت پستی یا حضوری به دست شما خواهد رسید. پس با این تفاسیر به خوبی می‌دانید که قیمت هر توکن DGX با قیمت خود طلا تغییر می‌کند و با توکن DGD تفاوت دارد.

Digix DAO

معرفی توکن DGD

توکن DGD یا همان Digix DAO در واقع برای امورداخلی پلتفرم شکل گرفته است. کسانی که در پیشنهادات و مدیریت‌های این پلتفرم شرکت می‌کنند و نظرات مفیدی می‌دهند، این توکن را دریافت می‌کنند که در آینده می‌توانند این را به توکن DGX تبدیل کنند و از آن سود خودشان را دریافت کنند. در حقیقت این توکن نوعی پاداش برای کاربرهای مفید و فعال در این پلتفرم حساب می‌شود که باعث می‌شود کاربران جدیدی هم به این پلتفرم اضافه شوند.

شکل‌گیری DigixDAO

شرکت Digix Global که در واقع در سنگاپور واقع است، چنین ایده ای را در سال ۲۰۱۴ خلق کرد و در نهایت در یک ICO در سال ۲۰۱۶ پروژه‌ی Digix DAO را معرفی کرد و توانست تمام توکن‌های خود را در عرض چند ساعت به فروش برساند. توکن‌های DGD معمولا همیشه روی عدد دو میلیون خواهند بود اما توکن‌های DGX که مبنای طلا را دارند با توجه به سرمایه‌گذاران پلتفرم، متغیر خواهد بود.