video thumb

صرافی بایننس مقاله سفید BNB خود را بروزرسانی کرد !

صرافی بایننس، اخیرا بخش دست کاری‌ های سه ماهه‌ی توکن محلی بایننس کوین (BNB)، مقاله سفید خود را بروزرسانی کرده است. این اقدام با بررسی مقاله سفید قدیمی پشتیبان گرفته‌ شده در روزهای گذشته در آرشیو سایت Wayback Machine تائید می‌ شود.

بر اساس بخش “طرح بازخرید” در نسخه‌ی قدیمی این مقاله سفید، بایننس اعلام کرد که با ۲۰ درصد از سود خود، هر سه ماه یک بار بایننس کوین‌ها را باز خرید کرده و سپس، تا زمانی که ۵۰ درصد از کل ۱۰۰ میلیون BNB را بازخرید نکرده‌ است، آنها را از بین می برد.

در نسخه‌ی جدید این مقاله سفید، بایننس، “طرح بازخرید” را با بخش “سوزاندن” جایگزین کرده و عنوان کرده که هر سه ماه یک بار، این صرافی بر اساس حجم معاملات پلتفرم ارز دیجیتال به ارز دیجیتال خود، تا زمانی که ۵۰ درصد از کل بایننس کوین‌ ها را از بین نبرده است، به نابود کردن این کوین‌ ها ادامه خواهد داد.

در هر دو نسخه‌ی این مقاله عنوان شده که این صرافی در نهایت ۱۰۰ میلیون BNB را از بین می برد و ۱۰۰ میلیون BNB باقی خواهد ماند.

نسخه‌ی قدیمی مقاله سفید بایننس، در روز ۸ فوریه در سایت Wayback Machine قرار داده شده، در حالی که نسخه‌ی جدید آن، در تاریخ ۳۱ مارس در آرشیو این سایت دیده شد.

 

از ماه نوامبر ۲۰۱۸ تا زمان نگارش این مطلب، شرح BNB بایننس در وب سایت این صرافی بدون هیچ گونه تغییری باقی مانده است و عنوان شده که بایننس قصد دارد تا زمانی که ۵۰ درصد از کل بایننس کوین‌ های عرضه‌ شده ۱۰۰ میلیون BNB) سوزانده نشده‌اند، از ۲۰ درصد از سود هر سه ماه خود، برای بازخرید و سوزاندن این توکن ها استفاده کند.

همانطور که سخنگوی صرافی مذکور در گفتگو با خبرگزاری حوزه‌ی ارزهای دیجیتال The Block Crypto عنوان کرده است، بایننس در روند گفته‌ شده در نسخه‌ی جدید مقاله سفید، همچنان ۲۰ درصد از سود خود را خواهد سوزاند.

پس از اعلام این تغییرات، چانگ‌ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل این صرافی نیز این خبر را تائید کرد و عنوان کرد که این تغییر نام، با هدف روشن کردن این موضوع صورت گرفته است که این صرافی هیچ بایننس کوینی را بازخرید نخواهد کرد، بلکه به سادگی، با سوزاندن این توکن‌ ها، میزان عرضه‌ خود را نیز کاهش خواهد داد. وی گفت:

ما اخیرا، مقاله سفید خود را به منظور توصیف بهتر چگونگی انجام عملیات سوزاندن کوین، بروزرسانی کردیم. برای مثال، ما مرجع بازخرید را حذف کردیم، زیرا در حقیقت هیچ بایننس کوینی را بازخرید نخواهیم کرد و به سادگی با سوزاندن این BNBها، عرضه را کاهش خواهیم داد. ما همچنین کلام سود را نیز حذف کردیم، زیرا بعضی از مناطق تمایل دارند این سودها را به اوراق بهادار ربط دهند و ما می‌ خواهیم BNB را از این موضوع دور کنیم، بنابراین قصد داریم تا روش سوزاندن را این گونه توصیف کنیم و آن چه را که می‌ سوزانیم بسوزانیم.

در چند روز گذشته، صرافی بایننس، شبکه‌ی اصلی بایننس چین خود را در حالت آزمایشی بتا راه‌اندازی و اعلام کرد که قصد دارد سوآپ توکن محلی BNB خودش را در تاریخ ۲۳ آوریل اجرا کند. پس از آن نیز، بایننس از برداشت توکن‌ های BNB تحت استاندارد ERC-20 دیگر پشتیبانی نخواهد کرد، زیرا قصد دارد این نوع توکن‌ ها را به کوین‌ های BNB مبتنی بر بایننس چین (BEP2) تبدیل کند.