video thumb

۶۸ درصد میلیونرهای جهان قبلاً در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند یا قصد دارند تا سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری کنند!

طبق بررسی انجام شده توسط شرکت مشاوره مالی گروه دیوره (Devere) در دوبی که در سوم می منتشر شد، ۶۸ درصد افراد با خالص دارایی بالا (ثروتمندان/میلیونرها) یا قبلاً در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند یا قصد دارند تا پایان سال ۲۰۲۲ اقدام به سرمایه گذاری کنند.

ارزجو: گروه دیوره به بیش از ۸۰ هزار مراجع با بیش از ۱۰ میلیارد دلار دارایی در بیش از ۱۰۰ کشور مشاوره ارائه می کند.

این گزارش یادآور می شود که بیش از دو سوم افراد جهان که ارزش دارایی های آن ها معادل یا بیشتر از ۱ میلیون پوند انگلیس (GBT) یا ۱٫۳ میلیون دلار است، در ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین (BTC)، اتر (ETH) و ریپل (XRP) سرمایه گذاری خواهند کرد.

بیش از ۷۰۰ نفر از مراجعان گروه دیوره در کشورهای مهم جهان آمریکا، انگلیس، استرالیا، ژاپن، قطر، سوئیس، مکزیک، هنگ‌کنگ، اسپانیا، فرانسه، آلمان، آفریقای جنوبی و امارات متحده عربی به‌عنوان پاسخ‌دهنده در نظرسنجی جدید شرکت کردند.

نایجل گرین (Nigel Green) بنیان‌ گذار و مدیر عامل دیوره پنج عامل مهم، به استثنای ترس از دست دادن یا (FOMO) را برشمرده است که باعث می‌شوند میلیونرهای جهان به ارز دیجیتال توجه داشته باشند. به گفته گرین، اولین دلیل مهم این است که ارزهای دیجیتال بدون مرز هستند. همین ویژگی باعث می شود که دارایی‌های در سراسر جهان در دسترس باشند.

عوامل دیگر عبارت اند از سازگاری ارز دیجیتال با روند جهانیِ افزایش دیجیتالی شدن، قابلیت ارز دیجیتال در ارائه راه‌حل برای مسائل واقعی مثل حواله‌های بین‌المللی و ارائه خدمات به دو میلیارد نفر جمعیت بدون بانک جهان و نیز استقبال نسل جوان‌تر و مشارکت فعّالِ سرمایه‌گذارانی نهادی.

گرین همچنین با بیان این که وقتی اطمینان وجود داشته باشد، «هیچ محدودیتی برای ارز دیجیتال وجود ندارد»، نتیجه می‌گیرد که نظرسنجی جدید «موج خوش‌بینی بین‌المللی موجهی را نسبت به ارز دیجیتال» ثابت کرده است.

این نظرسنجی در بحبوحه اقدام مهم و اخیر بازار گاوی انجام شده است و بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ از آستانه ۵۸۰۰ دلار فراتر رفته است. دیروز، شرکت مدیریت دارایی سرمایه‌گذاری‌های فیدلیتی (Fidelity) نظرسنجی جدیدی منتشر کرد که نشان می‌داد ۲۲ درصد سرمایه‌گذارانی نهادی قبلاً دارایی دیجیتال داشته‌اند.