سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

خبر بزرگ: شرکت هول فودز استفاده از ارز دیجیتال را با پذیرفتن بیت کوین کلید زد

هیچ گونه کمبودی در مورد عوامل افزایش قیمت بیت کوین (Bitcoin) وجود ندارد. حالا هم می ‌توانید جف بزوس (Jeff Bezos) مدیر شرکت آمازون را به این لیست اضافه کنید. هول فودز (whole foods) که متعلق به شرکت آمازون می باشد، حالا بیت کوین را به عنوان یکی از روش‌ های پرداخت می پذیرد. این پیشرفت اعجاب انگیز، به خاطر قرارداد بین استارت آپ پرداخت فلکسا (Flexa) و جمینی (Gemini) ممکن شده است که جمینی صرافی ارز دیجیتال است که به وسیله تایلر و کمرون وینکلواس (Tyler and Cameron winklevoss) راه اندازی شده است.

ارزجو: کاربران فقط احتیاج به دانلود یک اپلیکیشن به نام اسپیدن (Speden) دارند تا بتوانند خریدهای روزانه‌شان را با استفاده از ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتر (Ether)، بیت کوین کش (BitcoinCash)، و دلار جمینی (Geminu Dollar) انجام دهند. با توجه به اینکه دلار جمینی استیبل کوین (stablecoin) صرافی وینکلواس است، تعجبی ندارد که در میان این ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. دلار جمینی با قرار گرفتن در میان دیگر ارزهای دیجیتال این صرافی می تواند سکه ای با قیمت ثابت وارد پرداخت های ارز های دیجیتال کند تا از طبیعت قیمت پر فراز و نشیب بیت کوین بکاهد. همانطور که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال انتظار داشتند لزومی برای پرداخت هزینه های نامحسوس یا افزایش نرخ اجناس در این میان دیده نمی شود، بنابراین کاربران انگیزه دارند که از این اپلیکیشن استفاده کنند.

تایلر وینکلواس به نشریه فورچون (Fortune) در این مورد گفته است که ایده زندگی کردن با ارز دیجیتال حالا به واقعیت تبدیل شده. حالا می ‌توانید زندگی ‌تان را با ارز دیجیتال بگذرانید. برای مصرف کنندگان، کافی است که بدانند چگونه باید از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. دقیقاً مانند احترام به محیط زیست می باشد.

همه می دانند که مشتریان هول فودز همگی حامی محیط زیست هستند و خرید های خود را داخل کیسه های پلاستیکی حمل نمی کنند. منتظر هستیم ببینیم که صاحبان فروشگاه های خارج از جامعه بیت کوین چه عکس العملی نشان می‌ دهند.

 

ممکن است که آمازون گزینه بعدی باشد

تایلر و کمرون وینکلواس در مورد این راز سکوت اختیار کرده بودند. ولی حالا که همه از این موضوع باخبر شده اند، لزومی ندارد که استفاده از بیت کوین گسترده نشود.

مرکز فروش فلکسا/جمینی واقعا می تواند بهترین مشارکت برای هر دو شرکت محسوب شود. تکنولوژی به کمک سیستم های موجود پرداخت می آید تا بتوانیم از روش پرداخت دیجیتال مانند اپل پی (Apple pay) در این بازارها نیز استفاده کنیم. تنها کاری که فروشندگان باید انجام دهند آن است که اسکنر های خود را برای تایید پرداخت هایی که از طرف اپلیکیشن اسپیدن ارسال می ‌شود، فعال کنند. مشتریان نیز که آشنایی کامل با خرید اینترنتی به وسیله دستگاه های موبایل خود دارند، بنابراین لزومی ندارد که هیچ چیز جدیدی را در این رابطه بیاموزند. هیچ مرحله دیگری برای پرداخت وجود ندارد. بنابراین وقت هیچ‌ کس در صف تلف نمی شود. فروشندگان می توانند پرداخت را به صورت ارز دیجیتال دریافت نمایند یا آن را به ارز فیات تبدیل کرده و سپس دریافت کنند.

برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال این اعلامیه چیزی است که همه منتظر آن بودند. این به آن معناست که اگر هول فودز توانسته بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را بپذیرد، از لحاظ تئوریک تمام بازار آمازون نیز می ‌تواند ارزهای دیجیتال را بپذیرد. در ایالات متحده، مشتریان دائمی آمازون در هر سال ۱۳۰۰ دلار به صورت آنلاین خریداری می کنند و افرادی که مشترکین سایت نیستند نیز ۷۰۰ دلار از این سایت خریداری می کند

غیر از هول فودز دیگر فروشندگان مانند سایت های کریت و برل (Crate and barrel) و نورداستورم (Nordstorm) نیز در این زمینه پیش ‌قدم شده‌اند. شبکه فلکسی از بیش از ۳۰ هزار فروشگاه تشکیل شده و بالاخره ارزهای دیجیتال را برای خرید جزئی مانند یک فنجان قهوه، پیتزا یا وسایل الکترونیکی وارد بازار کرده است.

جمینی در تاریخ ۱۳ می ۲۰۱۹ در توییتر نوشت که مشارکت در شبکه فلکسی برای قدرت بخشیدن به آینده پرداخت با استفاده تسهیل شده از ارزهای دیجیتال می باشد. در حال حاضر در اختیار فروشندگان بزرگ قرار گرفته است. با دانلود اپلیکیشن اسپیدن در اپل استور.

 

کاربران توییتر می ‌پرسند که چه موقعی می توانند از لایت کوین (Litecoin) در پرداخت‌ ها استفاده کنند؟

مشتریان قبلا از تردید خود درباره امکان خرید بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال در آمازون نوشته بودند. ولی به لطف جمینی، دیگر این مشکل وجود ندارد. هول فودز شرکت متعلق به آمازون شروع به استفاده از روش های پرداخت بیت کوینی کرده که باعث شده نه تنها ارزهای دیجیتال بیشتر مورد توجه قرار بگیرند بلکه صرافی جمینی نیز مورد توجه قرار گرفته است و دوره استفاده از ارزهای دیجیتال به صورت رسمی آغاز شده است. قیمت بیت کوین در حال حاضر ۷۷۹۹ و حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است. فالوور ها در توییتر می خواهند بدانند که چه موقع می توانند از لایت کوین استفاده کنند.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location