سرمایکس
video thumb

امضای تفاهم نامه میان شش بانک جهانی و IBM برای صدور استیبل کوین

شش بانک بین المللی گزارش داده اند که تفاهم نامه هایی را به منظور صدور ارز دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین های خود که توسط ارزهای ملی شان در شبکه های پرداخت آنلاین بلاک چین آی بی ام (IBM)، به نام ورلد وایر (World Wire) پشتیبانی می شود را به امضا رسانده اند. به گزارش چدار در تاریخ ۱۸ مارس، این خبر به طور مشترک توسط آی بی ام و استلار در گردهمایی مالی ۲۰۲۰ در کشور سنگاپور اعلام شد.

همانطور که قبلا گزارش شده، شبکه پرداخت بین المللی آی بی ام، که بلاک چین ورلد وایر (BWW) نام دارد، با همکاری استلار (XLM) در سپتامبر ۲۰۱۸ راه اندازی شد. ورلد وایر از روز ۱۸ مارس آغاز به کار کرده است و به نظر می رسد که بیش از ۴۴ بانک از این شبکه پرداختی استفاده می کنند. ورلد وایر با هدف استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب های بین المللی بین بانک ها به صورت بدون وقفه ایجاد شده است.

در ادامه پیشرفت‌ های شبکه آی بی ام، چدار گزارش داد که شش بانک بین‌ المللی تائید کرده اند که قصد دارند تا استیبل‌ کوین‌ هایی که توسط ارزهای رایج ملی پشتیبانی می‌ شود را بر روی این شبکه راه‌ اندازی کنند که از جمله این بانک ها می توان به بانکو برادسکو برزیل، بانک بوسان کره جنوبی و بانک تجاری ریزال فیلیپین اشاره کرد.

جسی لاند (Jesse Lund)، رئیس بخش راهکارهای بلاک چینی عنوان کرد که بانک های دیگری که هنوز اسامی آنها اعلام نشده است نیز عنوان کرده اند که استیبل کوین هایی را صادر خواهند کرد که توسط یورو و روپیه اندونزی پشتیبانی می شود.

در ادامه این اطلاعیه، آی‌ بی‌ ام از همکاری‌ اش با استرانگ‌ هلد (Stronghold) که یک دارایی با پشتوانه دلار آمریکا بوده و مبتنی بر استلار است، برای ساخت اولین استیبل کوین شبکه استلار خبر داد.

لاند اظهار داشت که آی بی ام قصد دارد تا با استفاده از دارایی های بیشتر، شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین خود را گسترش دهد. وی در رابطه با این موضوع عنوان کرد:

ما اجازه می دهیم که بازار به آرامی باعث گسترش و انتخاب این شبکه بشود. ما به دلیل اینکه در حال ساخت چیزی جدید و انقلابی هستیم که باعث تغییر چشم انداز در پرداخت های بین المللی می شود، واقعا هیجان زده هستیم.

همانطور که چدار گزارش داده، بلاک چین ورلد وایر هم‌ اکنون بیش از ۴۷ ارز را برای امور پرداختی در ۷۲ کشور پشتیبانی می‌کند. این شبکه با معرفی توکن XLM به عنوان راه‌ حلی بهینه و ابزاری تغییرناپذیر برای ارزهای فیات بین موسسات، سیستم بانکی سنتی را از میان برداشته است.

همانطور که لاند نیز در مصاحبه اوایل این هفته خود نیز به آن تأکید کرد، آی بی ام، دارایی‌هایی را که اعضای شبکه به عنوان پشتوانه از آن استفاده می‌کنند، صادر نمی‌کند. وی در این مصاحبه عنوان کرد:

دیدگاه حقیقی ما در مورد استیبل کوین ها این است که آنها باید بیشتر در دسترس باشند و هدف ورلد وایر فراهم آوردن قابلیت تعویض پذیری برای دارایی های دیجیتال در بین موسسات مالی است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version