سرمایکس
video thumb

نزدک: ارزهای دیجیتال فرصتی بزرگ برای آینده اقتصاد جهان هستند

آدنا فرایدمن، رئیس بورس نزدک با انتشار پستی در صفحه لیندکدین خود اعلام کرد که ارزهای دیجیتال فرصتی برای یافتن آینده‌ای دلخواه و مناسب در اقتصاد جهان به حساب می‌آیند.

وی این پیام را در آستانه برگزاری اجلاس «انجمن اقتصاد جهانی» که از روز ۲۲ ژانویه در شهر داووس برگزار می‌شود صادر کرده است. به گفته فرایدمن، نزدک معتقد است ارزهای دیجیتال می توانند نقشی مهم در آینده و شکل دهی به موجی عظیم و نبوغی بزرگ در اقتصاد آینده جهان ایفا کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از پیام خود گفته که ارزهای دیجیتال تحولی بزرگ در چرخه حیات نوآوری کلاسیک ایجاد کرده که این فرآیند از کارهای ابتدایی و تخیلی کد نویسان آغاز شد و به دوران اشعه و گسترش وارد شوندگان به بازار جدید، وارد شده است.

فرایدمن اما در عین حال تاکید کرده که ارزهای دیجیتال اکنون با دو موضوع مهم پیش رو مواجه هستند که عبارتند از:

  • هر نوآوری برای ادامه حیات و ایجاد رشد تجاری خود نیازمند اثبات سودمندی عملی خود است
  • یک نوآوری قادر به دستیابی به برنامه‌های گسترده و اجرای آنها نبوده و برنامه‌های تجاری آن در قالب مبادله محدود است.

این مدیر برجسته معتقد است برای ورود ارزهای دیجیتال به عرصه عملیاتی نیازمند تثبیت ارزش این ارزها هستیم که خود مستلزم مدیریت صحیحی و وضع مقررات واضح در این زمینه است.

البته فرایدمن این موضوع را نیز قبول دارد که دو شرط مطرح شده برای دستیابی به موفقیت ارزهای دیجیتال با اصول اولیه ذکر شده برای سیستم مالی غیر متمرکز که به دنبال تمرکز زدایی از نظام مالی جهان است در تناقض خواهند بود.

اما این چهره سرشناس بازار بورس جهان در خصوص اقدامات نزدک برای توسعه و رونق بخشیدن به بازار ارزهای دیجیتال و همچنین کارکرد موثر بازار آنها نیز عنوان کرده که شرکت مطبوع وی در حال انجام اقداماتی برای عملیاتی سازی مبادلات این دسته از ارزها است.

لازم به ذکر است نزدک پیشتر نیز از ابداع و ارائه تکنولوژی نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال تحت عنوان SMART خبر داده بود که شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه مبادلات ارزی مانند جمینی یا برادران وینکل وس را قادر به نظارت بر رفتار غیر عادی در بخش انجام تراکنش ارزها در پلتفرم‌های مبادلاتی می‌سازد.

در همین حال، شرکت مبادلات ارزی DX که از سیستم مبادله اطلاعات مالی نزدیک یا همان FIX بهره می‌برد، ماه گذشته از آغاز مبادله ارزهای دیجیتال با یکدیگر و همچنین سیستم مبادله سهام توکنی در پلتفرم خود خبر داد.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی نیز، شرکت ErisX که از فعالان بزرگ عرصه بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود از افزایش ۲۷٫۵ میلیون دلاری سرمایه خود با استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری در این پلتفرم خبر داد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version