سرمایکس
video thumb

تنظیم قرارداد صادراتی میان آرژانتین و پاراگوئه با استفاده از بیت کوین

کوین تلگراف اسپانیایی روز پنج شنبه، ۱۴ فوریه گزارش داد که آرژانتین یک معامله صادراتی با پاراگوئه با استفاده از بیت کوین (BTC) انجام داده است.

در این قرارداد، پاراگوئه محصولات آفت کش و ضد عفونی کننده خود را به ارزش ۷۱۰۰ دلار از کشور آرژانتین خریداری کرده است و برای انجام این معامله از ارزهای دیجیتال استفاده کرده است. در ابتدا هزینه این اقلام با بیت کوین پرداخت شد و سپس برای انجام تسویه حساب با صادرکننده به پزوی آرژانتین تبدیل شد.

آرژانتین این کار را با همکاری شرکت بیتکس (Bitex) انجام داده که یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی در آمریکای لاتین است و از پرداخت های بیت کوین پشتیبانی می کند.

به گفته مانوئل بویدرویت (Manuel Beaudroit)، مدیر بازاریابی ارشد بیتکس، این شرکت بخشی از برنامه دولت آرژانتین به نام Exporta Simple است که باعث تسهیل صادرات کالاها و خدمات کمتر از ۱۵،۰۰۰ می شود. بیتکس، به نوبه خود قصد دارد تا پرداخت های برون مرزی برای چنین معاملاتی را کارآمدتر کند.

طبق گزارش کوین تلگراف، بیتکس قبلا نیز در یک پروژه ارزهای دیجیتال به نام Masventas که توسط بانک آرژانتین راه اندازی شده مشارکت داشته است. Masventas در ماه می سال ۲۰۱۸، اعلام کرده بود که قصد دارد تا جایگزینی برای سیستم پرداخت سوئیفت (SWIFT) بین بانک ها در سراسر جهان ایجاد کند. بیتکس برای ارائه اکوسیستم پشتیبانی مورد نیاز تراکنش های بیت کوین در این پروژه منصوب شده بود.

طبق اخبار منتشر شده از آرژانتین در ماه جاری، کارت حمل‌ و نقل دولتی این کشور به نام ساب (SUBE) که توسط بیش از ۷ میلیون نفر در ۳۷ منطقه این کشور استفاده می‌شود نیز اخیرا بیت کوین را مورد پذیرش قرار داده است.

ضمنا بیت فوری (Bitfury) که یک شرکت فناوری بلاک چین و استخراج بیت کوین در پاراگوئه است نیز با شرکت تحقیقاتی بنیاد کامنز (Commons) واقع در کره‌ی جنوبی برای راه‌اندازی تسهیلات ماینینگ همکاری داشته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version