سرمایکس
video thumb

رئیس بانک مرکزی اروپا: اتحادیه اروپا در مورد عرضه یوروی دیجیتال در ژانویه ۲۰۲۱ تصمیم‌گیری می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا عنوان کرده است که این بانک باید در مورد انتشار یوروی دیجیتال در اوایل سال آینده تصمیم بگیرد.

لاگارد در یک پنلا آنلاین که در تاریخ ۱۲ نوامبر برگزار شد، اظهار داشت که بانک مرکزی اروپا یا ECB در تلاش برای دستیابی به اولین ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC نیست. با این حال، وی عنوان کرد که نتایج مشاوره ای که بانک مرکزی در ماه اکتبر با یوروی دیجیتال آغاز کرده، در ژانویه ۲۰۲۱ آماده خواهد شد.

لاگارد در ادامه اظهار داشت: “در آن زمان، تصمیم خواهیم گرفت كه آیا یوروی دیجیتال را پیش ببریم یا نه.” “به نظر من این تصمیمی است که به طور جمعی گرفته خواهد شد و ما ممکن است به آن سمت برویم.”

رئیس بانک مرکزی اروپا اظهار داشت که به هنگام تصمیم گیری نهایی در مور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، بانک هنوز مجبور است نگرانی ها را برطرف کند. به ویژه، وی عنوان کرد که بانک مرکزی اروپا علاوه بر حفظ حریم خصوصی کاربران، مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی اقدامات تروریستی را نیز در نظر خواهد گرفت.

لاگارد توکن لیبرای فیس بوک و آزمایشات یوان دیجیتال چین را به عنوان نمونه ای از چگونگی عجله بانک مرکزی برای راه اندازی سریع ارائه داد و تخمین تقریبی از بازه زمانی را در صورت اقدام بانک مرکزی اروپا ارائه می دهد. وی در این خصوص عنوان کرد:

“این پروژه، پروژه ای است که احتمالاً راه اندازی آن دو، سه یا چهار سال طول می کشد.”

همچنین جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس در این پنل سخنرانی کردند. پاول موضع خود را در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی تکرار کرد و اظهار داشت که “بسیار مهم است که ما بتوانیم آن را به درستی راه اندازی کنیم تااینکه بخواهیم در این زمینه اول باشیم”. رئیس بانک مرکزی انگلیس به این اعضای حاضر در این پنل توصیه کرد که مردم حق “انتظار اطمینان از ارزش” در هر ارزی را دارند.

در پایان لازم به ذکر است که لاگارد از زمان حضور خود به عنوان رئیس صندوق بین المللی پول بارها حمایت خود را از یوروی دیجیتال اعلام کرده است، اگرچه بانک مرکزی اروپا هنوز تصمیمی رسمی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی نگرفته است. بانک مرکزی اخیراً یک رایزنی عمومی برای دریافت بازخورد از کاربران در مورد انتظارات آنها از یوروی دیجیتال را آغاز کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version