سرمایکس
video thumb

بر اساس اظهارات مدیرعامل بایننس، ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال توسط WeChat اقدام بدی نیست!

غول پیام رسان چینی وی چت (WeChat) کاربران خود را از انجام فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال بازداشته است، اما طبق گفته های ژانگ پنگ ژائو این اقدام می تواند برای این صنعت یک روند صعودی در پی داشته باشد.

مدیرعامل بایننس عنوان کرد که این تصمیم وی چت نمونه ‌ی بارزی از سختی در کوتاه مدت مدت و کسب سود در بلند مدت است. وی افزود که این اقدام در نهایت افراد بیشتری را جذب خواهد کرد.

ژانگ پنگ ژائو اظهار داشت: این اقدام برای مردم در کوتاه مدت ناخوشایند خواهد بود، اما در بلند مدت همراه با نوعی محدودیت آزادی خواهد بود که مردم را مجبور به استفاده از ارزهای دیجیتال می کند و این چیز بدی نیست.

WeChat Pay و AliPay پس از آنکه قانون گذاران چینی فعالیت صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کردند، به محبوب ترین پردازنده های پرداخت برای معامله گران ارزهای دیجیتال تبدیل شدند. با این وجود، این کشور آسیایی هرگز روشن نکرد که آیا کاربران ارزهای دیجیتال نیز شامل این ممنوعیت می شوند یا خیر؟

این اقدام باعث شد که سرمایه گذاران قدیمی و جدید معاملات خود را بدون صرافی انجام دهند و بیشتر این کار را از طریق استفاده از پلتفرم های معاملاتی همتا به همتا نظیر لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) انجام می دادند. در عین حال، MeChat Pay و AliPay نیز تبدیل به پردازنده های پرداختی شدند و تراکنش های یوان چین را در طول معامله ارزهای دیجیتال تسهیل می بخشیدند. پس از یک سرکوب قانونی در سال ۲۰۱۸، هر دوی این پلتفرم ها تصمیم گرفتند، کاربرانی را که مشکوک به تسهیل معاملاتی ارزهای دیجیتال بودند، کنار بگذارند.

ممنوعیت فعالیت صرافی های ارزهای دیجیتال در چین باعث نشد که معامله گران میزان سهام خود را از بازار ارزهای دیجیتال کاهش دهند. در عین حال، چین همچنان ارزان ترین مقصد برای استخراج ارزهای دیجیتال باقی ماند و این مسئله بیانگر این بود که مردم چین برای مشارکت در یک اقتصاد غیرمتمرکز نیازی به یک صرافی ندارند. و همین امر در مورد ممنوعیت اعمال شده توسط WeChat Pay و AliPay نیز صدق می کند. این مسئله ممکن است، معامله گران ارزهای‌دیجیتال را به جای کنار گذاشتن برنامه های خود برای سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، آنها را به سمت یک اقتصاد مبتنی بر پول نقد حرکت دهد، درست شبیه آنچه که در کشور هند اتفاق افتاد.

بر اساس گفته های یک منبع آگاه به NewsBTC، علی رغم ممنوعیت بانکی که در مورد صرافی های ارزهای دیجیتال محلی در هند وجود دارد، معامله گران ارزهای دیجیتال همچنان در حال خرید و فروش بیت کوین هستند. گفتنی است که آنها از طریق روش های پرداخت آنلاین نظیر IMPS، تراکنش های خود را به معاملات تجاری تبدیل می کنند.

به عنوان مثال، اگر فرد A بخواهد بیت کوین خود را به فرد B بفروشد، صرفا با صدور صورتحساب به فرد B، وانمود به انجام تراکنش آنلاین می کند. بانک مرکزی هند، اشاره ای به این نوع تراکنش ها که بعدها کاربران آنها را به عنوان معاملات تجاری در پرونده های مالیاتیشان گزارش می دهند، ندارد. بنابراین، آنها به جای پرداخت مالیات بر دارایی، مالیات بر درآمد را پرداخت می کنند.

این مسئله، ثابت می کند که معامله گران ارزهای دیجیتال تا آنجا که بتوانند از ممنوعیت های اعمال شده نظیر آنچه که توسط WeChat Pay اعمال شد، سرپیچی می کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version