سرمایکس
video thumb

روسیه: ارزهای دیجیتال می‌توانند دولت‌ها را نابود کنند

یکی از مقامات بلندپایه مجلس روسیه گفته است که ارزهای دیجیتال می توانند دولت را نابود کنند

ارزجو: مراجع راهبرد امور مالی (FCA)، مهم‌ ترین قانون‌ گذار مالی انگلستان گزارش می دهد که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در این کشور حدود بیش از ۳۴ میلیون دلار را به خاطر کلاهبرداری در زمینه ارزهای دیجیتال و فارکس از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ به گزارش فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۰ می، از دست داده‌اند.

بر اساس این اطلاعات که مراجع راهبرد امور مالی، از اکشن فراد (Action Fraud) مرکز گزارش جرایم سایبری و کلاهبرداری ملی انگلستان ارائه کرده است، ضربات مالی به افراد از طریق کلاهبرداری کاهش پیدا کرده و از ۷۶ هزار دلار به ۱۸۵۰۰ دلار رسیده است و مبلغ کلی این مبالغ به ۱۴ میلیون دلار می رسد.

البته تعداد گزارش ها سه برابر شده و به ۱۸۳۴ گزارش رسیده ۸۱ درصد این گزارش ها در مورد کلاهبرداری ها در زمینه ارزهای دیجیتال می باشد.

بر اساس این گزارش مراجع راهبرد امور مالی، قصد ممنوعیت سرمایه‌گذاری با ریسک بالا مربوط به ارزهای دیجیتال را دارد. در حال حاضر مارک استوارد (Mark Steward) مدیر اجرایی مراجع راهبرد امور مالی، هشدار داده است که:

«کلاهبرداران می توانند به راحتی شما را قانع کنند. بنابراین همیشه تحقیقات تا راه به شخصه در مورد هر شرکتی که می خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید، انجام دهید تا مطمئن شوید که آن شرکت ها واقعاً فعالیت اقتصادی دارند.»

مرجع راهبرد امور مالی، همچنین اعلام کرد که کلاهبرداران از شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن سرمایه گذاران بالقوه استفاده می کنند. این قانون گذار همچنین اشاره کرده است که کلاهبرداران اغلب از تصاویر افراد مشهور، وسایل لاکچری مانند اتومبیل ها و ساعت‌ های گران ‌قیمت برای تبلیغ کار خود استفاده می کنند.

سال گذشته، استاتیس ‌گروپ (StatisGroup) شرکت مشاوره عرضه اولیه سکه، تحقیقاتی را منتشر کرد که در آن گفته شده بود بیش از ۸۰ درصد از عرضه‌های اولیه سکه در سال ۲۰۱۷ کلاهبرداری بوده‌اند. و مبالغ از دست رفته برای آن سال حدود ۱/۳۴ میلیارد دلار را در بر می گیرد.

همانطور که کوین تلگراف (Cointelegraph) به تازگی اعلام کرده است، شواهد جدیدی مبنی بر کلاهبردار بودن یک صرافی بیت کوین به نام گاکس ‌ترید (Goxtrade) وجود دارد. گاکس ‌ترید، از اسم های واقعی و تصاویر حقیقی افرادی که ثبت نام کرده بودند، مانند امبر بالدت (Amber Baldet) یکی از چهره های معروف بلاک چین، برای پر کردن صفحه کارکنان وب سایت خود استفاده کرده است و در ضمن این شرکت در هیچ بخش رسمی لیست شرکت ‌ها و مشاغل انگلستان، ثبت نشده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version