سرمایکس
video thumb

پروژه ای که می خواهد اتریوم را بر روی Polkadot بازآفرینی کند

گزارش هی منتشر شده حاکی از آن است که MoonBeam می خواهد توسعه دهندگان اتریوم بر روی Polkadot احساس راحتی کنند. پروژه MoonBeam در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک parachain سفارشی است که از محیط ماشین مجازی اتریوم الگوبرداری می کند و به طور موثر اتریوم (ETH) را بر روی Polkadot (DOT) بازآفرینی می کند.

توسعه دهندگان در Polkadot و برخی دیگر از پروژه های قابلیت همکاری معمولاً باید یک بلاک چین کامل برای میزبانی از برنامه های غیرمتمرکز خود تنظیم کنند. در حالی که چارچوب Polkadot’s Substrate برای ساده سازی این فرآیند در نظر گرفته شده است، اما همه برنامه های غیرمتمرکزبه آن سطح کنترل بر محیط خود احتیاج ندارند.

MoonBeam در تلاش است تا به نوعی شبیه ساز اتریوم برای Polkadot تبدیل شود و در همان محیط مجازی کار می کند که در حال حاضر تمام قراردادهای هوشمند بر روی اتریوم را تأمین می کند.

این تیم می گوید که این اقدام اجازه می دهد تا توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز اتریوم فقط در کد خود حداقل تغییراتی را ایجاد کنند و استفاده از ابزارهای توسعه دهنده مانند Truffle و Metamask را حفظ کنند. در عین حال، ادغام با Polkadot امکان همکاری آسان با سایر اکوسیستم Polkadot را فراهم می کند. سایر ماژول های Substrate همچنان در دسترس خواهند بود و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا نظارت زنجیره ای، بازیابی اجتماعی کیف پول ها و سایر ویژگی های دارای کد آماده را پیاده سازی کنند.

این تیم ادعا می کند که MoonBeam یک پلتفرم قرارداد هوشمند با نظارت قوی روی زنجیره ای مقرون به صرفه تر است – که اغلب توسط بنیان گذاران Polkadot به عنوان یک ضرورت برای سیستم های بلاک چین مورد تأکید است.

MoonBeam به لطف پل های ارتباطی اختصاصی ساخته شده توسط تیم های دیگر، با اتریوم و بیت کوین (BTC) نیز قابلیت همکاری خواهد داشت.

با این وجود، رقابت در فضای مقیاس پذیریبرنامه های غیرمتمرکز دشوار است، زیرا چندین زنجیره لایه یک با راه حل های لایه دوی اتریوم رقابت می کنند. در حالی که دیفای تا حد زیادی تسلط اتریوم را در فضای قرارداد هوشمند تقویت می کند، محدودیت های بلاک چین آن در تابستان سال ۲۰۲۰ آشکار شد. MoonBeam و Polkadot برخی از پروژه هایی هستند که می خواهند با تهیه یک پلتفرم جایگزین از این سرمایه استفاده کنند. نام های دیگر شامل Solana ، Binance Smart Chain ، Near Protocol و Cosmos است.

تاریخ راه اندازی MoonBeam هنوز مشخص نشده است، زیرا این امر به حراج های پیشنهادی پاراچین Polkadot بستگی دارد. در حالی که بیشتر افراد انتظار دارند این اتفاق در حدود سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ رخ دهد، اما تاریخ دقیقی برای راه اندازی آن مشخص نشده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version