سرمایکس
video thumb

بورس لندن نیز وارد بازار بلاک چین هنگ کنگ شد

رسانه‌های بریتانیا از آماده شدن بازار بورس لندن برای راه اندازی مبادلات ارزی این بازار در هنگ کنگ خبر دادند.

بر اساس این گزارش، بازار بورس لندن اعلام کرده که موتور مبادلاتی موسوم به «تبادل هزاره» یا AAX برای انجام مبادلات مالی ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ آمده شده که شرکت فناوری ATOM کار طراحی آن را بر عهده دارد.

به گفته مسئولین بازار بورس لندن، این سیستم مبادلاتی قرار است تا پایان نیمه نخست سال جاری میلادی کار خود را آغاز کند.

همچنین بر اساس بیانیه مستقل دیگری که از سوی گروه فناوری ATOM منتشر شده، بازار بورس لندن همچنین قرار است کمک‌هایی در زمینه ارتقاء فناوری مبادلات مالی در اختیار بازارهای بورس سنگاپور و هنگ کنگ قرار دهد.

«پیتر لین» مدیر عامل ATOM نیز گفت که سیستم مبادلات هزاره به AXA کمک خواهد کرد تا بتواند یک پلتفرم مبادلات مالی امن، قابل اعتماد و ایمن را برای هر دو دسته سرمایه گذاران خرد و کلان فراهم آورد. همچنین AAX خواهد توانست به پلتفرمی قابل ارتقاء و فرمان پذیر دسترسی پیدا کند.

لازم به ذکر است شرکت ATOM برای بهره گیری از بالاترین سطح امنیت در پلتفرم مذکور در حال همکاری با شرکت آمریکایی Kroll بوده که در حقیقت بخش عمده ای از امنیت پلتفرم را این شرکت آمریکایی تامین خواهد کرد.

بررسی بازار ارزهای دیجیتال حاکی از آن است که پلتفرم‌های تجاری ارزهای دیجیتال به سرعت در حال توسعه زیر ساخت‌های تکنولوژیکی و امنیتی خود با استفاده از شیوه های معمول در پلتفرم های ارزهای فیات هستند.

آوریل گذشته، پلتفرم مبادلات ارزی دیجیتال جمینی از آغاز همکاری خود با بورس نزدک خبر داد. این همکاری با استفاده از سیستم نظارت بر امور تراکنش‌ها به نام SMARTS انجام می‌شود که در حقیقت محصولی از بخش فناوری نزدک به حساب آمده و اکنون در جمینی فعال شده است. این سیستم می‌تواند با دقت بالایی، تغییر رفتار در فرآیند تراکنش‌ها، تراکنش‌های مشکوک و فعالیت‌هایی از این قبیل را تشخیص دهد که همین امر منجر به افزایش قابل توجه امنیت پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال جمینی شده است. همچنین جمینی به تازگی اقدام به راه اندازی پلتفرم مبادلات سهام به نام DX کرده که موتور محرک آن را از نزدک وام گرفته است.

برعکس، مرکز مبادلات بورس لندن برای مدتی به تکنولوژی بلاک چین روی آورده است، گرچه بر خلاف بعضی از بورس‌های سهام مانند ASX، این مرکز تا به حال از فن آوری بلاک چین استفاده نکرده بود.

با این حال، از اواسط سال ۲۰۱۷، یکی از شرکت‌های تابعه بورس لندن برای آزمایش با استفاده از بلاک چین در دیجیتالی کردن هر دو بخش مالکیت اوراق بهادار و ساختار سرمایه‌ای مربوط به کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME)، همکاری خود را با IBM آغاز کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version