video thumb

هر آن‌چیزی که از ICON باید بدانید

زمانی که وبسایت آیکون را مشاهده کنید خودتان متوجه خواهید شد که آیکون قرار است پروژه‌ای باشد که بزرگترین شبکه‌های غیرمتمرکز جهان را ایجاد می‌کند که به‌ آن Hyperconnect the World هم می‌گویند. حال زمانی که در کار دقیق آیکون ریزبین‌تر شوید، خواهید فهمید که آنها پلتفرمی را ایجاد کرده‌اند که بلاکچین‌های مختلف بتوانند در آن از طریق قراردادهای هوشمند با همدیگر ارتباط داشته باشند و در مکانی که توسعه‌دهندگان آیکون آن را ICON Republic نامیده‌ اند می‌توانند از فناوری‌های جدید آیکون مانند Loopchain استفاده کنند.

دغدغه‌ی اصلی این پلتفرم ارتباط و مشارکت شرکت‌ها و بلاکچین‌های مختلف بایکدیگر بوده است. به همین دلیل اگر به هدف اصلی آیکون نگاه کنید متوجه خواهید شد که آنها سعی در ایجاد یک ارتباط راحت و مشارکت بین شرکت‌ها داشته اند. در چنین محیطی همه‌نوع افراد با هر میزان دارایی و شغلی می‌توانند با شرکت موردنظر خود بحث و مبادله داشته باشند. آیکون سعی کرده است که چنین بستری را در امنیت کامل برای همه‌ی افراد فراهم کند.

روش کار ارز آیکون

در ابتدا باید بدانید که ارز آیکون با پسوند ICX در دنیا شناخته می‌شود. حال آیکون به دوبخش برای خود تبدیل شده است که اولی جامعه‌ی Icon Republic است که شرکت‌ها و بلاکچین‌های مختلف در آن فعالیت می‌کنند و بخش دیگر آن خود اکوسیستم Loopchain  است. حال در این میان برخی از شرکت‌ها خود نیز هیچ نوع ارز مشخص شده یا شخصی‌ای ندارند و نیازمند یک ارز برای سرمایه‌گذاری و یا مبادله هستند که در اینجا می‌توانند از آیکون در جامعه‌ی خود آیکون استفاده کنند. در حقیقت ارز آیکون در Icon Repulic نقش اصلی را ایفا می‌کند و آماده‌ی خدمت رسانی به شرکت‌ها می شود.

والت آیکون

از آنجا که توکن آیکون نوعی توکن ERC20 است، می‌توان آن را در انواع والت‌هایی که اتریوم را ذخیره می‌کنند نیز ذخیره کرد و از آن در صرافی‌های مختلف برای تبادل یا فروش استفاده کرد. بعضی از والت‌های امن نیز Meta Mask , My Ether Wallet و … هستند. البته خود آیکون نیز به دنبال راه‌اندازی والت شخصی خود از طریق وب و نرم‌افزار است که به زودی ساخته می‌شود.

آینده‌ی آیکون

آینده‌ی آیکون بستگی به فعالیت‌های خود پلتفرم و اعتماد بلاکچین‌ها دارد. بسیاری از افراد آیکون را نوعی گشاینده‌ی قفل تعامل در بلاکچین دانسته اند زیرا آیکون توانسته است که ارتباطی دوطرفه بین شرکت‌ها و پلتفرم‌های مختلف ایجاد کند اما چیزی که مهم است اعتمادسازی و امنیت خود آیکون است که تا به اینجا توانسته است موفق شود. فعالیت‌های آیکون تنها در یک بخش نبوده است و در صنایع، بیمه، تحصیل و … هم نقش داشته است.

البته بخش دیگری از آینده‌ی آیکون مرتبط با کیف‌پول خود است. صرافی آیکون نیز درحال حاضر غیرمتمرکز است و به همین دلیل افراد زیادی به آن توجه کرده اند زیرا دارای امنیت بالایی است اما تا زمانی که آیکون نتواند والت‌ شخصی خود را ارائه کند، صرافی اش ناقص خواهد بود که خود آیکون قول داده است که تا آینده‌ای نزدیک والت اش را ارائه کند. آیکون نیز درحال حاضر رنک ۳۷ را در کوین‌مارکت‌کپ دارد و چیزی در حدود ۶۰ سنت ارزش دارد که می‌توانید با توجه به آینده‌ی آن، بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید.