سرمایکس
video thumb

میزان استفاده از ارز های دیجیتال و بیت کوین برای خرید لوازم و خدمات بسیار کم است

اتاق فکر مجلس ایالات متحده ادعا می ‌کند که بیت کوین به عنوان منبع سرمایه مورد استفاده قرار می گیرد.

ارزجو: بیت کوین و ارزهای دیجیتال به عنوان منبع سرمایه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان پول شناخته نمی‌شوند. این مسئله در گزارشی که توسط اتاق فکر مجلس ایالات متحده در تاریخ ۱۰ می منتشر شده است، نوشته شده.

در این گزارش گفته می شود که میزان استفاده از پول نقد و روش های مشابه کاهش پیدا کرده و به نظر می رسد که این نشانه ای از کاهش استفاده از پول کاغذی و افزایش استفاده از کارت‌ های اعتباری باشد.

این محققان همچنین به بررسی دیگر اشکال پرداخت از جمله ارزهای دیجیتال پرداخته اند. چه به وسیله عموم مردم چه به صورت خصوصی یا توسط بانک مرکزی.

با در نظر گرفتن بیت کوین به شکل نمونه اولیه آن، نتیجه این تحقیق همان چیزی است که منابع دولتی همیشه از آن یاد می کنند.

این گزارش می‌گوید: «با این که اطلاعات قیمت بیت کوین نشان از علاقه عمومی و افزایش تقاضا برای ارز های دیجیتال دارد، ولی میزان استفاده از ارز های دیجیتال برای خرید لوازم و خدمات بسیار کم است (به این معنا که این ارزهای دیجیتال به میزان محدودی به عنوان پول مورد استفاده قرار می گیرند). تحلیل‌ های قابل اطمینان، نشان می دهد که ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت برای خرید لوازم و خدمات مورد استفاده قرار نمی گیرد، ولی به عنوان منبع سرمایه مرد قبول واقع شده اند.»

ولی همان طور که کوین تلگراف می‌گوید، از روی تجزیه و تحلیل هایی که در ماه گذشته توسط کمپانی دیتا لایت (datalight) انجام شده است، تصویری کاملا متفاوت ارائه می دهد و ادعا شده که بیت کوین به همان اندازه که از پول نقد و کارت اعتباری در سراسر جهان استفاده می شود، مورد استفاده قرار گرفته است. تنها چیزی که در این میان احتیاج است، این است که بیت کوین در همین مسیر موفقیت آمیز به پیش برود.

«اگر بیت کوین با همین سرعت به راه خود ادامه دهد در ده سال آینده می‌تواند در تمام رقابت ها حرف اول را بزند.»

البته برخی از افراد در این مورد قانع نشده اند. برای مثال پیتر شیف (peter schiff) یکی از حامیان سرمایه گذاری بر روی طلا، به بحث با نویسنده کتاب «استاندارد بیت کوین» یعنی سیف‌الدین آموس (saifedean ammous) پرداخته و به بررسی همه جانبه پتانسیل بیت کوین برای تبدیل شدن به پول آینده پرداخت.

در عین حال، یک روز قبل از انتشار گزارش اتاق فکر مجلس ایالات متحده، سناتور برد شرمن (Brad Sherman) درخواست ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال به علت احتمال تضعیف قدرت ایالات متحده را کرده بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version