سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سوئینگ تریدینگ (Swing Trading) چیست؟

سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال به روش‌های متنوعی انجام می‌شود، اما محبوب‌ترین آن ترید و نوسان‌گیری از تغییرات قیمتی این دارایی‌های دیجیتال است. طی دهه‌های گذشته استراتژی‌ها و روش‌های مختلفی برای فعالیت تریدینگ و سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی ایجاد شده است که یکی از آن‌ها، سوئینگ تریدینگ نام دارد.

ترید یک روش سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی است که از مدت‌ها پیش و حتی قبل از ایجاد اولین ارز دیجیتال جهانی نیز توسط بسیاری در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. پیاده‌سازی استراتژی‌های معاملاتی سوئینگ تریدینگ می‌تواند برای معامله‌گرانی که در بازار ارز‌های دیجیتال فعالیت دارند نیز به همان اندازه و حتی بهتر از بازار‌های سنتی سودآور باشد.

یادگیری استراتژی‌های سوئینگ تریدینگ ارز‌های دیجیتال می‌تواند به سود‌های کوتاه‌مدت قابل توجهی نسبت به روش‌های دیگر منجر شود که برای به دست آوردن سود به زمان بسیار بیشتری نیاز دارند.  شناسایی و انجام معاملاتی که در بازه‌های زمانی کوتاه سودآور هستند، هدف سوئینگ تریدینگ است. اما اگر ندانید که چه تکنیک‌ها و روش‌هایی در این استراتژی برای شما بهترین کارایی را دارند، انجام معاملات می‌تواند پیچیدگی‌ها و چالش‌های بسیاری را داشته باشد.

ارز‌های دیجیتال دارایی‌های پرنوسان و بی‌ثباتی هستند و در مقایسه با معاملات روزانه در بازار، پایه‌گذاری برنامه‌های معاملاتی شما بر اساس نوسانات ارزهای دیجیتال پتانسیل بیشتری را برای کسب سود ایجاد می‌کند. برای آشنایی بیشتر با سوئینگ تریدینگ و چگونگی موفقیت در انجام آن، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

معنی سوئینگ تریدینگ

سوئینگ تریدینگ (Swing Trading) یک استراتژی معاملاتی در بازار‌های مالی است که برای نوسان گیری کوتاه مدت از قیمت دارایی‌ها استفاده می‌شود. این عبارت به معنی معاملات نوسانی است و همانطور که از نام آن پیداست، سرمایه‌گذاران به کمک آن به دنبال بهره بردن از نوسانات قیمتی دارایی‌ها مانند ارز‌های دیجیتال هستند.

کسب سود در این روش با ترید انجام می‌شود که به خرید یک دارایی در قیمت کم و سپس فروش آن در قیمت‌های بالاتر اشاره دارد. ترید موفق فرآیندی پیچیده و نیازمند کسب مهارت و صرف زمان و سرمایه است، بنابراین استراتژی سوئینگ تریدینگ برای تریدر‌های بسیار ماهر بازار کاربرد دارد و تازه واردان بازار نمی‌توانند از سوئینگ تریدینگ برای کسب سود استفاده کنند.

در حالی که از سوئینگ تریدینگ در هر بازه زمانی می‌توان استفاده کرد، اما معمولاً معامله گران نوسانی ارز‌های دیجیتال در فریم زمانی 4 تا 24 ساعت فعالیت می‌کنند.  این معامله‌گران ارز‌های دیجیتال از شاخص‌های فنی برای شناسایی و پیش‌بینی نوسان قیمت ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند تا نقاط مناسب ورود و خروج معاملات را مشخص کنند. بنابراین افرادی از سوئینگ تریدینگ استفاده می‌کنند که توانایی تحلیل و بررسی سریع بازار را دارند و می‌خواهند در مدت زمان کوتاه معاملات خود را ببندند.

با این حال، سوئینگ تریدینگ در برخی زمان‌ها می‌تواند در بلند مدت نیز مورد استفاده قرار گیرد و امروزه هر دو تریدر‌های کوتاه و بلند مدت از آن استفاده می‌کنند.

در مجموع، سوئینگ تریدینگ یک سبک معاملاتی سوداگرانه و مدیریت ریسک ارز دیجیتال است. در این نوع استراتژی سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار معمولاً یک روز یا بیشتر (اغلب یک تا دو هفته) موقعیت خود را حفظ می‌کند. با این حال شما همچنین می‌توانید موقعیت خود را در معامله برای دوره‌های طولانی‌تری حفظ کنید، اما در معاملات نوسانی این بازه معمولاً حداکثر تا چندین ماه به طول می‌انجامد.

فعالان سوئینگ تریدینگ تلاش می‌کنند تا روند‌ها را پیش‌بینی کنند و معمولاً در ارز‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌کنند که بیشترین ارزش بازار را دارند. به همین دلیل است که معامله گران نوسانی می‌توانند به سرعت به سود برسند، زیرا تمام تلاش خود را می‌کنند تا از قرارگیری در شرایط‌ غیرقابل پیش‌بینی (مانند سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها) دوری کنند و در ارز‌هایی فعالیت داشته باشند که با تحلیل و بررسی روند‌های قیمتی، پیش‌بینی روند‌های آینده آن‌ها امکان‌پذیر باشد.

در سوئینگ تریدینگ فریم زمانی 4 ساعته بهترین بازه زمانی برای معاملات ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود، این بدان معنی است که نمودار‌های چهارساعته می‌توانند به تریدر‌های این استراتژی برای شناسایی روند‌های بازار کمک کنند.

سوئینگ تریدینگ در ارز دیجیتال چیست؟

سوئینگ تریدینگ یک روش جدید سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال نیست و در گذشته در بازار‌های دیگری مانند فارکس نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. امروزه با توجه به نوسانات شدید قیمتی ارز‌های دیجیتال، سوئینگ تریدینگ و معاملات نوسانی در بازار ارز‌های دیجیتال نیز به روش فعالیت محبوبی تبدیل شده است.

همان طور که در سایت investors هم گفته شده، برای فعالیت در سوئینگ تریدینگ ارز‌های دیجیتال، باید با شاخص‌ها و اندیکاتور‌های تحلیل تکنیکال آشنا باشید. در معاملات نوسانی، بهترین اندیکاتور‌ها آن‌هایی هستند که اطلاعات دقیق‌ و به موقع‌ را ارائه می‌دهند که شامل شاخص‌هایی است که حرکت قیمت، نوسانات و حرکت را دنبال می‌کند.

بررسی شاخص ها برای سوئینگ تریدینگ لازم است

شاخص‌های قیمت مانند سطوح حمایت و مقاومت می‌توانند به معامله گران کمک کنند تا نقاط بازگشت احتمالی را شناسایی کنند.

به طور مشابه، شاخص‌هایی که نوسانات را اندازه‌گیری می‌کنند، می‌توانند برای تشخیص زمانی که قیمت‌ها به حداکثر محدوده‌های خود می‌رسند استفاده شوند.

در نهایت، اندیکاتور‌های مومنتوم می‌توانند به معامله گران کمک کنند تا قدرت یک روند را بسنجند و تعیین کنند که آیا احتمال ادامه آن وجود دارد یا خیر.

با استفاده از ترکیبی از این اندیکاتور‌ها، معامله گران نوسان می‌توانند تصویر روشنی از بازار داشته باشند و تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد زمان ورود و خروج از معاملات بگیرند.

این شاخص‌ها همراه با استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، به معامله گران نوسانی ارز‌های دیجیتال کمک می‌کنند تا به سود قابل توجهی در این بازار دست پیدا کنند.

آموزش سوئینگ تریدینگ ارز دیجیتال

اندیکاتور‌ها و روش‌های متنوعی برای فعالیت در سوئینگ تریدینگ وجود دارند، روش‌هایی که هرکدام می‌توانند برای شرایط‌های مختلف سرمایه‌گذاران بازار کاربردی باشند. با این حال باری دیگر لازم به ذکر است که در تمامی استراتژی‌ها و روش‌ها، تریدر باید توانایی تحلیل بازار، مدیریت سرمایه و ریسک و مهارت مورد نیاز فعالیت در بازار‌های پرنوسان مانند ارز‌های دیجیتال را داشته باشد.

ترید و سوئینگ تریدینگ پیچیدگی‌های خود را دارند که شرح جزئیات آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. بنابراین اگر به سوئینگ تریدینگ حرفه‌ای علاقه‌مند هستید، باید آموزش آن را از طریق پکیج‌های آموزشی یا اساتید حرفه‌ای دنبال کنید تا مطمئن شوید که به روشی اصولی و قابل اطمینان در بازار ارز‌های دیجیتال فعالیت دارید و سرمایه خود را به راحتی از دست نمی‌دهید.

فراموش نکنید که سرمایه‌گذاری‌های موفق از تحقیق، تجزیه و تحلیل و تدوین استراتژی‌ها ساخته می‌شوند. در حالی که یک سبک معاملاتی ممکن است با دیگری متفاوت باشد، اما اصول اساسی یکسان باقی می‌مانند و آن شناسایی بهترین زمان برای خرید و بهترین زمان برای فروش است.

خرید و فروش، پایه تمام استراتژی های ترید ارز دیجیتال است

در ادامه برخی از محبوب‌ترین استراتژی‌هایی که معامله گران نوسانی از آن‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند آورده شده است. در مقاله بهترین اندیکاتور برای نوسان‌گیری یا سوئینگ تریدینگ هم توضیحاتی در این رابطه داده ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید.

استراتژی جذب روند (Trend-Catching)

برخی معامله گران تمایل دارند تا موقعیت‌های معاملاتی خود را تا زمانی که روند تغییر کند حفظ کنند، در حالی که معامله گران نوسانی در هر زمانی که به سود هدف خود برسند از موقعیت خارج می‌شوند. اما هر دو از یک روش پیروی می‌کنند و آن، شناسایی و جذب روند است.

به عنوان مثال، سوئینگ تریدر‌ها پس از آنکه یک ارز دیجیتال به کف قیمتی خود رسید، به روند صعودی آن اضافه می‌شوند و در مدت کوتاهی از این روند ایجاد شده به سود می‌رسند. شاخص‌های مختلف تحلیل تکنیکال از جمله اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور میانگین‌های متحرک (MA) به تریدر‌ها کمک می‌کنند تا این روند‌های قیمتی را شناسایی کنند.

هدف معامله گران نوسانی این است که روند و همچنین سطوح یا اندیکاتور‌های حمایت و مقاومت را شناسایی کنند تا در هنگام حمایت وارد بازار شوند و در مقاومت خارج شوند.

مزایای این استراتژی:

·         انعطاف‌پذیری بیشتر برای تریدر‌های کوتاه مدت و عدم نیاز به ثبت موقعیت‌های بلند مدت.

·         فرصت‌های بیشتر برای ورود و خروج به دلیل نوسانات قیمتی ارز‌های دیجیتال.

معایب این استراتژی:

·         افزایش هزینه‌های تراکنش به دلیل نیاز به ثبت معاملات مکرر.

·         نیازمند نظارت مداوم که ممکن است برای برخی از معامله گران که زندگی پرمشغله‌ای دارند زمان بر و استرس‌زا باشد.

استراتژی شکست سطح مقاومت (Breakout Swing)

شکست سطح مقاومت یا بریک اوت زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت از یک محدوده تعریف شده فراتر می‌رود (به عبارتی قیمت از سطح مقاوت می‌شکند). معامله گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، منتظر رخ دادن این شکست‌های قیمتی هستند تا موقعیت‌های لانگ را در ابتدای روند صعودی باز کنند.

با استفاده از این استراتژی، یک معامله‌گر نوسانی تلاش می‌کند تا در اوایل یک روند صعودی موقعیت خود را باز کند و این معامله گران معمولاً زمانی که سطح نوسانی مورد نظر را در روند قیمتی می‌بینند به معامله وارد می‌شوند. این استراتژی برای کسانی که در معاملات ارز‌های دیجیتال با تجربه هستند و با نوسانات قیمتی این بازار به خوبی آشنا هستند مفید است.

مزایای این استراتژی:

·         روند‌های صعودی می‌توانند شتاب زیاد و سود قابل توجهی داشته باشند.

·         در بازار بی‌ثبات ارز‌های دیجیتال این شکست‌های قیمتی به طور مداوم رخ می‌دهند و بنابراین فرصت‌های زیادی برای ثبت معاملات در این استراتژی وجود دارد.

معایب این استراتژی:

·         خطر گرفتار شدن در بریک اوت کاذب.

·         نیاز به تکیه بر سطوح حمایت و مقاومت.

استراتژی شکست سطح حمایت (Breakdown Swing)

شکست سطح حمایت یا بریک داون، برعکس شکست بریک اوت است: معامله‌گر زمانی که قیمت دارایی به زیر سطح حمایت تعریف‌شده در روند نزولی می‌رسد، موقعیت فروش را باز می‌کند. برای استفاده مؤثر از این استراتژی، یک معامله‌گر باید میانگین‌های متحرک و نوسانگر‌ها را بررسی کند. مفهوم استراتژی‌های بریک داون و بریک اوت مشابه است و مزایا و معایب یکسانی دارند.

استراتژی فیدینگ (Fading)

این استراتژی مستلزم انجام معاملات در برابر حرکت (کانتر ترند) است. به عبارت دیگر، یک معامله‌گر در زمانی که بازار در حال فروش است خرید خود را انجام می‌دهد و زمانی که بازار در حال خرید است، می‌فروشد. در این استراتژی، هدف کسب سود از اصلاحات قیمتی است.

از آنجایی که ارز‌های دیجیتال به شدت بی‌ثبات هستند و قیمت‌ها به طور مداوم تغییر می‌کنند، معامله گرانی که از استراتژی فیدینگ استفاده می‌کنند تمایل دارند تا از روند‌های معکوس حرکت بازار استفاده کنند و در این نوسانات، به سود برسند.

بیشتر زمان‌ها، این معامله گران از طریق آمار‌های کلیدی مانند نرخ بهره، شاخص‌های فنی و روانشناسی انسانی برای ثبت معاملات خود استفاده می‌کنند.

موقعیتی را تصور کنید که یک خبر منفی باعث فروش گسترده بازار شده است، در این موقعیت تریدر‌های حرفه‌ای خبر و تأثیر بلندمدت آن را بررسی می‌کنند و در صورتی که نتیجه بگیرند که اثر این خبر در بازار موقت است، در روند نزولی با قیمت بسیار مناسب خرید خود را انجام می‌دهند تا در روند صعودی که بزودی رخ می‌دهد، سود زیادی را کسب کنند.

فیدینگ یک استراتژی پرریسک ترید است

علاوه بر آن، در بازار ارز‌های دیجیتال که به میزان قابل توجهی نوسانات وجود دارد، استراتژی فیدینگ می‌تواند کاربرد‌های زیادی داشته باشد زیرا اصلاحات قیمتی مکرر و بالقوه سودآور به طور مداوم رخ می‌دهند. اگرچه سود‌های کوتاه مدت با این استراتژی امکان‌پذیر است، اما اگر روند بر خلاف تصور تریدر رخ دهد یا معکوس شود، ریسک بالایی را نیز به همراه دارد.

به طور کلی این استراتژی برای معامله گران با تجربه است، زیرا به چشمی آموزش دیده نیاز دارد و خطرات مختلفی را در بر می‌گیرد.

مزایای این استراتژی:

·         در روند‌های نزولی می‌تواند سودآور باشد.

·         در بازار‌های پرنوسان مانند ارز‌های دیجیتال مؤثر است.

معایب این استراتژی:

·         فقط برای معامله گران پیشرفته و با تجربه مناسب است.

·         مدیریت آن سخت و تحمل بار روانی حرکت برخلاف روند بازار دشوار است.

جمع‌بندی

هم اکنون استراتژی‌های معاملاتی نوسانی متعددی وجود دارند که هر یک از آن‌ها می‌توانند در شرایطی موفق یا ناموفق باشند. آن‌ها در بسیاری از بازار‌های مالی قابل استفاده هستند و امروزه در بازار ارز‌های دیجیتال نیز به روش‌های محبوبی برای ثبت معاملات تبدیل شده‌اند زیرا بازار‌های پرنوسان، بهترین راه برای امتحان سوئینگ تریدینگ و ایجاد تکنیک‌های شخصی برای کسب سود هستند.

اگر احساس می‌کنید که این روش برای شما نیز می‌تواند مناسب باشد، مهارت تحلیل‌های تکنیکال خود را افزایش دهید، اهمیت دوره‌های آموزشی و مدیریت سرمایه را فراموش نکنید و از نمودار‌های روزانه ارز‌های دیجیتال غافل نشوید تا مسیر تبدیل شدن به یک معامله‌گر نوسانی موفق را طی کنید.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version