سرمایکس
video thumb

برنامه جدید لایتنینگ به شما اجازه می دهد تا با استفاده از بیت کوین پیتزا بخرید!

بیش از ۱۵۰ نفر، طی این هفته از طریق شبکه لایتنینگ و با استفاده از بیت کوین، پیتزا خریداری کردند. استارت آپ پرداخت با ارز‌های دیجیتال فولد (Fold) روز چهارشنبه درگاه پرداخت مبتنی بر وب خود به نام دومینو را راه‌اندازی کرد که به کاربران شبکه لایتنینگ این امکان را می دهد تا با استفاده از ارز فیات پیتزا بخرند. ویل ریوز (Will Reeves)، مدیر ارشد محصول استارت‌آپ فولد اینچنین عنوان می کند:

ما در تلاش هستیم تا دوباره بیت کوین را جذاب کنیم و نشان دهیم که شبکه لایتنینگ به نقطه ای رسیده که می تواند وارد جریان اصلی تراکنش های بیت کوین شود.

به گزارش ارزجو، برنامه تحت وب فولد قصد دارد که طی ۶ ماه آینده، شبکه لایتنینگ را در سرویس های خرید از جمله استارباکس (Starbucks)، هول فودز (Whole Foods)، دانکین دوناتز (Dunkin Donuts)، تارگت (Target)و اوبر (Uber)، ادغام کند. از آنجایی که این همکاری ها، رسمی نخواهند بود، استارت آپ فولد، سفارشات را به عهده کاربران گذاشته و پرداخت ها را برای یکپارچه شدن با این پلتفرم ها به ارز فیات تبدیل می کند. البته باید دید که این برنامه چگونه مدل درآمدی شرکت فولد را با راه‌اندازی نسخه‌ی اصلی شبکه‌ی لایتنینگ تغییر می دهد.

ریوز در مورد آزمایش دومینو گفت: متوسط خرید ۲۵ دلار است و از آنجایی که متوسط پرداخت ها در شبکه معمولا کمتر از ۵ دلار است، این پروژه می‌تواند برای نخستین بار ارزش پرداخت‌های شبکه‌ی لایتنینگ را بالا ببرد.

با توجه به داده های سایت ۱ML، شبکه لایتنینگ طی این هفته توانست رکورد جدیدی را با بیش از ۲۶،۵۸۸ کانال پرداخت برای معاملاتی به ارزش ۲٫۴ میلیون دلار ثبت کند که در مقایسه با ماه گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است. ریوز عنوان کرد که سفارشاتی از همه ایالت ها در سراسر ایالات‌متحده دریافت کرده است.

وی ادامه داد: ثبت سفارش‌های مردم از سراسر کشور، بسیار عالی بود.

ریوز عنوان کرد که پس از یکپارچگی شبکه لایتنینگ و فولد، این استارت‌آپ قصد دارد تا اپلیکشن تلفن همراه فولد را برای سیستم عامل های اندروید و iOS راه اندازی کند. این استارت آپ هفت نفره، که توسط شرکت تزیز (Thesis)، سرمایه خود را جذب کرده است، در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه و متنوع سازی محصولات خود است.

استارت آپ فولد قصد دارد تا در گام بعدی به سراغ انتشار اپلیکیشن ویژه گوشی هوشمند این سامانه برود. فولد در حال حاضر هر ماه ۱۵۰۰ مشتری دارد و از زمان انتشار اولین نسخه محصولش در سال ۲۰۱۴، در مجموع ۳۵۰۰۰ تراکنش بیت کوینی را تجربه کرده است.

ریوز همچنین عنوان کرد که فولد، در حال حاضر، ماهانه به ۱۵۰۰ کاربر خدمات ارائه می دهد و از زمان راه اندازی اولین نسخه اپلیکیشن خود در سال ۲۰۱۴، تقریبا ۳۵۰۰۰ تراکنش بیت کوین داشته است. تا کنون، این شرکت پروژه های گسترده خود را تنها با سرمایه مختصری که از شتاب دهنده بوست (Boost) دریافت کرده، گسترش بخشیده است. ریوز گفت که برنامه ما برای آینده، همکاری با استارت آپ های کیف پول ارزهای دیجیتال است.

وی افزود که این طرح برای همکاری های مستقیم از راه اندازی صندوق پستی رمزگذاری شده است.

ریوز با بیان اینکه بزرگ‌ترین مانع برای تبدیل بیت کوین به ارزهای فیات، ایجاد یک کیف پول جدید لایتنینگ بود، افزود: با وجود اینکه تقریبا ۱۵۰۰ سفارش در ماه وجود دارد، اما تنها ۱۰ درصد آز آنها بیت کوین های خود را به فیات تبدیل کرده اند، چرا که استفاده از کیف پول لایتنینگ برای مردم دشوار می‌باشد.

ریوز گفت: ما یک درس یاد گرفتیم و آن اینکه، اگر قصد رشد اکوسیستم لایتنینگ را داریم، نه تنها باید بهترین محصولات را ارائه دهیم، بلکه باید نحوه استفاده از آنها را نیز به بهترین نحو آموزش دهیم. ما این مسئله را در برنامه های آتی خود در نظر خواهیم گرفت.

ریوز گفت: فولد برای یکپارچه شدن با افزونه مروزگر کازا (Casa) به دنبال همکاری با این استارت آپ می باشد و از این طریق صاحبان گره های سخت‌افزاری نیز می توانند از گره ها برای خرید پیتزا استفاده کنند.

تیم فولد تقریبا تنها تیمی است که برای پذیرش عمومی شبکه لایتنینگ به سختی در حال تلاش است.

این شرکت در فوریه سال ۲۰۱۹ شاهد راه اندازی استودیوی کوالا با بازی شطرنج در شبکه لایتنینگ بود که به کاربران اجازه می داد تا با مقدار کمی بیت کوین، بتوانند بازی کنند. علاوه بر این، کاربران شبکه لایتنینگ در حال حاضر ۳،۵۳۶ پروژه‌ی مربوط به ساید فریلنس LND Work مبتنی بر بیت کوین را انجام داده اند.

در همین حال، جک دورسی، مدیرعامل اسکوئر (Square)، طی مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که اپلیکیشن دریافت وجه این شرکت در آینده ای نه چندان دور از شبکه لایتنینگ پشتیبانی خواهد کرد و تنوع پروژه های مربوط به این پروتکل باعث می شود که ریوز برای اهدافش مصمم تر شود.

ریوز در خصوص همکاری با کازا نیز چنین عنوان کرد که ما امیدوار هستیم تا با همکاری این تیم، بتوانیم شبکه لایتنینگ را در سایر نقاط جهان نیز گسترش دهیم.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version