سرمایکس
video thumb

بانک مرکزی قرقیزستان در حال تهیه پیش‌نویس قانون صنعت ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک مرکزی کشور قرقیزستان در آسیای میانه در حال کار بر روی پیش نویس قانونی برای قانون گذاری صنعت ارزهای دیجیتال

طبق اعلامیه منتشر شده از سوی بانک ملی جمهوری قرقیزستان، این بانک در حال تدوین پیش نویس قانونی است که صرافی های ارز دیجیتال را از طریق مشورت با سهامداران صنعت قانون گذاری می کند.

این بانک اظهار داشت که این پیش نویس، خرید و فروش ارزهای دیجیال را با هدف مقابله با طرح های جعلی ارزهای دیجیتال، جرایم مالی و همچنین محافظت از حقوق مصرف کنندگان و سرمایه گذاران قانون گذاری می کند.

این بانک عنوان می کند که از جمله مزایای پیش بینی شده در آیین نامه های پیش رو، توسعه بهبود یافته محصولات مالی دیجیتال، شرایط مساعد برای جامعه معاملاتب و حتی معرفی احتمالی یک رژیم مالیاتی رسمی برای دارایی های دیجیتال است.

با این حال، این بانک همچنین پیش بینی می کند که قوانین مربوط به ارز دیجیتال با موانع خاص خود همراه باشد و بیان می کند که ماهیت برون مرزی بسیاری از ارزهای دیجیتال خصوصی، اجرای قانون را بدون ایجاد زیرساخت های مناسب برای نظارت و اجرا دشوار می کند.

در واقع، این بانک اظهار داشت که به دلیل “عدم تنظیم مقررات و ماهیت آشفته بازار ارزهای دیجیتال”، هیچ اطلاعات سختی در مورد تعداد مشاغل مشمول این قانون جدید وجود ندارد.

طبق این اعلامیه، این بانک انتظار دارد که مقررات ارز دیجیتال سفت و سخت، اطمینان بیشتری را برای مشاغل مرتبط با ارز دیجیتال فراهم کند و سرمایه گذاری در این زمینه را بدون تأثیر قابل توجهی بر بودجه دولت جذب کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version