سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معرفی بهترین استراتژی های معاملاتی و ترید ارز دیجیتال

لیست عناوین این مطلب

مقدمه‌ای بر استراتژی معاملاتی ارزهای دیجیتال و اهمیت داشتن آنبهترین استراتژی‌های معاملاتی و ترید ارز دیجیتال کدم‌اند؟ترید روزانه ارزهای دیجیتال (Day Trading)هودل (HODL)آربیتراژ (Arbitrage)معاملات فرکانس بالا (High-Frequency Trading)متوسط هزینه دلاری (Dollar-Cost Averaging)اسکالپینگ (Scalping)محدوده نوسان (Range Trading)صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی (Index Investing)معامله بر اساس خط روند (Trend Trading)ترید معکوس (Reversal Trading)پولبک (Pullback)شکست روند و سطح یا بریک اوت (Break Out)پوزیشن تریدینگ (Position trading)تحلیل سنتیمنتال یا احساسات (Sentiment Analysis)استراتژی معاملاتی استرادلِ خرید (Long straddle)میانگین هزینه دلاری (DCA)صندوق شاخص ارزهای دیجیتال (CIF)استراتژی معاملاتی محدود (Limit Order)استراتژی رباتی (Trade Bots)استراتژی خرید در زمان مناسب (Time To Market)فیدینگ (Fading Trading)استراتژی ترید بر اساس نقاط طلایی و تقاطع مرگ (Golden And Death Cross)چگونه ارز دیجیتال مناسب برای ترید روزانه را تشخیص دهیم؟وایت پیپر ارز دیجیتال (Whitepaper)ارزش بازار ارز دیجیتال (Market Capitalization)سرمایه در گردش ارز دیجیتال (Circulating Supply)عرضه کل ارز دیجیتال (Total Supply)جمع‌بندی

امروزه افراد حاضر و فعال در بازار ارزهای دیجیتال، به خوبی می‌دانند که داشتن یک استراتژی معاملاتی در این بازار امری ضروری است و خوشبختانه این ضرورت به لطف فضای مجازی و دیگر پلتفرم‌ها، به گوش تمامی افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال رسیده است. انجام معامله بدون استراتژی معاملاتی اقدامی است که بسیاری از فعالان، افراد را به انجام آن منع کرده‌اند چرا که معامله‌ی بدون استراتژی، فرقی با یک معامله‌ی کور ندارد و در نهایت منجر به از دست رفتن دارایی‌تان می‌شود. در این مقاله از سرمایکس، می‌خواهیم به معرفی بهترین استراتژی‌های معاملاتی و ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مقدمه‌ای بر استراتژی معاملاتی ارزهای دیجیتال و اهمیت داشتن آن

استراتژی معاملاتی به طور ساده، یک روش منظم و حساب‌شده‌ی معاملاتی را به معامله‌گر پیشنهاد می‌کند که شخص می‌تواند بر اساس آن و پیروی از آن استراتژی، تصمیمات معاملاتی بگیرد و خریدوفروش کم ریسک‌تری داشته باشد. استراتژی‌های معاملاتی جزو پایه‌های اساسی آموزش ترید ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. استراتژی‌های معاملاتی موجود برای ارزهای دیجیتال می‌توانند ساده یا پیچیده باشند، اما عموماً تمامی آن‌ها بر اساس یکسری قوانین مشخص تنظیم شده‌اند که اگر نسبت به آن قوانین پایه آگاهی لازم را داشته باشید، درک استراتژی‌های معاملاتی در همه سطح، آسان‌تر می‌شود.

در بازار ارزهای دیجیتال، معامله بر اساس حرف دیگران و غریزه‌ی خود، کار اشتباهی است که متأسفانه همچنان توسط معامله‌گران ناوارد زیادی انجام می‌شود. به سود رسیدن در چنین معاملاتی به ندرت اتفاق می‌افتد و دلیل نمی‌شود که اگر یک‌بار موفق شدید یا شخص دیگری موفق شد، آن موفقیت برای شما نیز مجدد تکرار شود. یک معامله‌گر خوب باید وقت کافی برای آشنایی و فرا گرفتن استراتژی‌های معاملاتی بگذاردد و سعی کند بر اساس دارایی‌اش و نوع شرایطی که در آن قرار دارد، استراتژی معاملاتی مناسب را اتخاذ کند. به طور کلی، می‌توان گفت که استفاده از استراتژی معاملاتی صحیح در ترید ارز دیجیتال، موارد مثبت زیر را به دنبال دارد:

·        باعث مدیریت ریسک ارز دیجیتال می‌شود

·        امکان مدیریت نوسانات را برای شما فراهم می‌کند

·        شما را برای انجام انواع معاملات آماده می‌کند

·        سود شما را بالا برده و ضرر را کاهش می‌دهد

·        مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال را در شما تقویت می‌کند

بهترین استراتژی‌های معاملاتی و ترید ارز دیجیتال کدم‌اند؟

همان‌طور گه گفته شد، تنها با داشتن استراتژی معاملاتی مناسب است که ریسک سرمایه‌گذاری شما تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. همچنین پیروی از چندین استراتژی معاملاتی این کمک را به شما می‌کند تا عجولانه معامله نکنید و سرمایه خود را عاقلانه‌ و حساب شده وارد یک ارز دیجیتال کنید. به طور کلی، تمامی استراتژی‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال شامل موارد زیر می‌شوند:

ترید روزانه ارزهای دیجیتال (Day Trading)

معاملات روزانه به معاملاتی گفته می‌شود که در آن معامله‌گر، در یک موقعیت معاملاتی اقدام به خرید و سپس در همان روز در موقعیت مناسب اقدام به فروش می‌کند. این نوع معاملات معمولاً طی چند ساعت به اتمام می‌رسند و هدف از انجام آنان، کسب سود از کوچک‌ترین حرکات بازار است. تریدرهای این استراتژی، معمولاً از تحلیل تکنیکال در معاملات خود استفاده می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است که این نوع معاملات یکی از پرریسک‌ترین استراتژی‌های ترید ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله ترید روزانه ارز دیجیتال را هم مطالعه کنید.

هودل (HODL)

در این استراتژی معاملاتی، تریدر یک دارایی را خریداری می‌کند و سپس آن را برای مدت طولانی نگهداری می‌کند. این استراتژی با این امید صورت می‌گیرد که آن ارز دیجیتال در دراز‌مدت، رشد قابل‌توجهی خواهد داشت. معامله‌گران این استراتژی معاملاتی باید این مورد را در نظر داشته باشند که ارز دیجیتال موردنظرشان ممکن است رشد مورد انتظارشان را نداشته باشد و شرایط طور دیگری رقم بخورد؛ بنابراین می‌توان گفت که این استراتژی نیز، ریسک‌های خودش را دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله هودل را هم مطالعه کنید.

آربیتراژ (Arbitrage)

یکی از استراتژی‌های پراستفاده در ارزهای دیجیتال است که در آن، تریدر یک ارز دیجیتال را از یک صرافی می‌خرد و در یک صرافی دیگر به فروش می‌رساند. قیمت‌های صرافی‌ها معمولاً یکی نیستند و در برخی موارد پیش می‌آید که قیمت یک دارایی را متفاوت از یکدیگر نشان دهند. این تفاوت قابل‌توجه نیست، اما اگر در زمان مناسب و به میزان زیاد خریداری شود و سپس به سرعت در صرافی دیگر به فروش برسد، می‌تواند سود خوب و مطمئنی به دست معامله‌گر برساند. این استراتژی پر ریسک نیست، اما به ندرت اتفاق می‌افتد و نیاز به زمان زیادی برای بررسی بازار دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله آربیتاژ را هم مطالعه کنید.

معاملات فرکانس بالا (High-Frequency Trading)

معاملات فرکانس بالا یا HTF با بهره‌گیری از الگوریتم‌ها و ربات‌های معاملاتی به کاربر اجازه می‌دهند خریدوفروش را با سرعتی بسیار بالا انجام دهد. برای طراحی چنین رباتی باید علاوه بر داشتن دانش کافی در حوزه‌های ریاضی و علوم رایانه، درک کاملی از اصول پیچیده بازار معاملاتی هم داشته باشید؛ بنابراین تنها حرفه‌ای‌ترین تریدرها باید به سراغ این دسته از معاملات بروند. از انواع استراتژی‌های معاملات فرکانس بالا می‌توان به آربیتراژ، تشخیص نقدینگی و مومنتوم تریدینگ اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله معاملات فرکانس بالا را هم مطالعه کنید.

متوسط هزینه دلاری (Dollar-Cost Averaging)

این استراتژی به این صورت است که در آن معامله‌گر، مقدار مشخص و کوچکی از دارایی‌ نقدی‌اش را در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده سرمایه‌گذاری می‌کند که هدف از آن این است که تریدر به یک‌باره، دارایی‌اش را در معرض ریسک قرار ندهد. برای مثال، شخص می‌توان یک ارز دیجیتال را انتخاب کند و به تدریج بر میزان سرمایه‌گذاری‌اش بر آن اضافه کند. این باعث می‌شود که ضرر کمتر و حتی سود بیشتر شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله متوسط هزینه دلاری را هم مطالعه کنید.

اسکالپینگ (Scalping)

روشی برای کسب سود از ناکارآمدی‌های یک بازار است، به این صورت که معامله‌گر حجم معاملاتش را افزایش می‌دهد و سپس با بررسی ترندهای تاریخی و حجم تراکنش‌های بازار، نقطه ورود و خروجش را در یک روز مشخص می‌کند. این کار عموماً توسط نهنگ‌های بازار صورت می‌گیرد که هدفشان، به هم زدن روند یک ارز دیجیتال و تبدیل آن به روند موردنظرشان است. ارزهای دیجیتال به دلیل نقدینگی بالایی که دارد، تعیین نقطه ورود و خروج را آسان کرده است و از این رو، استراتژی اسکالپینگ به میزان زیادی در آن استفاده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله اسکالپ تریدینگ را هم مطالعه کنید.

محدوده نوسان (Range Trading)

در این روش، سرمایه‌گذار یک محدوده قیمتی را برای خرید و فروش ارز دیجیتال مشخص می‌کند و در کوتاه‌مدت به پیروزی از آن می‌پردازد. برای مثال فرض کنید قیمت فعلی بیت کوین 35 هزار دلار است؛ حالا اگر پیش‌بینی کرده باشید که قیمت در هفته‌های بعدی به 40 هزار دلار خواهد رسید، یعنی انتظار دارید که معامله این ارز دیجیتال در محدوده 35 تا 40 هزار دلار دنبال شود. به همین دلیل است که به این استراتژی، محدوده نوسان گفته می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله محدوده نوسان را هم مطالعه کنید.

صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی (Index Investing)

صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی ارز دیجیتال، یک ابزار معاملاتی به حساب می‌آید که شامل یک سبد خرید حاوی ارزهای دیجیتال مختلف می‌شود که دارایی موجود در آن از طریق یک استخر سرمایه‌گذاری تأمین شده است. برای انجام سرمایه‌گذاری شاخصی، می‌توان واحدهای صندوق قابل معامله (ETF) خریداری کرد یا روی شاخص‌هایی مانند دیفای پالس ایندکس (DeFi Pulse Index) سرمایه‌گذاری کرد که تا حدودی ریسک را کاهش می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله صنودق سرمایه گذاری شخصی را هم مطالعه کنید.

معامله بر اساس خط روند (Trend Trading)

در استراتژی معامله بر اساس خط روند، موقعیت‌های معاملاتی را برای چند ماه حفظ می‌کنند تا بتوانند آن را از طریق سیگنال‌های بازار به فروش برسانند و سود کنند. به طور ساده‌تر، منتظر ترندها و موقعیت‌ها خاص می‌مانند. تریدرها در این استراتژی، بر اساس وضعیت بازار موقعیت‌های کوتاه‌ یا بلند‌مدت ایجاد می‌کنند، اما به‌احتمال بازگشت روند نیز توجه می‌کنند و سعی می‌کنند با استفاده از شاخص‌هایی همچون میانگین متحرک همگرا واگرا (MACD)، شانس موفقیتشان را به حداکثر برسانند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله معامله بر اساس خط روند را هم مطالعه کنید.

ترید معکوس (Reversal Trading)

ترید معکوس یا ریورسال تریدینگ به طور کلی بر مبنای روند کلی قیمت ارزهای دیجیتال برنامه‌ریزی‌شده است و علیرغم سودآوری و کاربردی‌ بودنش، بسیار پر ریسک است. در این روش، تریدر سعی می‌کنند نقاط مشخصی را روی نمودار قیمتی مشخص کند که البته تشخیص این نقاط، باید با استفاده از ابزارهای مخصوص وارونگی قیمت صورت بگیرد. تعیین این نقاط نیز به طور کلی بر اساس تحلیل‌های خود شخص یا ربات از بازار صورت می‌گیرد. دقت کنید که این نقاط پیش‌بینی می‌شوند و پیش‌بینی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، همیشه درست از آب درنمی‌آیند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله ترید معکوس را هم مطالعه کنید.

پولبک (Pullback)

اصلاح قیمت یا پولبک به حرکت قیمت در خلاف جهت روند اصلی گفته می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که توقفی کوتاه‌مدت در روند افزایش یا کاهش قیمت یک دارایی رخ بدهد. این نوع حرکت‌های اصلاحی باعث می‌شود کلیه‌ی نمودارهای قیمتی یک دارایی از حالت خط مستقیم، به خطوط شکسته و نوسانی تبدیل شوند. پولبک معمولاً به عنوان یک فرصت خرید مجدد تلقی می‌شود و بیشتر در مجاورت سطوح حمایت و مقاومت شکل می‌گیرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله پولبک را هم مطالعه کنید.

شکست روند و سطح یا بریک اوت (Break Out)

شکست روند یا بریک اوت زمانی رخ می‌دهد که قیمت از سطح خاصی از محدوده معاملاتی خارج شود. شکست همچنین می‌تواند زمانی رخ دهد که دارایی به سطح قیمت خاصی برسد که این سطوح قیمتی خاص شامل سطوح حمایت و مقاومت، نقاط محوری، سطوح فیبوناچی و دیگر موارد می‌شود. یکی از استراتژی‌هایی که اکثر معامله گران از آن بهره می‌برند، استراتژی شکست روند یا بریک اوت است. در این استراتژی، معامله‌گر متوجه خواهد شد که اگر قیمت از سطح مقاومت بالاتر برود، باید انتظار صعود قیمت و اگر به زیر سطح مقاومت برود، باید انتظار نزول قیمت را داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله بریک اوت را هم مطالعه کنید.

پوزیشن تریدینگ (Position trading)

پوزیشن به طور کلی به موقعیتی در نمودار قیمتی گفته می‌شود که معامله‌گر در آن اقدام به خرید یا فروش می‌کند. به طور کلی به خریدوفروش بر اساس پوزیشن، پوزیشن تریدینگ گفته می‌شود که مهم‌ترین روش پوزیشن تریدینگ، خرید یک ارز دیجیتال در موقعیت مشخص شده و نگهداری آن به مدت طولانی است تا ارزشش بیشتر شود و زمان مناسب برای فروش در پوزیشن درست، فرا برسد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله پوزیشن تریدینگ را هم مطالعه کنید.

تحلیل سنتیمنتال یا احساسات (Sentiment Analysis)

به بررسی نگرش و احساسات عمومی معامله‌گران به یک دارایی در بازار ارزهای دیجیتال، تحلیل سنتیمنتال یا احساسات گفته می‌شود. این استراتژی معاملاتی به معامله‌گر در تشخیص درست روند قیمتی یک دارایی کمک می‌کند چرا که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوسانی است که و احساسات عمومی معامله‌گران یک دارایی، تأثیر قابل‌توجهی بر روند کلی قیمت آن دارایی دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله تحلیل سنتیمنتال را هم مطالعه کنید.

استراتژی معاملاتی استرادلِ خرید (Long straddle)

این استراتژی در مواقعی اجرا می‌شود که انتظار نوسان شدیدی در قیمت یک دارایی داشته باشیم. برای مثال، شما منتظر یک خبر مهم هستید که می‌دانید بر قیمت آن دارایی تأثیر قابل‌توجهی می‌گذرد، اما دقیقاً نمی‌دانید محتوای آن خبر چیست و چه تأثیری خواهد گذاشت. به همین دلیل است که به این استراتژی معاملاتی، استرادل می‌گویند که به معنای در نظر گرفتن هر دو طرف قضیه است، یعنی شما هم باید انتظار صعود قیمت را داشته باشید، هم کاهش آن، زیرا از محتوای آن خبر مهم، اطلاعی ندارید.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله استرادل خرید را هم مطالعه کنید.

میانگین هزینه دلاری (DCA)

میانگین هزینه دلاری نوعی استراتژی سرمایه‌گذاری است که در آن مبلغ ثابتی از دلار به صورت منظم و در بازه‌های زمانی مشخص برای خرید یک ارز دیجیتال استفاده می‌شود. روش میانگین هزینه دلاری به طور کلی روشی مطمئن و ایمن برای سرمایه‌گذاری است ولی برای داشتن یک سرمایه‌گذاری درست باید مراقب همه‌چیز باشید. در بازار ارزهای دیجیتال، این روش با خرید تتر و سرمایه‌گذاری تدریجی انجام می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله میانگین هزینه دلاری را هم مطالعه کنید.

صندوق شاخص ارزهای دیجیتال (CIF)

به طور کلی صندوق شاخص یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که برای ارزهای دیجیتال نیز کاربرد دارد و هدف آن، ردیابی و تجلیل عملکرد شاخصی خاص از ارزهای دیجیتال است. این صندوق شاخص ارزهای دیجیتال می‌تواند شامل 10 یا 20 دارایی دیجیتال و ارز دیجیتال مطرح باشد که بر اساس ارزش بازار در آن صندوق وارد شده‌اند و در نهایت بینش خاصی نسبت به عملکرد شاخصی آن دارایی‌ها به شما می‌دهند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله صندوق شاخص ارزهای دیجیتال را هم مطالعه کنید.

استراتژی معاملاتی محدود (Limit Order)

سفارش محدود (Limit Order)، نوعی استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که در آن معامله‌گر در قیمت دلخواه خود سفارش خرید یا فروش ثبت می‌کند. معامله‌گر در این روش به قیمت حال حاضر بازار اهمیتی نداده است و بر اساس تحلیل‌های خود، پیش‌بینی کرده است که قیمت به قیمت مشخصی که در نظر دارد خواهد رسید. از این رو، از پیش فارغ از قیمت حال حاضر بازار، سفارش خود را در قیمت موردنظرش ثبت می‌کند که با این کار می‌تواند ریسک خود را کاهش دهد و بر اساس استراتژی شخصی خود پیش رود.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله استراتژی معاملاتی محدود را هم مطالعه کنید.

استراتژی رباتی (Trade Bots)

ربات‌های معامله‌گر استراتژی‌های معاملاتی مختلف ارزهای دیجیتال مانند آربیتراژ را پوشش می‌دهند و این امکان را به معامله‌گر می‌دهند که با تحلیل دقیق‌تر و سرعت بیشتری از طریق ربات‌های معامله‌گر، معاملات راحت‌تر و پرسودتری داشته باشند. همچنین استفاده از ربات‌های معامله‌گر در برخی استراتژی‌ها، به شدت مهم است، اما خود ربات‌های معامله‌گر نیز به طور کلی یک استراتژی معاملاتی در نظر گرفته می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله ربات تریدر را هم مطالعه کنید.

استراتژی خرید در زمان مناسب (Time To Market)

این استراتژی که بیشتر در بازار فارکس و به طور کلی بورس استفاده می‌شود، به نوعی در بازار ارزهای دیجیتال نیز استفاده دارد. استراتژی خرید در زمان مناسب می‌تواند به دو حالت تعبیر شود: یکی خریدوفروش در زمان مناسب بازار مانند پایان روز و ابتدای روز است، یا خرید ارزهای دیجیتالی است که اقدام به فروش عرضه اولیه ارز دیجیتال برای تأمین سرمایه کرده‌اند و یا به تازگی عرضه‌ شده‌اند و نوید آینده‌ی درخشانی را می‌دهند. معامله‌گران در این استراتژی، سعی می‌کنند ارزهای دیجیتال جدید و پتانسیل بالا را برای سرمایه‌گذاری پیدا کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله خرید در زمان مناسب را هم مطالعه کنید.

فیدینگ (Fading Trading)

فیدینگ همانند استراتژی ترید معکوس عمل می‌کند و بر پایه‌ی پیش‌بینی و شناسایی نقاط خریدوفروش مناسب بر اساس ابزارهای وارونگی قیمت است. اکثر استراتژی‌های ترید مانند فیدینگ خطرناک و پر از ریسک هستند، بنابراین توصیه می‌شود ابتدا روش‌های تحلیل و بررسی را یاد بگیرید سپس اقدام به معامله کنید. این روش اگر به طور صحیح و با استراتژی‌های مناسب دنبال شود، بسیار سودآور خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله فیدینگ را هم مطالعه کنید.

استراتژی ترید بر اساس نقاط طلایی و تقاطع مرگ (Golden And Death Cross)

هرگاه میانگین متحرک کوتاه‌مدت، میانگین متحرک بلندمدت را به سمت بالا قطع کند، تقاطع طلایی اتفاق می‌افتد و هرگاه میانگین متحرک کوتاه‌مدت، میانگین متحرک بلندمدت را به سمت پایین قطع کند، تقاطع مرگ اتفاق می‌افتد. تقاطع طلایی این پیام را می‌رساند که معامله‌گر باید منتظر یک حرکت صعودی قوی برای آن ارز دیجیتال باشد و برعکس، تقاطع مرگ این پیام را می‌رساند که معامله‌گر باید منتظر یک حرکت نزولی قوی برای آن دارایی‌های موردنظرش باشد. این استراتژی معاملاتی به معامله‌گر در اتخاذ تصمیم درست و جلوگیری از ضرر کردن کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی، توصیه می کنیم حتماً مقاله ترید بر اساس نقاط طلایی و تقاطع مرگ را هم مطالعه کنید.

چگونه ارز دیجیتال مناسب برای ترید روزانه را تشخیص دهیم؟

وایت پیپر ارز دیجیتال (Whitepaper)

وایت پیپر به خودی خود استراتژی معاملاتی به حساب نمی‌آید، اما سند بسیار مهم یک ارز دیجیتال است که هر اطلاعاتی که معامله‌گر نیاز داشته باشد در خصوص آن پروژه بداند، در آن ذکر شده است. وایت پیپر یک ارز دیجیتال مانند وایت پیپر بیت کوین هرچقدر شفاف، واضح و جامع باشد نشان از اعتبار پروژه دارد و به معامله‌گر کمک می‌کند که در دام ارزهای دیجیتال تقلبی و به‌دردنخور نیفتد.

ارزش بازار ارز دیجیتال (Market Capitalization)

ارزش بازار یا مارکت کپ که سایت هایی مانند coinmarketcap مخصوص همین کار هستند، به معامله‌گر کمک می‌کند تا به دید کلی از وضعیت بازار دست پیدا کند. ارزش بازار به زبان ساده یعنی قیمتی که یک دارایی در بازار به دست می‌آورد، یا ارزشی است که جامعه سرمایه‌گذاری به آن ارزهای دیجیتال می‌دهند. ارزش بازار برای تعیین روند کلی بازار یا یک ارز دیجیتال خاص کاربرد دارد.

سرمایه در گردش ارز دیجیتال (Circulating Supply)

به تعداد توکن‌های یک ارز دیجیتال که به شکل عمومی در بازار عرضه شده‌اند و به عبارتی در گردش هستند، سرمایه در گردش ارز دیجیتال گفته می‌شود. عرضه در گردش یک ارز دیجیتال در طول زمان می‌تواند کم یا زیاد شود. فرآیندهایی مانند توکن سوزی باعث کاهش توکن‌های در گردش یک ارز دیجیتال می‌شود که می‌توان به افزایش ارزش آن ارز دیجیتال منجر شود.

عرضه کل ارز دیجیتال (Total Supply)

اغلب ارزهای دیجیتال، به صورت محدود عرضه می‌شوند، یعنی با یک سقف و تعداد مشخص وارد بازار می‌شوند و دیگر بیشتر از آن سقف مشخص شده، توکنی تولید نمی‌شود. این یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید معامله‌گر نسبت به آن توجه داشته باشد، زیرا اگر عرضه کل محدود باشد، یعنی با گذر زمان، ارزش آن دارایی بیشتر می‌شود و برعکس، اگر عرضه کل نامحدود باشد، گذر زمان تأثیری بر ارزش آن ارز دیجیتال نخواهد گذاشت.

جمع‌بندی

استراتژی‌های معاملاتی همان‌طور که گفته شد، دارای اهمیت بالایی هستند و معامله‌گری که از آن‌ها استفاده نکند، محکوم به شکست و ضرر بسیار است. نمی‌توان با اطمینان گفت که کدام استراتژی‌ها از دیگری بهتر هستند، اما می‌توان گفت که آشنایی به تمامی آن‌ها به معامله‌گر کمک می‌کند تا در همه‌ی شرایط معاملاتی، چیزی برای انجام در چنته داشته باشد و بتواند با استفاده از انواع استراتژی‌ها به طور همزمان، تصمیم درست را بگیرد و احتمال ضرر را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

سوالات متداول

کدام استراتژی معاملاتی از دیگری برتر است؟

بین استراتژی‌های معاملاتی یکی از دیگری بهتر نیست و همه‌ی آن‌ها در شرایط به خصوص، کاربرد خاص به خود را دارند.

چرا باید با استراتژی‌های معاملاتی آشنا باشیم؟

عدم آشنایی با استراتژی‌های معاملاتی باعث می‌شود که معامله‌گر در خریدوفروش‌های خود تصمیمات لحظه‌ای و عجولانه بگیرد و در نهایت متحمل ضررهای سنگین شود.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location